مشخصات:
موضوع پروپوزال: رابطه رگه های شخصیت بهبود یافتگان (گروه یاور) و بهبود نایافتگان (گروه در حال بهبود) اعتیاد در مرکز TC به کمک آزمون TCI
منابع: دارد
پژوهش های داخلی و خارجی: دارد
کاربرد این مطلب: آموزش پروپوزال و پایان نامه نویسی نویسی ، الگوی پایان نامه و پروپوزال نویسی قابل استفاده برای اساتید درس روش تحقیق، آشنایی با منابع آموزشی، آشنایی با اصول تحقیق وپروپوزال نویسی و....

کیفیت : درجه عالی

تعداد صفحه: 24 صفحه
نوع فایل: word شماره 118
برای دانلود این نمونه پروپوزال به ادامه مطلب بروید...

قسمت هایی از این پروپوزال :

در پژوهش حاضر داده ها در دو سطح توصیفی و استنباطی تجزیه و تحلیل شده اند.

به منظور توصیف داده های مذکور با استفاده از نرم افزار SPPS 22 شاخص های فراوانی، درصد، میانگین و انحراف معیار استفاده شده اند. در سطح استنباطی برای بررسی فرضیه از روش تحلیل مؤلفه های اصلی ) تحلیل عاملی تاییدی( و مقایسه میانگین در دو گروه مستقل(تی تست مستقل) استفاده شده است در تحلیل عاملی تاییدی پیش فرض اساسسی پژوهشگر آن است که هر عاملی با زیر مجموعه خاصی از متغیرها ارتباط دارد.

حداقل شرط لازم برای برای تحلیل عاملی تاییدی این است که پژوهشگر در مورد تعداد عامل های مدل ،قبل از انجام تحلیل ،پیش فرض معینی داشته باشد،ولی در عین حال پژوهشگر میتواند انتظارهای خود مبنی بر روابط بین متغیرها و عامل ها را نیز در تحلیل وارد نماید.

تی تست مستقل برای بررسی این نکته که آیا میانگین نمونه های برداشته شده از یک متغیر تصادفی تا چه حد به میزان «واقعی» (که آزمایشگر نمی داند) نزدیک است از تی تست استفاده می شود و آزمون تی تست مستقل به منظور دستیابی به این نکته که آیا متفاوت بین میانگین های دو گروه از نظر آماری معنی دار هستند یا نه مورد استفاده قرار می گیرد و در صورتی که گروهها مستقل باشد و بخواهیم میانگین بین دو گروه از افراد، که از همدیگر متفاوت هستند را مقایسه کنیم.

جامعه آماری کلیه معتادین (بهبود یافته و در حال بهبود) که در مراکز TC هستند. روش نمونه گیری: گروه نمونه تحقیق حاضر 55 نفر از معتادین که 35 نفر از آنها بهبود نایافته (در حال بهبود) بودند و 20 نفر از آنها بهبود یافتگان (گروه یاور) بوند و از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شد.

روش اجرا در این پژوهش ابتدا پژوهشگر با مرکز بهزیستی هماهنگی لازم را انجام داده و سپس به مرکز TC مشهد مراجعه کرده است و پرسشنامه سرشت ومنش کلونینجر را در اختیار آنان قرار دارد و بعد از اتمام پاسخگویی پرسشنامه ها جمع آوری شد.

لازم به ذکر است که این پرسشنامه ها در اختیار افرادی که در بازه سنی 49-20 سال بودند قرار داده شده و پس از پاسخگویی جمع آوری شد. متغیرها متغیر مستقل: به متغیری گفته می شود که از طریق آن ، متغیر وابسته تبیین یا پیش بینی می شود.

در این پژوهش متغیر مستقل رگه های شخصیت می باشد.

متغیر وابسته: متغیری است که مشاهده و اندازه گیری می شود تا تأثیر متغیر مستقل بر آن مشخص و معلوم شود.

در این پژوهش متغیر وابسته اعتیاد به مواد مخدرمی باشد.

ابزار پژوهش پرسشنامه سرشت و ومنش کلونینجر (TCI) معرفي آزمون فرم اولیه پرسشنامه شخصیتی کلونینجر TPQ و فرم بعدی که با افزودن ابعاد منش پدید آمده TCI نامیده شد. کلونینجر معتقد است که نظریه جفری گری (1981) در ساختار زیربنای نظریه او برای ساخت TCI نقش مهمی داشته است.

محتوا ونگارش TCIمناسب افراد پانزده ساله و بیشتر است. این فرم شامل 125 عبارت می شود و هر عبارت در قالب جملات ساده و محصوص بازنویسی شد.این نسخه اینک در نمونه های بهنجار و بالینی، مورد مطالعه است.

پرسشنامه TCI دارای چهارمقیاس سرشت (نوجویی، آسیب پرهیزی، پاداش، وابستگی و پشتکار) و سه مقیاس منش (همکاری، خود- راهبری و خود- فراوری) است (کلونینجر و همکاران، 1994).

روش اجرا آزمون و ابزار تجزیه و تحلیل داده ها:

روش نمره گذاری: نحوه نمره گذاری پرسشنامه سرشت و منش واضح و راحت است. هر یک از زیر مقیاس ها دارای سوالاتی است. به هر کدام از سوالات یک نمره تعلق می گیرد و نمره هر یک از ابعاد، از مجموع نمرات زیرمقیاس های آن بعد به دست می آید. طراحی سوالات به گونه ای است که با توجه به محتوای عبارت، پاسخ صحیح و نیز پاسخ غلط می تواند موجب افزایش نمره در یک مقیاس گردد.

این طراحی بدین منظور صورت می گیرد که تاثیر پاسخ دهی ردیفی را در نتایج کاهش دهد.

مقیاس ها دارای تعداد یکسانی از سوالات نیست. هر چند که نمره گذاری دستی آزمون ساده است و از طریق کلیدهای نمره گذاری صورت می گیرد اما می توان از طریق برنامه ساده کامپیوتری به سهولت، دقت و سرعت بیشتری این کار را انجام داد. پس از نمرات خام، نمرات تراز شده T به دست می آید. نیمرخ هنجاری زن و مرد بایستی تفکیک شده باشند. بدین ترتیب پس از تبدیل نمرات، نیمرخ آماده تفسیر است.

 

شماره 118

 

 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.