دانلود رایگان پایان نامه ارشد روانشناسی شخصیت با عنوان بررسی نقش پیش بینی کننده اختلالات شخصیت و اختلالات خلقی در اقدام به خودکشی در مراجعین بیمارستان های شهرستان ... .

سرانجام کار کودکان دشوار به کجا می انجامد؟ خویی یا بدی. دقت کنید: در سال ۱۹۷۴، قبیله ای در شرق افریقا در پی یک خشکسالی ده ساله روزگار سختی را می گذراندند. آنجا که مقاوم ترین مردان از پا در می آمدند، وضعیت نوزادان معصومی که سیستم ایمنی آنان در برابر سل و سایر بیماری ها مقاومتی نداشته از پیش معلوم بود. در چنین شرایط توان فرسایی، یک پژوهشگر تصمیم گرفت تأثیر خلق و خو را بر قابلیت بقای نوزادان بررسی کند. وی دریافت که در فاصله سه ماهی که از دیدار نخست و دوم او از این قبیله می گذشت، از هر ۱۰ نوزاد ۱۴ معه، ۶ تن جان باخته بودند. در نگاه نخست، آمار فرق این تصور اولیه را که کودکان دشوار در خطر بیشتری قرار دارند، تأیید می کرد. به هر روی، رسیدگی به کودکان دشوار در شرایط عادی جانکاه است، تا چه رسد به شرایط فوق العاده سخت. آیا در شرایط سخت این کودکان بیشتر قربانی می شوند؟ بررسی ها نشان می دهند، خیر. کودکان دشوار در خشک سالی سخت بیابان یک امتیاز ویژه برای بقا داشته و به عبارتی، آمار مرگ و میر در آنان پایین بود. از میان شش کودک دشوار تنها یکی و از جمع ۷ کودک آسان، شش تن جان باخته بودند.

برخلاف تصور اولیه، کودکان آسان بیشتر در خطر مرگ قرار داشتند. چرا؟ شاید از آن رو که آنان هنگام تشنگی با گرسنگی کمتر هیاهو راه انداخته و دیگران را وادار نمی کنند نیازهایشان را برآورند. به این ترتیب، هنگام تقسیم غذا نادیده گرفته می شوند. والدین کودکان آسان به خطا تصور می کنند فرزندشان وضعیت خوبی دارد. برخلاف، کودکان دشوار، عالم را از مشکلات خود باخیر نموده و به خوبی نیازهای خود را برآورده می کنند. ظاهرأ، خلق و خوی دشوار در بعضی از شرایط - همچون آب و هوای سخت - مفید واقع می شود. ولی در شرایط عادی چطور؟ آیا کودکان دشوار در زمان فراوانی تعمت هم خوش اقبال ترند؟ شاید، ولی شواهد در این زمینه کمتر است تا به امروز پژوهشهای چندانی در مورد نتایج مثبت خلق و خوی دشوار در کودکان انجام نشده است. یک بررسی نشان می دهند کودکان خانواده های متوسط و بالا که در فاصله ۴ تا ۸ ماهنگی خلق و خوی دشواری دارند، در ۴ سالگی از بهره هوشی بیشتری برخوردارند. من خود در یک بررسی دریافتم که کودکان ۵ ماههای که زودتر از تماشای عکس خسته شده و بر اثر خستگی بی قراری کنند، در یک سالگی بیشتر به جنیفهایی از خلق و خوی دشوار مبتلا می شوند.

این یافته ها از آنجا اهمیت دارد که پژوهش های دیگر نشان می دهند کودکانی که زودتر از تماشای عکس خسته می شوند معمولا بهره هوشی بالاتری دارند به اجمال، حداقل دو بررسی نشان میدهند که هوش بهر کودکان دشوار اندکی بالاتر است، ولی این شواهده مقدماتی باید به تأیید پژوهش های بیشتر برسند. از جمله خطراتی که کودکان دشوار را تهدید می کند سوء برخوردهای والدین است. هر چند والدین از این برخورد نادرست با فرزندان خویش رو می گردانند ولی گاه به دلیل ناآرامی ها و خواسته های بیش از حد، آنان را تنبیه می کنند. در حقیقت، این گروه از والدین، بد نیستند، این فرزندان دشوار آنان هستند که مشکل ایجاد می کنند. کودکان دشوار گاه والدین صبور خود را به جایی می رسانند که به تنبیه متوسل می شوند. برخلاق، کودکان آسان از این خطر در امان بوده و والدین خود را به مرز عصبانیت نمی رسانند. در اینجا باید اشاره کنم که شواهد علمی موجود در این زمینه تا حدی متناقضند. برخی از بررسی ها نشان می دهند میان دشواری خلق و خوی کودکان و سوء برخوردهای والدین ارتباط وجود دارد، ولی بررسی های دیگر این امر را تابت نمی کنند.

