الگوی پیشروی اعتیاد به بازیهای نرم افزاری با اینترنت شبیه به الگوی اعتیادهای دیگری است که تاکنون مورد مطالعه قرار گرفته اند.

ابتدا فرد از انجام بازی یا کار با اینترنت احساس لذت (تشنگی می کند و به مرور زمان لازم برای رسیدن به احساس لذت اولیه افزایش می یابد. در مراحل اولیه شخص سعی می کند ساعات بازی با استفاده را کاهش دهد، اما نمی تواند و خیلی زود جنبههای بهنجار و طبیعی زندگی او تحت تأثیر قرار می گیرد؛ عملکرد تحصیلی یا شغلی افت می کند؛ روابط فردی به علت تمرکز بر بازی و اینترنت کم می شود و با وجود پیامدهای منفی فرد همچنان به کار خود ادامه می دهد.

محققانی که اعتیادهای اینترنتی را مورد مطالعه قرار میدهند. اغلب آنها را به دو دسته تقسیم می کنند: عمومی و اختصاصی اعتیاد اینترنتی عمومی به شخصی اشاره می کند که با جنبه های بسیاری از اینترنت ارتباط افراطی اجباری دارد مثل استفاده از سایتهای اجتماعی، ایمیل، چت یا تالارهای گفت وگو. اعتیاد اینترنتی اختصاصی به فردی اشاره می کند که از یک جنبه خاص اینترنت استفاده افراطی اجباری دارد، مثل فیس بوک. اعتیاد اینترنتی ارتباطی در مورد فردی به کار می رود که از دوست و آشنا روی می گرداند و به ارتباطات اینترنتی روی می آورد.

اعتیاد جنسی اینترنتی به دانلود کردن، تماشا کردن یا ردو بدل کردن موارد هرزه نگاری اطلاق می شود. وجه مشترک تمام اعتیادهای اینترنتی و سایر اعتیادهای دیگر این است که زمان پرداختن به فعالیت مورد نظر، به مرور افزایش پیدا می کند. قبلا یک ساعت در روز کفایت می کرد: تحمل داريلا اعتراف می کرد: «وقتی بازی را شروع می کنم نمیتوانم آن را کنار بگذارم با وجود آنکه واقعا دوست دارم این کار را بکنم.» داریل، یکی از دوستان خوب من، مشکل زیادی برای کنار گذاشتن اورکوئست داشت، یکی از آن بازیهایی که احتمال اعتيادزایی بالایی دارد و معمولا آن را اورکراک (به معنای همیشه کراک) می نامند.

دانلود نمونه پروپوزال روش تحقیق روانشناسی در مورد اعتیاد اینترنتی

برای آنکه بازیکنی علاقه به بازی را زود از دست ندهد، بازی دارای هفتاد و پنج مرحله است. وقتی بازیکن شروع به بازی می کند در عرض سه تا چهار ساعت پشت سر هم پاداش عوامل ایجاد لذت و هیجانا می گیرد. پاداش میتواند یک سلاح خاص، یک دست لباس زرهی، طلسم یا ابزاری برای مقابله با سحر و جادو باشد. به موازاتی که بازی ادامه پیدا می کند پاداشها کمتر و کمتر می شوند طوری که گاه بازیکن مجبور می شود بیش از صد ساعت بازی کند تا امتیاز مورد نظرش را کسب کند.

