عنوان: ارائه مدل مطلوب توسعه زیر ساخت های صنعت چرم
همه بندهای یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 37 صفحه
شماره 567


قسمتی از این پروپوزال:

نمونه آماری و روش نمونه گیری جمع آوری اطلاعات از بخشی از جامعه را، نمونه گیری می نامند.(عمیدی، 1390)

روش های نمونه گیری 

نمونه گیری تصادفی ساده: در این روش هر یک از عناصر جامعه مورد نظر برای انتخاب شدن، شانس مساوی دارند. (عمیدی، 1390) از طرفی، افراد انتخاب شده باید دارای ویژگی هایی همانند جامعه ای که از آن انتخاب شده اند، باشند.

دو گونه از روش های نمونه گیری تصادفی ساده به شرح زیر است: از یک جامعه آماری با N عضو، می خواهیم یک نمونه تصادفی ساده به حجم n انتخاب کنیم: الف. اگر نمونه اول را پس از انتخاب و یادداشت اندازه آن مجدداً به جامعه بازگردانیم و این رویه تا انتخاب n اُمین عضو نمونه ادامه داشته باشد، به نمونه گیری تصادفی ساده با جای گذاری معروف است.

ب. اگر نمونه اول را پس از انتخاب، دیگر به جامعه بازنگردانیم و این رویه تا انتخاب n اُمین عضو ادامه داشته باشد، به نمونه گیری ساده بدون جای گذاری معروف است. 2-نمونه گیری تصادفی با طبقه بندی: در این روش ابتدا جامعه را طبقه بندی می کنند و سپس نمونه ای تصادفی از هر طبقه انتخاب می نمایند.

دلایل استفاده از نمونه گیری طبقه بندی شده این است که : برای هر طبقه نمونه ای به حجم مناسب در نظر می گیریم و همچنین تخمین دقیق تری از پارامترهای جامعه را نسبت به سایر نمونه گیری ها ارائه می دهد. (عمیدی، 1390)

نمونه گیری منظم (سیستماتیک) در این روش عناصر نمونه از فهرست افراد یا اعضای جامعه آماری که به همین منظور آماده شده است، انتخاب می شوند. بنابراین با انتخاب اولین عضو نمونه، سایر اعضای نمونه معین خواهند شد.

در این روش از هر عنصر از جامعه شانسی معلوم و غیرصفر برای انتخاب شدن در نمونه را داراست، زیرا نقطه شروع را به طور تصادفی انتخاب کرده ایم. روش نمونه گیری سیستماتیک، روش تغییر شکل یافته نمونه گیری تصادفی ساده است. (عمیدی، 1390). 

نمونه گیری خوشه ای در این روش ابتدا خوشه هایی (گروه هایی) از عناصر جامعه را انتخاب می کنیم و سپس عناصر هر خوشه قسمتی از نمونه ها را تشکیل می دهد.

علت به کار گیری این روش بیشتر به خاطر کم هزینه بودن آن است. در این روش شرط همگن بودن جامعه نقش مهمی را ایفا می کند. (عمیدی، 1390) روش نمونه گیری پژوهش به صورت نمونه گیری تصادفی سیستماتیک می باشد. به دلیل این که لیست کلیه واحدهای تولید در صنعت چرم در دسترس بود از این روش استفاده شده است. برای تعیین حجم نمونه از فرمول کوکران استفاده شده است.


قیمت با تخفیف ویژه:


 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.