حال، چگونه چنین چیزی ممکن است؟ به دلایل گوناگون، یکی از مهم ترین آنها این است که ارتباط میان خلق و خوی کودکان و سوء برخوردهای والدین پیچیده بوده و به قول محققین مستلزم یک متغیر تعدیل کننده است. هنگامی که یک شرط با حصول نتایج خاص و شرایط دیگر با به دست آمدن بافته های دیگر محقق می شوند، می گوییم ارتباط پیچیده است و به یک متغیر تبدیل کننده نیاز دارد. به دلیل همین ارتباط پیچیده است که بررسی های انجام شده در مورد ارتباط خلق و خوی دشوار و سوء برخورد نتایج متناقضی را منعکس می کننده به عبارتی، حضور یا غیاب شرایط خاص در بررسی های گوناگون، به نتایج متفاوت منتهی می شود. آنت نگفر، پژوهشگر آلمانی، در بررسی ای که به سال ۱۹۹۲ انجام داد، دو گزینة محتمل را برای متغیرهای تعدیل کننده مطرح کرد: نخست انتظارات والدین و دیگری ویژگی های محیط پرورش فرزند. چنانچه والدین انتظارات نابجایی از فرزندان خود داشته باشند مثلا از آنان بخواهند پخته تر از سن خود رفتار کرده یا هیچ گاه گریه و زاری نکنند، در آن صورت، خلق و خوی دشوار کودکشان آنان را به اعمال خشونت و تنبیه خواهد کشاند.

ولی اگر والدین انتظارات بجایی از فرزندان خود داشته باشند و بداننده برخی از مشکلات رفتاری آتان تعمدی نیست، کمتر از کوره به در شده (عصبی شده و کمتر به روش های تنبیهی خشن متوسل می شوند. در اینجا، متغیر تعدیل کننده همان انتظارات والدین است. کودکان دشواری که والدین آنان باورهای صحیحی ندارند، بیش از سایر همتایان خود که والدینشان آگاه و فهمیده اند، در معرض سوءبرخورد و رفتارهای نامناسب قرار دارند. شرایط محیطی هم می توانند نقش تعدیل کننده داشته باشند. والدینی که در پرورش فرزند دشوار خود از کمکهای مالی یا اجتماعی بی بهره اند، ممکن است هرازگاهی دامن اختیار از کف داده و فرزندانشان را تنبیه کنند. والدینی که از کمک و همراهی همسر و نزدیکان با پرستار کودک برخوردارند، کمتر خشم و سرخوردگی خود را بر سر کودکان دشوار خویش تخلیه می کنند. در اینجا، پشتیبانی اطرافیان نقش تعدیل کننده دارد. بر اساس شواهد، چنانچه این پشتیبانی از والدین دریغ شود، خلق و خوی دشوار کودک سوعبرخوردهای آنان را تشدید می کند.

پروپوزال روش تحقیق همراه با پنج فصل پایان نامه ارشد روانشناسی شخصیت

مشخصات پروپوزال روش تحقیق و پروژه سمینار پایان نامه ارشد روانشناسی شخصیت :
عنوان : بررسی نقش پیش بینی کننده اختلالات شخصیت و اختلالات خلقی در اقدام به خودکشی در مراجعین بیمارستان های شهرستان ...
قسمت های یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word و قابل ویرایش
تعداد صفحات پروپوزال: 21 صفحه
تعداد صفحات پنج فصل کامل پروژه سمینار با فهرست و پرسشنامه ها و منابع فارسی و لاتین : 105 صفحه


بعد از پرداخت ، پروپوزال به همراه پنج فصل پایان نامه ارشد روانشناسی شخصیت همین پروپوزال بلافاصله قابل دانلود است.


کد فایل: zp196


قیمت این محصول :


 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.