بعضی از بازیکنان هر روز زمان معقول و متعادلی را صرف بازی می کنند و با صبوری آن را دنبال می کنند. یک چیز درباره شب بیداریها و پای کامپیوتر نشستن های خوابگاه وجود داشت که او را درباره ادامه وضعیت ناخشنود کننده روابطش با دیگران به فکر وا می داشت. او در آن لحظه های تفکر منطقی دریافته بود که دوازده تا چهارده ساعت بازی وارکرفت مهم ترین مانع بر سر راه او است. او اعتراف می کرد که از اضطراب اجتماعی فوق العاده ای رنج می برد. می دانست که اگر بازی را قطع یا کم نکند نمی تواند با این مشکل روبه رو شود و در حل آن بکوشد. ریک واقعا قصد داشت بازی را کنار بگذارد. گاه خود را از ناراحتی ناشی از بازی بیرون می کشید و با حرارتی از سرایمان قسم می خورد که از فردا دیگر بازی نخواهد کرد. بعد با این احساس که در لبه تغییر و دگرگونی قرار دارد به خواب می رفت.

اما صبح که از جا بلند می شد و به کالج می رفت، امواج اضطراب اجتماعی آهسته آهسته در وجودش رخنه می کرد و هرچه بیشتر در جمع بیرون از خانه به سر می برد این اضطراب شدیدتر میشد. یک روز از آخرین کلاسش غیبت کرد تا به امنیت اناقش پناه ببرد. وقتی به خانه رسید، چیزی نداشت تا با آن خود را سرگرم کند. البته او می توانست خود را با تکالیف درسی اش سرگرم کند، اما بی اختیار خود را متقاعد کرد که روی نت برود، چند دقیقه ای اوضاع بازی را بررسی کند. با اعضای تیم گهی بزند و برای بازی آینده برنامه ریزی کنند.

بعد از چند دقیقه، روی نت بودن با این بهانه که «حمایت تیم خیلی مهم است» کش پیدا می کرد و در نهایت عجزاو پایان می یافت: الان نمیتوانم بازی را ول کنم.» هرچه بود نیم بازی بهترین وسیله ای بود که او را به حلقه ای از دوستان متصل می کرد. ریک می گوید که در اولین ساعت بازی عذاب وجدان و خجالت او را آزار می داد اما بعد از آن چنان با بازی عجین می شدم که دیگر هیچ چیز در دنیا برایم اهمیت نداشته | عذاب وجدان بیشتر از حد کن به این آسانی او را رها نمی کرد. او می گفت: «وقتی روی مای اسپیس بودم تمام مدت و حتی روز بعد احساس گناه می کردم.» با این حال این احساس گناه نمی توانست او را از اینترنت دور کند: «بعد از چند ماه متوجه شدم که مای اسپیس دردی از من دوا نمی کند.

دوست داشتم هنرمندان دیگر را ملاقات کنم و رؤیای هنری ام را به واقعیت تبدیل کنم، اما این اتفاق نمی افتاد و من دو سال و نیم دیگر خود را با نت سرگرم کردم.» او مرتب به خود و دوستانش می گفت که می خواهد وقت بیشتری را صرف کند تا رؤیاهایش را عملی کند اما نمی توانست از دام مای اسپیس فرار کند. ریک و کن مانند تمام معتادهای دیگر، علی رغم خواست نیرومندشان نمی توانستند اینترنت را رها کنند. ما معتادان دنیای مجازی با آنکه میدانیم که به اهدافمان نمی رسیم و بسیاری از جنبه های زندگی واقعی ما آسیب می بیند، همچنان به رفتار ویرانگرمان ادامه می دهیم.


پروپوزال روش تحقیق همراه با پنج فصل

مشخصات پروپوزال روش تحقیق و پروژه سمینار:
عنوان : پیش بینی اعتیاد اینترنتی بر اساس ویژگی های شخصیتی با تاکید بر تمایل استفاده از اینترنت در دانشجویان
قسمت های یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word و قابل ویرایش
تعداد صفحات پروپوزال: 32 صفحه
تعداد صفحات پنج فصل کامل پروژه سمینار با فهرست و پرسشنامه ها و منابع فارسی و لاتین : 155 صفحه


بعد از پرداخت ، پروپوزال به همراه پنج فصل پروژه همین پروپوزال بلافاصله قابل دانلود است.


کد فایل: zp61


قیمت این محصول :


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.