این متغیر به عنوان متغیر نهایی در اغلب مدل های توسعه ارائه شده قرار دارد. در برخی مدل ها نیز متغیر پذیرش به جای استفاده قرار دارد.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل


فهرست عناوین:
فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT )
اجزاي فناوري اطلاعات و ارتباطات
محدودیت های فن آوری اطلاعات و ارتباطات
اهمیت و مزایای فناوری اطلاعات و ارتباطات
ابعاد و جنبه های گوناگون فناوری اطلاعات
پذیرش فناوری اطلاعات و ارتباطات در سازمان
الگوهای پذیرش و استفاده از فناوری اطلاعات
نظریه عمل مستدل
نظریه رفتار برنامه ریزی شده
نظرية تجزيه رفتار برنامه‌ريزي شده
نظرية پذيرش فناوري ديويس
نظرية اشاعة نوآوري
نظرية استفاده از رايانه‌هاي شخصي
نظرية تناسب وظيفه ـ فناوري
نظرية انگيزشي
نظریه یکپارچه پذیرش و استفاده از فناوری
استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات
قصد استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات
نگرش به استفاده
خودکارآمدی
انتظار اجرا
انتظار تلاش
اثرات اجتماعي
شرايط تسهيل گر
اضطراب
پژوهش های انجام شده در داخل و خارج از کشور
منابع فارسی
منابع لاتین


نوع فایل:

Word قابل ویرایش

تعداد صفحه:

47 صفحه

کد:

Mab645

منابع فارسی و لاتین:

دارد


بخشی از متن:

این متغیر به عنوان متغیر نهایی در اغلب مدل های توسعه ارائه شده قرار دارد. در برخی مدل ها نیز متغیر پذیرش به جای استفاده قرار دارد. در مدل پذیرش فناوری (TAM) این متغیر به میزان استفاده واقعی کاربران از فناوری دلالت دارد. قصد یا نیات رفتاری نمایش دهنده مسیر رفتار و عمل آینده فرد است. در واقع متاثر از انتخاب شخص است و به تداوم و هدایت رفتار منجر می شود که در نهایت عمل استفاده صورت می گیرد. بنابراین، تمایل رفتاری به "قدرت یک میل برای انجام رفتاری خاص" اشاره دارد و انتظار می رود که منجر به استفاده واقعی از یک فناوری شود. در نتیجه، تصمیم به استفاده از فناوری اطلاعات که خود تابعی از نگرش نسبت به استفاده از فناوری اطلاعات و برداشت ذهنی از مفید بودن فناوری اطلاعات و ارتباطات است، در شکل گیری رفتار نهایی استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات تاثیر مهمی دارد. تصمیم به استفاده از فناوری را می توان پیش درآمد و عاملی موثر بر استفاده از فناوری تلقی کرد. تحقیقات نشان می دهد که متغیر قصد استفاده از فناوری بر استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات اثر معناداری دارد. (دیویس و همکاران ، 1989).


نمونه یک پیشینه:

شيخ شعاعي (1387) در پژوهشی تحت عنوان «بررسی عوامل مؤ ثر بر پذيرش فناوري اطلاعات توسط كتابداران دانشكده هاي فني دانشگاه هاي دولتي تهران »به نتایج زیر دست یافت. يافته هاي پژوهش او نشان داده است كه همة متغيرهاي مستقل (برداشت ذهني از مفيد بودن ، برداشت ذهني از آساني استفاده، نگرش نسبت به استفاده، و تصميم به استفاده از فناوري اطلاعات ) بر متغير وابسته تأثير مي گذارند. متغير « تصميم به استفاده » به صورت مستقيم و پس از آن، به ترتيب متغيرهاي نگرش نسبت به استفاده، برداشت ذهني از آساني استفاده، و برداشت ذهني از مفيد بودن به صورت غيرمستقيم بيشترين تأثير را بر استفاده از فناوري اطلاعات دارند.


نمونه یک منبع:

احمدی ده قطب الدینی، محمد . (1387) . بررسی رابطه تجربه کار با رایانه ، تناسب تکلیف - فناوری ، خودکارآمدی رایانه ، اضطراب رایانه ، لذت ادراک شده رایانه ، سازه های مدل پذیرش فناوری دیویس ، طرح پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد انار.