مشخصات پروپوزال روش تحقیق و پروژه سمینار:
عنوان : مقایسه ابعاد تعارضات زناشویی در زوجین متقاضی طلاق توافقی و طلاق غیرتوافقی


قسمت های یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word و قابل ویرایش
تعداد صفحات پروپوزال: 24 صفحه
تعداد صفحات پنج فصل کامل پروژه سمینار با فهرست و پرسشنامه ها و منابع فارسی و لاتین : 93 صفحه
اگر شما و همسرتان در یک اختلاف گیر کرده اید، ممکن است آشکار نباشد که کدامیک از دو نوع اختلاف را دارید: مگیر اختلافی، با مشکل قابل حل یک راه برای تشخیص مشکل قابل حل این است که مشکلات قابل حل ظاهرا آزاردهنده، تهوع آور، یا شدید نیستند. این بدین خاطر است که وقتی درباره یک مشکل حل نشدنی بحث می کنید، تمرکز شما فقط روی همان مشکل با معضل خاص است. هیچ درگیری و اختلاف زیر بنایی پنهانی وجود ندارد که آتش بحث را شعله ورتر کنده برای مثال "النور" و "راشل" هر دو از این گله می کنند که شوهرانشان بیش از حد سريع رانندگی می کنند. النور سال هاست که با شوهرش کلن" درباره این موضوع بحث می کند. کلن همیشه یک چیز (یکسان) به او می گوید اینکه النور بیش از حد حساس است. به النور یادآوری می کند که هرگز قبلا تصادق نکرده است. به او می گوید که اصلا یک راننده خلافکار نیست بلکه یک راننده مطمئن است. النور به او می گوید که نمی فهمند چرا کلن نمی تواند عادت رانندگی اش را تغییر دهند تا اینکه او در اتومبیل کمتر نگران و عصبی شود.

همیشه در آخر بحث النور سر گلن داد می زند و به او می گوید که او خودخواه است، و اینکه اصلا برای کلن اهمیتی ندارد که هر دوی آنها را به کشتن دهد. کلن به او می گوید که مشکل اصلی این است که به گلن اعتماد ندارد. هربار که آنها این بگوومگو را با هم دارند، احساس می کنند بیشتر از قبل از هم نامید و خسته می شوند، احساساتشان جریحه دار می شود و در موضع خودشان بیشتر گیر می کنند. هر دوی آنها سعی می کنند طرف مقابل را بد جلوه دهند: کلن النور را متهم می کند که به او اعتماد ندارد؛ و النور كلن را متهم می کند که توجه ندارد. در مورد النور و کلن، رانندگی سریع کلن یک مشکل دایمی است که احتمالا هرگز کاملا حل وفصل نخواهد شد. این بدین خاطر است که اختلاف آنها نمایانگر درگیری های عمیق تر بین آنهاست. در واقع آنها دارند درباره موضوعات بزرگتر همچون اعتماد، امنیت و خودخواهی مشاجره می کنند. اگر آنها بخواهند مانع از این شوند که دعواهای مستمرشان زندگی زناشویی آنها را تباه نکند، لازم است معنای عمیق تری که این اختلافات برای هر یک از آن ها دارد را درک کنند. تنها در این صورت است که آنها قادر خواهند بود این مشکل را به طور مؤتر مدیریت کنند. اما در مورد راشل و جیسون، اختلاف بر سر رانندگی سریع یک مشکل قابل حل است. هر روز صبح آنها با هم از خانه شان در حومه به مرکز شهر پیتزبورگ می آیند.

راشل فکر می کند که جیسون بیش از حد سريع رانندگی می کند. جیسون می گوید مجبور است سریع رانندگی کند زیرا راشل معمولأ دير آماده می شود. اگر او با رانندگی سریع جيران فسقس کردن او را نکند. هر دوی آنها در بر سر کار می رسند. راشل می گوید علت دیر آماده شدن او این است که جیسون ابتدا دوش می گیرد و این کار را خیلی طول می دهد. به علاوه، جيسون همیشه ظروف صبحانه را روی میز غذاخوری رها می کند. در حالی که او مشغول شستن ظروف صبحانه است، جیسون در اتومبیل بوق میزند و از او می خواهد که عجله کند. منطقی است که وقتی زن و مرد به یکدیگر احترام می گذارند و از نقطه نظرات یکدیگر استقبال می کنند، پایه و اساس درستی برای رفع اختلافاتی که پیش می آید دارند و با این حال اغلب زوجها در حالی که تلاش می کنند یکدیگر را متقاعد کنند و اختلافات را | حل وفصل کنند از مسیر منحرف می شوند راهشان را گم می کنند گفتگویی که می توانست مولد و مؤتر باشد، در عوض به یک مسابقه جیغ و داد زدن و یا به سکوتی غضبناک منتهی می شود. اگر این موضوع برایتان آشناست، و مطمئن هستید که مشکلی که میخواهید به آن بپردازید قابل حل است .

توصیه های ارائه شده در اینجا برای حل اختلافات به بن بست رسیده نیز تا حدودی مفید خواهد بود، اما کافی نخواهد بود. برای از بین بردن موانعی که یک مشکل دایمی در زندگی شما ایجاد کرده است، باید اصل ششم را بخوانید. رویکرد جالب و پر کاربردی که برای حل اختلاف توسط بسیاری از روان درمانگرهای ازدواج و زناشویی توصیه میشود این است که تلاش کنید خود را در جایگاه همسرتان قرار دهید، در حالی که به طور دقیق به صحبت های او گوش می دهید، و سپس با همدلی بیان کنید که به مشکل از منظر دیدگاه او نگاه می کنید. این روش، روش بدی نیست، البته اگر بتوانید این کار را انجام دهید. اما، همان گونه که قبلا گفته ام، بسیاری از زوج ها از جمله بسیاری از زوج های شاد نمی توانند این کار را انجام دهند. بسیاری از افرادی که ما مطالعه کرده ایم و روابط زناشویی عاشقانه ای دارند که جای غبطه دارد، وقتی با هم مشاجره می کنند از این قوانین کارشناسانه تبعیت نمی کنند. اما با این حال قادرند اختلافاتشان را حل کنند.


بعد از پرداخت ، پروپوزال به همراه پنج فصل پروژه همین پروپوزال بلافاصله قابل دانلود است.


کد فایل: zp214


قیمت این محصول :


 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.