مشخصات این پایان نامه:
موضوع پایان نامه: عنوان: آسیب‌شناسی عوامل درونی و بیرونی نظام برون‌سپاری خدمات شهری شهرداری قم با استفاده از مدل SWOT
منابع فارسی و لاتین: دارد
پژوهش های داخلی و خارجی: دارد
پیوست و پرسشنامه: دارد
فهرست مطالب: دارد
کاربرد این مطلب: نقد پایان نامه، آموزش روش تحقیق، منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
تعداد صفحه: 200
نوع فایل: word کد MG025
برای دانلود فایل کامل این پایان نامه به ادامه مطلب بروید...

بخش هایی از این پایان نامه:

هدف این تحقیق آسیب‌شناسی عوامل درونی و بیرونی نظام برون‌سپاری خدمات شهری با استفاده از مدل SWOT جهت شناخت ابعاد و مؤلفه‌های عوامل درونی‌(نقاط قوت و ضعف) و عوامل خارجی (فرصت‌ها و تهدیدات) مختلف و ارائه تعریفی دقیق و جامع از برون‌سپاری می‌باشد. شناخت دقیق سازمان و شناسایی عوامل آسیب‌های برون‌سپاری و ارائه راه‌کارهای لازم جهت حل مشکلات موجود و ارتقای کمی و کیفی عملکرد سازمانی را مدنظر دارد.

سؤال اصلی تحقیق این بود که نظام برون‌سپاری خدمات شهری شهرداری قم (از جهات نقاط قوت، نقاط ضعف، تهدیدها و فرصت‌ها) چگونه است؟

در این تحقیق فرض بر آن شده که سازمان برون‌سپاری را می‌شناسد و جهت بهبود عملکرد آن تلاش می‌شود. آنچه ماحصل و عصاره انجام یک تحقیق میدانی است نتیجه حاصل از تجزیه‌وتحلیل داده‌های آن پژوهش می‌باشد که می‌تواند نقش عمده‌ای در پیشرفت علم داشته باشد.

ضمن اینکه انجام یک تحقیق می‌تواند یک نتیجه‌ای بنیادی یا کاربردی یا توسعه‌ای داشته باشد؛ بنابراین انجام هر تحقیق علمی درخور توجه می‌باشد زیرا راهکارها و پیشنهادهای حاصل از نتایج یک تحقیق می‌تواند کشور و جامعه آن را در حل مشکلات یاری رساند. امید است که یافته‌های این تحقیق، راهنما و تجربه عملی مفيدي برای سازمان‌ها خاصه شهرداری‌ها، مديران ارشد و تصمیم‌گیرندگان و علاقه‌مندان به مباحث برون‌سپاری باشد.

5-2- خلاصه و نتیجه تحقیق

این تحقیق به‌منظور آسیب‌شناسی عوامل داخلی و خارجی نظام برون‌سپاری خدمات شهری شهرداری قم صورت گرفت که ابتدا محقق با انجام تحقیقات کتابخانه‌ای و استفاده از تحقیقات صورت گرفته به بررسی پیشینه موضوع پرداخت. سپس با شناخت محقق از مجموعه موردتحقیق و شناسایی افراد خبره درزمینه تحقیق با انجام مصاحبه به‌صورت باز و بسته در چندین مرحله نسبت به جمع‌آوری شاخص‌های اولیه تحقیق همت گماشت؛ و در سه دور نظرسنجی به‌وسیله پرسشنامه با طیف 5 امتیازی لیکرت نسبت به سنجش شاخص‌های مطرح‌شده از سوی خبرگان روند ادامه یافت و در هر مرحله شاخص‌های که حائز امتیاز میانگین کمتر از 3 می‌شدند که نشان‌دهنده توافق ضعیف خبرگان در مورد آن سؤال بود، حذف و سؤالات جدیدی که در هر بعد از سوی خبرگان مطرح می‌گردید به مجموعه اضافه به قضاوت دیگران گذاشته می‌شد؛ که با توجه مصاحبه و پرسشنامه‌ها در دور دوم سؤال جدید اضافه نشد و خبرگان به‌اتفاق نظر خود را در دور دوم نظر نهایی اعلام نمودند.

امروزه مديران دريافته‎اند که بايد از تصدي‌گري‌هاي بي‌حاصل كه فعالیت‌های واقعي آن‌ها نيستند، دست كشيده، از نقش كنترلي خود کاسته و به نقش‌هاي مذاکره گر، پشتيبان، تحليلگر، راه‌حل دهنده و كمك دهنده بيفزايند. در اين شرايط است که برون‌سپاری فعاليت‎هاي سازمان به‌عنوان ضرورتي اجرايي و يك راهبرد اجتناب‌ناپذیر براي سازمان‎ها مطرح مي‎شود. برون‏سپاري به‌عنوان يكي از ابزارهاي توسعه سازمان‏ها و ارتقاي بهره‏‏وري در قالب كوچك‏‎سازي در سال‌های اخير موردتوجه مديران و مسئولان سازمان‏ها قرارگرفته و به صورت‏هاي مختلف به اجرا درآمده است.

