پروپوزال روش تحقیق همراه با پنج فصل

مشخصات پروپوزال روش تحقیق و پروژه:
عنوان پروپوزال و پایان نامه : بررسی تاثیر بازی درمانی شناختی- رفتاری برمهارت های ارتباطی کودکان درخودمانده 10-7 ساله با عملکرد بالا
شامل همه قسمت های یک پروپوزال استاندارد: مقدمه – بیان مسئله – اهمیت و ضرورت – پیشینه – اهداف جزئی و کلی – فرضیه ها - تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها – روش - جامعه، نمونه و روش نمونه گیری – ملاک ورود و خروج – ابزار - روش اجرا - روش تجزیه و تحلیل اطلاعات - منابع فارسی و انگلیسی
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word و قابل ویرایش
تعداد صفحات پروپوزال: 15 صفحه
تعداد صفحات پنج فصل کامل پروژه سمینار با فهرست و پرسشنامه ها و منابع فارسی و لاتین : 88 صفحه
یکی دیگر از پیشرفت های اساسی روان درمانی در سال های ۱۹۶۰ و اوایل ۱۹۷۰، استفاده از اصول نظریه یادگیری برای نشان دادن مسایل رفتاری کودکان و بزرگسالان بود.بعدها،اصول و تکنیک های رفتاری به طور موفقیت آمیزی در درمان افراد آشفته به کار گرفته شد.به عنوان مثال استوارت (۱۹۶۹)،لیبرمن (۱۹۷۰) ،ویس،هوپس و پترسون (۱۹۷۳) استفاده از نظریه تبادل اجتماعی و راهبردهای یادگیری عاملی را برای تسهیل تعاملات رضایت بخش تر میان زوج ها و خانواده های آشفته نشان دادند.

پترسون،مک نیل،هاکینز وفیلیپس (۱۹۶۷) و دیگران (برای مثال لیبو ، ۱۹۶۷؛ واهار،وینکل ، پترسون و مورسین ،(۱۹۷۱) به طور مشابهی رویکردهای شرطی عاملی و وابسته به قرارداد را برای کمک به والدین در کنترل رفتار خشونت آمیز کودکان به کار بردند.این رویکرد عاملی حمایت تجربی محکمی بدست آورد بین درمانگرن رفتاری متداول شد ولی از طرف درمانگرهای خانواده و زوج بازشناسی کمی دریافت کرد.

رویکردهای رفتاری با رویکردهای سیستم های خانواده در تاکید بر رفتار قابل مشاهده و عوامل موجود در ارتباطات میان فردی موثر مشترک هستند. با این حال تفاوتهای اساسی وجود دارد که درمان های رفتاری را برای بسیاری از درمانگرهای خانواده و زوج غیر جذاب می کند اول آن که الگوهای رفتاری روی محرک و پاسخ تاکید دارند که از نظر درمانگران سیستمیک بیش از حد خطی محسوب می شوند. دوم این که نظریه‌پردازان سیستمی معتقدند که یک رفتار آسیب‌زای فردی حاصل عملکرد خانواده است که با تحلیل عملکرد رفتارگراها از پیشایند و پیامد رفتار های مشکل زا متفاوت است.خانواده درمانگران به طور متداول بیشتر به علائم فردی به فنوان نمادهایی از مسایل بزرگتر خانواده تاکید می کنند.

بنابراین، گرچه اشکال اولیه خانواده درمانی بر تاثیر دوجانبه رفتار فرزندان _والدین بریکدیگر توجه نداشته اند و خانواده درمانگران و زوج درمانگران تمایل داشته اند. که به آنها به صورت یک رابطه خطی نسبتاًساده بنگرند.،ولی آن جزئی از تعاملات پیچیده خانواده محسوب می شود.ویژگی رویکرد اولیه خانواده درمانی رفتاری با شخصی ساختن مشکلات خانواده به طور عینی و با مفاهیم و اصطلاحات قابل مشاهده و با طرح راهبردهای درمانی تجربی خاص همراه است.هدف این رویکردها تحلیل تجربی اثرات آنها بر دستیابی به اهداف خاص رفتاری است(فالون۲ و لیلی ۳ ، ۱۹۹۸). رابرت لیبرمن (۱۹۷۰) اشاره کرد که نه درمانگر خانواده و نه شخص مورد درمان ، برای تغییر در سیستم خانواده به شناخت پویایی های خانواده نیاز ندارند.

