دانلود نمونه پروپوزال آماده روش تحقیق روانشناسی درباره عزت نفس و دلبستگی زوجین و عوامل طلاق در این زمینه در این مقاله ممکن شده است.

اگرچه گاه دلبستگی ایمن موجود در روابط صمیمی بزرگسالان میتواند به طور ناگهانی با حوادثی مثل مرگ یکی از زوج ها یا کشف خیانت توسط دیگری از بین برود، اما این امر اغلب به تدریج رخ می دهد. اگر خانمی به علتی مانند خستگی، گرفتاری و یا مشغله بیش از اندازه توانایی برقراری رابطه با همسرش را نداشته باشد، به طور مسلم نمی تواند نیاز دلبستگی همسرش را برآورده کند. در چنین مواقعی خواه همسر، این امر را خستگی موقت و یا علامتی از ناصحيح بودن رابطه شان تعبیر کند، باز هم اضطرابش فعال می شود.

نحوه تفسیر مرد از برآورده نشدن نیاز دلبستگی اش بازتابی از حوادث گذشته زندگی او می باشد که در درونش نهفته است. اگر این فرد در گذشته از جانب نمادهای دلبستگی اش ناامید شده باشد، صحنه های تأثیرگذاری از دیگرانی که به او واکنش نشان نمی دادماند با خود به همراه دارد؛ بنابراین احتمالا اتفاق حاضر را نیز در همان سمت و سو تفسیر می کند، اما اگر دلبستگی اش ایمن باشد، احتمالا شکست موقت در رابطه را نادیده گرفته و این حادثه اثری در امنیت روابط دلبستگی اش نمی گذارد اگر او رفتار همسرش را به عنوان نبودن عاطفه مثبت تفسير کند، بنابراین نتیجه می گیرد که میزان سرمایه گذاری عاطفی همسرش متزلزل شده و به محض این که او به این نتیجه می رسد، از حيطه امن انس خارج شده و احساس می کند دلبستگی اش مورد تهدید قرار گرفته است. وقتی اضطراب او در مورد دلبستگی اش فعال می شود، احتمالا بر مبنای ماهیت نسخه نهفته در وجودش رفتار خواهد کرد. در اینجا سازگارانه ترین واکنش این است که به صورت مستقیم با همسرش صحبت کرده و احساس هایش را در کلام بگنجاند و درباره نگرانی هایش در مورد رابطه شان به روشنی گفتگو کند.

کریر (۶۸) و گاتمن (۱۹۹۹) در پژوهشی نشان دادند که می توانند طلاق را بین گروه از افراد تازه ازدواج کرده، بر اساس ابراز عواطف مثبت و منفی همسران در سه دقیقه اول گفتگو در زمینه تعارضات، پیش بینی کنند. به طور اساسی در ازدواج های پایدارتر، همسران عواطف منفی کمتر و عواطف مثبت بیشتری را در شروع بحثها و تضادها، ابراز می کنند و زوج هایی که در حال طلاق گرفتن می باشند، تمایل دارند گفتگوی خود را با انتقاد آغاز کنند نه با ارائه شکایتی ساده. گاتمن (۱۹۹۹) این گرایش برای آغاز گفتگو با تمرکز بر انتقاد (نه با تمرکز بر شکایت) را به عنوان نقطه شروع خشونت زوجها می داند. وی بر آموزش همسران برای استفاده از شروعی ملایمتر، در هنگامی که چیزی منفی برای گفتن دارند، تأکید نموده است.

این تحقیق روشی را نشان میدهد که به وسیله آن، حیطه های دلبستگی و عزت نفس در واکنش متقابل بین همسران مشخص می گردد. انتقاد، تهاجمی به عزت نفس همسر است، اما حفظ عواطف مثبت حتی در میانه رابطه، شیوه ای برای تقویت دلبستگی مثبت می باشد. زمانی که همسران گفتگوی انتقادی در مورد یکدیگر را آغاز می کنند، روابط به نقطه ای می رسد که آنها به عزت نفس همسرشان حمله می کنند، آنها به جای اینکه در مورد مسائل و نگرانی ها صحبت کنند از یکدیگر انتقاد می کنند و این یک پیش بینی کننده قوی برای طلاق می باشد.

زوجها باید هنگام تعارض و جروبحثهایشان به این موارد توجه کنند: الف) از متوسل شدن به تهدید عزت نفس همسر دوری کرده و ب) به ابراز احساسهای مثبت دلبستگی ادامه دهند (بدین طریق از ایجاد تهدید در حیطه دلبستگی جلوگیری کنند). اکنون که درک روشنی از موضوعات اصلی تهدیدها در حوزه های دلبستگی و عزت نفس داریم، به سوی الگوهای نظام مندی می رویم که می توانند شیوه های واکنش همسران را نسبت به ادراکشان از تهدید، توسعه دهند.

برای دانلود نمونه پروپوزال روش تحقیق روانشناسی درباره عزت نفس و دلبستگی با ما همراه باشید.


پروپوزال روش تحقیق همراه با پنج فصل

مشخصات پروپوزال روش تحقیق و پروژه سمینار:
عنوان : مقایسه سبک‌های دلبستگی و عزت نفس در زنان متقاضی طلاق و زنان عادی
قسمت های یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word و قابل ویرایش
تعداد صفحات پروپوزال: 31 صفحه
تعداد صفحات پنج فصل کامل پروژه سمینار با فهرست و پرسشنامه ها و منابع فارسی و لاتین : 162 صفحه


بعد از پرداخت ، پروپوزال به همراه پنج فصل پروژه همین پروپوزال بلافاصله قابل دانلود است.


کد فایل: zp63


قیمت این محصول :


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.