دانلود پایان نامه کارشناسی رشته مشاوره
عنوان : اثر بخشی زوج درمانی شناختی- رفتاری گروهی بر پربارسازی روابط زناشویی


قسمت های یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word و قابل ویرایش
تعداد صفحات پروپوزال: 19 صفحه
تعداد صفحات پنج فصل کامل پروژه سمینار با فهرست و پرسشنامه ها و منابع فارسی و لاتین : 75 صفحه
اگر می خواهیم زوج را درمان کنیم آیا به فرد بیندیشیم؟ پاسخ سؤال این است که برخی مواقع ممکن است حل مشکل یک عضو به صورت فردی، منجر به عملکرد بهتر زوج شود. برخی از مشکلات فردی حل نشده، می تواند تلاش درمانگر را در مورد زوج بی اثر سازد. به عنوان مثال، زوجی به سبب بحران حاصل از خیانت همسر نزد ما آمدند. ما بلافاصله به زوج کمک کردیم تا با بحران موجود در رابطه مبارزه کنند و اعتماد از دست رفته و حمایت از یکدیگر را بهبود بخشند. در خلال جلسه اولیه، زن بسیار افسرده به نظر می رسید و توجه ما معطوف به او شد تا عمق پریشانی او را دریابیم. هنگامی که مشخص شد به سبب جلوگیری از خودکشی، او لازم است بستری شود، جلسه سریعا تغییر کرد. ما برای چندین ماه تا زمانی که افسردگی تحت کنترل درآمد به زوج درمانی نپرداختیم.

بنابراین قبل از این که ما بتوانیم زوجی را درمان کنیم، باید تعیین کنیم که هردو عضو به اندازه کافی سالم هستند، تا بتوانند درگیر فرایند درمان شوند یا نه. مخصوصأ مراجعان نیاز دارند تا در مورد سه مانع زیر غربالگری شوند. با توجه به سطح خشونتی که در مقیاس تاکتیک های تعارض نشان داده شده است، درمانگر تصمیم می گیرد که مصاحبه، فردی باشد یا مشترک. وجود خشونت، ما را بر آن می دارد تا برنامه ای برای تأمین امنیت فرد قربانی تهیه نماییم. ما برای جلوگیری از خشونت و آسیب، تا زمانی که مداخله مناسب روی فرد آسیب زننده اجرا نکرده باشیم، زوج درمانی را شروع نمی کنیم. بسیاری از صاحب نظران از جمله، ویلباج ۱۹۸۹)، پرداختن به مساله خشونت را پیش شرط ادامه درمان می دانند. به هر حال، مساله خطر جسمانی یا وجود مشکلات روان پریشی، قبل از شروع زوج درمانی باید به طور مشخص، تحت کنترل درآید. مسأله مصرف الکل و مواد مخدر از وضوح کمتری برخوردار است.

لوکاس (۱۹۹۳) توصیه می کند، درمانگر در هر جلسه راجع به سوء مصرف مواد سؤال کند. روند معمول این است که این مسائل در مصاحبه اولیه، یا از طریق پرسشنامه مورد بررسی قرار گیرد، سپس، در صورت نیاز، افراد معتاد قبل از شروع زوج درمانی به درمان اعتیاد ارجاع داده شوند. البته در این شرایط تمایز گذاشتن بین افرادی که باید درمان شوند و افرادی که مواد مخدر و الکل را به صورت تفریحی استفاده می کنند مشکل است. اخیرا زوجی را تحت درمان قرار دادیم که بعد از جدایی طولانی مدت به مشاوره آمده بودند. شوهر به مصرف الکل و مواد مخدر در گذشته اذعان داشت اما به ما گفته شد که او این مواد را به صورت طولانی مدت استفاده نکرده است.

پیشنهاد کردیم که شوهر در گروه الکلی های گمنام و همسرش نیز در گروه خانواده های الکلی ها شرکت کنند. با این که همسرش در گروه خانواده های الکلی شرکت کرد، ولی شوهر از این کار امتناع کرد. زوج در جهت اتحاد مجدد و پاک کردن بسیاری از احساسات بد گذشته موفق شدند اما خیلی زود مشخص شد که شوهر هر روزه بعد از کار ماری جوانا مصرف می کند. او این کار را مشکل نمی دانست اما قطعا این امر رابطه زوجی او را تحت تأثیر قرار می داد. او کم کم علاقه اش را نسبت به زوج درمانی و بسیاری از رفتارهای خشی که توصیه شده بود، از دست داد. در نهایت، رابطه در حالت رکود درآمد. او از شغلش اخراج شد، این امر باعث شد که او برای ترک ماریجوانا به درمان روی بیاورد در این زمان زوج درمانی موقتا قطع شد.


بعد از پرداخت ، پروپوزال به همراه پنج فصل پروژه همین پروپوزال بلافاصله قابل دانلود است.


کد فایل: zp235


 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.