دانلود پایان نامه روانشناسی کودکان استثنایی همراه پروپوزال درباره پیش بینی مشکلات رفتاری دانش آموزان با اختلال ‌های یادگیری بر اساس سبک فرزند پروری والدین .

دشواری خلق و خو در اوان کودکی به معنای آن نیست که کودک در مراحل بعدی زندگی خود ناگزیر به اختلالات رفتاری، اختلالات تغذیه ای و یا مشکل پرخاشگری دچار خوانده شده به خاطر داشته باشید که همه بررسی هایی که تا به امروز در مورد مشکلات خلقی کودکان انجام شده اند، ارتباطی بوده و هنوز رابطه ایجایی میان مشکلات خلقی و اختلالات برشمرده به اثبات نرسیده است. همچنین نقش متغیرهای تعدیل کننده همچون انتظارات والدین و حمایت اطرافیان را از یاد نبرید، چه این متغیرها بر ارتباط میان مشکلات خلقی و عوارض منفی آن در سال های بعدی زندگی تأثیر می گذارند. با این حال، مشکلات خلقی زنگ خطری برای مشکلات بعدی محسوب می شوند. از این رو بهتر است که والدین کودکان دشوار حالات خلقی فرزند خویش را یک مشکل بالقوه قرض کرده و راه کارهای برخورد با آن را بیاموزند. سرانجام وظیفه والدین چیست؟ علم، هر چند در بیان دشواری خلق و خو و آثار منفی آن در آینده، موفق عمل نموده، ولی در راهنمایی والدین گام چندانی برنداشته است. یکی از موانعی که در این زمینه بر سر راه علم وجود دارد این است که هنوز دلیل ارتباط میان خلق و خوی دشوار و اختلالات رفتاری در آینده به درستی معلوم نیست. در توضیح منطقی برای این ارتباط وجود دارد که هر دو در دست بررسی هستند. ولی در حال حاضر، هیچ نمیدانیم توضیح تخست که چندان هم خوشبینانه نیست، این است که خلق و خوی دشوار و اختلالات رفتاری هر دو تظاهرات بیرونی فعالیتهای سیستم عصبی مرکزی محسوب می شوند.

درک این نکته آسان است؛ چه خلق و خو و رفتار چند ویژگی مشترک دارند. به عنوان مثال، اگر به خاطر داشته باشید، یکی از ابعاد خلق و خو، میزان توجه یا بی توجهی است. شگفت اینکه، یکی از نشانه های شایع اختلال رفتاری برون ساخت تیز نقص توجه است. خلق و خو و اختلال رفتاری، هر دو، توانایی کودک را در حفظ بلند مدت توجه نشان می دهند. از این رو چنانچه دامنه توجه کودکی، همچون نوزادان، بسیار محدود و ننگ باشد، نشانه مراحل ابتدایی یک اختلال رفتاری است که ممکن است تا سنین ورود به مدرسه به ظهور نرسیده و تشخیص داده نشود. درمان های دارویی چندی بر اساس این رویکرد زیست شناختی ارائه شده اند که می توانند عوارض اختلالات رفتاری شدید را در سال های پایانی کودکی کمی تسکین دهند. مثلا برای درمان عوارض اختلالات رفتاری برون ساخت، از محرکها و برای درمان عوارض اختلالات رفتاری درون ساخت از داروهای ضد افسردگی استفاده می شود. این امر به معنای ضرورت استفاده از دارو برای درمان مشکلات خلق و خوی کودکان نوپا نیست. قصد ما این بود که خاطرنشان کنیم بر اساس شواهد، خلق و خوی دشوار و مشکلات رفتاری، ریشه های زیست شناختی مشابهی دارند. توضیح دوم، که خوشبینلهتر است این است که دشواری خلق و خو تنها از طریق چرخه معیوب خلق - محیط به پیامدهای منفی در آینده خواهد انجامید. به عبارت ساده تر، پیامدهای منفی سال های پایانی کودکی نتیجه نهایی یک سلسله تعاملات پیچیده و دیرپا میان کودک دشوار و اطرافیان (محیط) نامهربان، سخت گیر و یا حداقل تا آگاه است.