لیبرمن معتقد است که تحلیل های رفتاری دقیق ،تمام چیزی است که مورد نیازاست. اخیراً،ایان فالون (۱۹۹۸) درمانگران خانواده و زوج ها را تشویق به تنظیم رویکرد های سیستم بازکرده است که نیرو های چندگانه عملی در خانواده را بررسی می کنند.او بر موقعیت فیزیولوژیکی فرد،شناخت و پاسخ های شناختی ،رفتاری و عاطفی او در ارتباط با تعاملات میان فردی در خانواده ، اجتماع محل کار و شبکه های فرهنگی_سیاسی تاکید می کند."هیج سیستم واحدی کانون جدایی دیگران نیست" بنابراین فالون بر رویکردی عینی تر کار کرده درحالی که هر عامل عِلّی بالقوه باید در ارتباط با عوامل دیگر در نظرگرفته شود.

این رویکرد؟توسط آرنولد لازاروس۵ (۱۹۶۷) در رویکرد ارزیابی چند طرحی اش مطرح شد.طعنه آمیز است که رویکرد های سیستمی خانواده تقریباً به طور جامعی بر پویش های درون خانوادگی تمرکز می کنند و عوامل اضطراب زا را عوامل نامربوط می پندارند. هدف تحلیل رفتاری، بررسی تمام سیستم‌های عامل بر هر یک از زن و شوهر یا عضو خانواده است که در بروز مشکلات حاضر دخالت دارند.

به همین دلیل است که درمانگر پیشکسوت رفتاری خانواده ،جرالد پترسون(۱۹۷۴) بر ارزیابی در نشست های مختلف ،از جمله آژانس های تنظیم کننده یا محیط مدارس یا محل کار تاکید کرده است. درحالی که درمانگر های رفتاری مولفه های آموزش ارتباطات و مهارت های مساله گشایی را به مداخلات خود برای زوج ها و خانواده ها اضافه کرده اند، آن مداخلات اغلب توسط درمانگرهای خانواده به صورت متداول به کار گرفته شده اند(مثلا فالون، ۱۹۸۸؛ فالون، بوید۲، مک گیل۳، ۱۹۸۴؛جکوبسن۴،مارگولین۵؛ ۱۹۷۹؛استوارت،۱۹۸۰).

به نظر می رسد یکی از دلایل این تعمیم این باشد که درمانگرهای سیستمیک معمولاً فرایند های ارتباطی را کانون تعاملات خانواده می دانند و تکنیک های ساختاری برای کاهش تعداد پیام های مبهم ارسالی در بین اعضاء خانواده را ارزش گذاری می کنند. به هرحال،هنوز تفاوت هایی میان فرضیات نظریه پردازان سیستمیک و فرضیات درمانگرهای رفتاری راجع به نقش ارتباط در عملکرد خانواده وجود دارد.با توجه به مفاهیمی از جمله فرضیه بن بست مضاعف۶(بتسون،داوید سون،هالی و ویکلند،۲۰۰۶) که تناقص و تضاد پیام ها از طرف والدین را نشان می دهند که در توسعه تفکر روان پریشی نقش دارند.درمانگر های سیستمیک آموزش ارتباطات را به عنوان اندادی برای کاهش عملکرد تعالی رفتار مخرب بیمار معلوم در درون خانواده در نظر می گیرند.نظریه بن بست مضاعف هنوز مورد بررسی است.(فیوت و جانستون۸، ۲۰۰۳؛کیدمن۹ ، ۲۰۰۷).


بعد از پرداخت ، پروپوزال به همراه پنج فصل پایان نامه همین پروپوزال بلافاصله قابل دانلود است.


کد فایل: zp347


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.