مشخصات پروپوزال:
موضوع پروپوزال: بررسی تاثیر بازی درمانی بر کاهش مشکلات رفتاری کودکان مبتلا به اوتیسم
منابع فارسی و لاتین: دارد
تعداد صفحه: 10 صفحه
نوع فایل: word شماره 65
برای دانلود به ادامه مطلب رجوع کنید...
 

شیوع اختلال اوتیستیک به دلایل مختلفی در حال افزایشی چشمگیر است (یرینگینگ- آلسوپی ، 2008). اختلال اوتیستیک در 5 تا 10 مورد، در هر هزار تولد دیده می شود. بررسی های اخیر بیشتر تمایل دارند که برآورد شیوع 1-2 مورد در 1000 برای اوتیسم و نزدیک به 6 در 1000 برای اختلالات طیف در نظر بگیرند (نیوسافر و همکاران، 2007). اختلال اوتیسم در هر دو جنس دیده می شود، اما فراوانی آن در پسرها 3 تا 4 برابر دختران است(کلانتری و گوهری انارکی، 1382). گزاراشات جدید درجات گسترده ای از شیوع اختلال اوتیسم، 1 در هر 160 کودک را ارائه داده است. همچنین پسران 4 تا 5 برابر دختران احتمال مبتلا شدن به اوتیسم را دارند (اسکولتز و آندرسون ، 2003).

و این عوامل موجب جلب توجه متخصصان شاخه های مختلف علوم و برنامه ریزان بهداشت جهانی را به خود جلب نموده تا حدی که سازمان بهداشت جهانی با اختصاص روز جهانی اطلاع رسانی پیرامون این اختلال، اهتمامی فراگیر برای شناسایی زود هنگام و طراحی و اجرای مداخلات زود هنگام در این زمینه را خواستار گردیده است (اصغری نکاح و همکاران، 1390).

مرور مداخلات توان بخشی و درمانی کودکان مبتلا به اوتیسم نشان می دهد که بازی درمانی به عنوان یک درمان ایمن و همساز با ویژگی های رشدی و شرایط کودکان درخود مانده همواره سهمی از مداخلات آموزش، روان شناختی و توان بخشی این کودکان را به خود اختصاص داده است و به این لحاظ مباردت به پژوهش و توسعه ی در این زمینه نوعی سرمایه گذاری علمی است که بازده علمی چند جانبه ای را برای کودکان، خانواده ها و متخصصان به همراه خواهد داشت (ماستن ، 2008).

 

شماره 65


 

 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.