کودکان دشوار از هنگامی که پا به جهان می گذارند، بار فوق العاده ای را بر شکیبایی و مهارتهای اجتماعی والدین و اطرافیان خود تحمیل می کند. ممکن است والدین مهارت، آگاهی یا منابع محیطی لازم برای برخورد مناسب با نوزاد دشوار خود را نداشته باشند. در این صورت به دلیل برخوردهای نه چندان رضایت بخش خود، به روش های تربیتی منفی، نامناسب و ناکارآمد متوسل می شوند. ناکارآمدی والدین در برخورد صحیح با نیازهای نوزادشان، خوی دشوار نوزاد را بدتر و آنان را درمانده تر می سازد. در حالی که والدین گاهی اوقات متقاعد شده اند که کودکان فقط برای اذیت و ناراحت کردن والدین خود بدرفتاری می کنند، اما خود کودکان هرگز چنین انگیزه زشتی را ندارند. اغلب، رفتارهای کودکان فقط بازیگوشی و حس کنجکاوی که مقتضی سن آنان است، بروز می کند. اما در دنیای بزرگ سالان که دنیای استانداردهای اجتماعی بالا همراه با توجهات ویژه به ظاهر است، برای ما بسیار سخت است که پاره ای از آن رفتارهای کودکته را تحمل کنیم حتی اگر آن رفتارها معادی» باشند. اماء بدرفتاری واقعی ہستگی به عوامل مختلف و گوناگونی دارد در بسیاری از موارد، در واقع بدرفتاری از برخورد ضعیف تربیتی ما ناشی می شود، مخصوصا هنگامی که نتوانیم هدایت و محدودیت های تابتی را فراهم کنیم. برای مثال، اگر برای اولین بار ببینیم که کودک خردسال ما بشقاب ماکارونی را روی سر خود خالی می کند، از خنده ریسه برویم. درست است که ما می خندیم چون این صحنه خیلی خنده آور است، اما کودک ما از کجا بداند که خنده ما نباید معیاری برای او باشد تا در آینده رفتاری مشابه آن را انتخاب کند؟ به همین ترتیب ممکن است یک کودک در مورد اینکه چه کاری خوب و چه کاری بد است، پیام های مختلفی را از افراد مختلف دریافت کند. رفتاری که از دید یک والدین شایسته و موجه است ممکن است از دید والدین دیگر چنین نباشد.

دوستی تعریف می کرد که همسرش به دختر خردسال او کمکه می کرد تا تمامی ظرفهای پلاستیکی داخل کابینت را بیرون بکشد تا این دختر بتواند از بهم زدن آنها و تولید صدایی گوشخراش، بازی کند. مطمئتا آن مادر فکر می کرد این کار کاملأ عادی و خوب است و خوب هم بود). اما همین کار باعث شده تا پدری که به تمیزی و مرتب بودن تمایل زیادی نشان می داد، بسیار ناراحت و نگران شود. اگر به جای مادر، پدر بود، مسلما به هم کوبیدن ظروف را بازی مناسبی برای دختر خود نمی دید. البته اختلاف نظرهای بسیاری بین والدین وجود دارد در مورد اینکه چه کار خوب است و چه کار بد. اما والدین تنها هنگامی می توانند به بالاترین درجه موفقیت در اجرای مراحل تربیت کردن برسند که به مدت طولانی در کنار هم باشند. بنابراین والدین با توجه به اینکه چه چیزی مجاز است و چه چیزی مجاز نیست به توافق می رسند البته قبل از اینکه اختلاف نظرها در بدرفتاری کودکشان جلوه کند. همچنین ممکن است یک تربیت سطحی و بی انگیزه منشأ بدرفتاری باشد مانند هنگامی که پدر برای مدت طولانی مشغول صحبت با تلفن است بدون نظارت دقیق و نزدیک والدین، یک بدرفتاری طراحی شده توسط کودک، ممکن است منجر به ایجاد بدرفتارهایی دیگر شود. به علت اینکه هیچ عکس العمل ناخوشایندی از والدین بی توجه به چشم نمی خورد و از حد گذراندن بدرفتاری، خوشایند به نظر می آید، خوب، چرا کودک آن کار را انجام ندهد؟ اما در این مورد، چه کسی مقصر بروز این بدرفتاری است؟ آیا انجام آنچه کودکان خردسال معمولا انجام می دهند، تقصیر این کودک است؟ یا اینکه پدر و مادر برای اعمال و بی توجهی در نظارت خود بر کودک مقصرند؟ مسلما دومین مورد درست است.

پروپوزال روش تحقیق همراه با پنج فصل پایان نامه روانشناسی کودکان استثنایی

مشخصات پروپوزال روش تحقیق و پایان نامه روانشناسی کودکان استثنایی :
عنوان : پیش بینی مشکلات رفتاری دانش آموزان با اختلال ‌های یادگیری بر اساس سبک فرزند پروری والدین
قسمت های یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word و قابل ویرایش
تعداد صفحات پروپوزال: 24 صفحه
تعداد صفحات پنج فصل کامل پروژه سمینار با فهرست و پرسشنامه ها و منابع فارسی و لاتین : 111 صفحه


بعد از پرداخت ، پروپوزال به همراه پنج فصل پایان نامه روانشناسی کودکان استثنایی همین پروپوزال بلافاصله قابل دانلود است.


کد فایل: zp198


قیمت این محصول :


 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.