در راستاي تأکید برنامه چهارم مبني بر ارتقاي بهره‏وري، کاهش هزينه‏ها و کوچک‏سازي شركت‏ها و مؤسسات اقدام به برون‏سپاري برخي از فعالیت‌های خود در قالب‏هاي مختلف به بخش خصوصي نموده‌اند. هم‌اکنون باگذشت چند سال از اين برون‏سپاري‎ها، لازم است ابعاد برون‎سپاري‎هاي انجام‌شده در سازمان‎ها و در فعاليت‎هاي مختلف موردبررسی قرار گيرد تا مشخص شود که آيا برون‎سپاري‎هاي صورت گرفته در جهت کارآمد کردن فعاليت‎هاي سازمان به جهت سرعت، دقت و رضايت کليه ذي‎نفعان بوده است؟

اين برون‎سپاري‎ها تا چه حد توانسته‎اند اهداف مترتب بر برون‎سپاري مانند کاهش هزينه، کارايي، کوچک‎سازي و مشتری مداری را تأمین نمايند؟ با توجه به آنچه بيان شد، مي‎توان دقت و بازنگري در فعاليت‎هاي برون‎سپاري شده، شرکت‎هاي طرف قرارداد، اشکال برون‎سپاري، فعاليت‎هاي جديد قابل‌واگذاری و درنهایت عارضه‎يابي فعاليت‎هاي برون‎سپاري شده براي دستيابي به اهداف حاکم بر برون‎سپاري و نتايج اصلي حاصل از آن به‌عنوان اهميت و ضرورت اين مطالعه بيان داشت. شهرداری یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های خدماتی در شهر می‌باشد که گستردگی و پهنه سازمانی آن به وسعت شهر است که ذینفعان و بهره‌برداران از خدمات آن تمامی مردم آن شهر می‌باشند.

مدیریت چنین سازمان عظیمی به لحاظ منابع انسانی و وظایف جهت مدیریت شهر، آن را به یکی از منحصربه‌فردترین لذا شناخت آسیب‌های مرتبط با برون‌سپاری خدمات و فعالیت‌ها در شهرداری‌ها می‌تواند راهگشای مدیران و سیاست‌گذاران شهری در طراحی مناسب امور جاری جهت واگذاری فعالیت یا وظایف در حوزه‌های مختلف باشد.

لذا سؤالات اصلی تحقیق حاضر این است که: نقاط قوت، ضعف، تهدید‌ها و فرصت‌های نظام برون‌سپاری خدمات شهری استان قم کدم‌اند؟

از سوی دیگر چه استراتژی‌هایی را می‌توان در جهت بهبود وضعیت موجود با بهره‌گیری از نقاط قوت و فرصت‌ها و مقابله با تهدید‌ها و کاهش ضعف‌ها تدوین نمود؟

با عنایت به اینکه مقوله برون‌سپاری در عصر حاضر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است بالأخص در سازمان‌های خدماتی مانند شهرداری که شاید مهم‌ترین مسئله این نهاد کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفیت خدمات ارائه‌شده به شهروندان باشد ولی متأسفانه به دلیل عدم توجه جدی و هدفمند به مبحث برون‌سپاری به‌ویژه در شهرداری‌ها، این نظام هنوز نتوانسته جایگاه خود را پیدا کند و علیرغم تحقیقات انجام‌شده پیرامون برون‌سپاری، به دلیل تغییر و تحولات سریع محیطی و لزوم بازنگری و تغییر در فرآیندها روش‌های انجام کار به‌طور مستمر و مداوم انجام آسیب‌شناسی نظام برون‌سپاری بسیار ضروری می‌باشد تا مدیران بتوانند نسبت به بازخورد تصمیمات خود به‌صورت علمی و روشمند آگاهی یابند.

محقق، به جهت اهمیت مبحث برون‌سپاری دست به آسیب‌شناسی موجود آن در شهرداری قم و بررسی تجربیات چندین ساله آن در عرصه برون‌سپاری خدمات اقدام نموده که در این خصوص تحقیقات اندکی صورت گرفته است. همچنین با عنایت به اینکه تحقیق و پژوهش در سازمانی بزرگ شهرداری کمتر انجام‌شده است و دانش در این سازمان به علت ساختار سازمانی آن به‌صورت شفاهی می‌باشد و برون‌سپاری یک فرآیند نوپا می‌باشد.

با عنایت به مطالب فوق می‌توان دریافت که تحقیق حاضر به لحاظ اینکه به مقوله آسیب‌شناسی نظام برون‌سپاری در یک مجموعه خدماتی بزرگ یعنی شهرداری قم می‌پردازند؛ اهمیت و ارزش ویژه‌ای برخوردار است؛ و یافته‌های تحقیق حاضر می‌تواند راه را برای تحقیقات آتی در این زمینه هموار سازند و یافته‌ها می‌تواند به تدوین استراتژی‌هایی در جهت ترسیم افق آینده برون‌سپاری در شهرداری قم (جامعه آماری موردمطالعه) منجر گردد.

این پژوهش دارای اهداف کاربردی می‌باشد که می‌تواند در کلیه سازمان‌های عمومی به‌ویژه سازمان شهرداری به‌صورت عام و شهرداری کلان‌شهرها کشور به‌صورت خاص کاربرد دارد، به‌خصوص برای شهرداری قم زیرا محقق با شناسایی SWOT به کشف نقاط قوت و ضعف، فرصت و تهدید می‌پردازد؛ و در جهت تدوین استراتژی‌ها و راهکارهای مناسب در جهت حل مسائل و مشکلات موجود برای نظام برون‌سپاری شهرداری قم گام بردارد.


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.