عنوان: ارزیابی سطح کیفی تامین کنندگان ماشین آلات و قطعات یدکی صنعت پالایش نفت بارویکرد فرایند تحلیل شبکه ANP
همه بندهای یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 42 صفحه
شماره: 626


قسمتی از این پروپوزال:

در زمان های قبل محصولات یک سازمان اعم از خدمات یا کالاها توسط مشتریان خریداری می شد و سازمان ها نگرانی خاصی برای ایجاد تغییر و تحول در سیستم خود و بهبود آن را نداشتند. به عبارت دیگر، مشتریان به خرید هر نوع کالایی که در بازار یافت می شد، مجبور بودند. ولی کم کم با افزایش تعداد تولید کنندگان و پیدایش رقبای بیشتر مشتریان در خرید و انتخاب محصولات خود اجباری نداشتند و تنوع محصولات و سازمان های ارائه دهنده به حدی زیاد بود که مشتریان کالاهای مورد نیاز خود را با گزینه های مناسب و دلخواه خود انتخاب می کردند.

تحولات سریع تکنولوژیکی، افزایش خطرات، جهانی شدن و انتظارات خصوصی سازی از ویژگی های محیطی هستند که سازمان های تجاری کنونی با آنها مواجه اند. برای کسب موفقیت در این محیط، چابکی یک مزیت رقابتی را ایجاد می کند که می توان با شهرت در نوآوری و کیفیت آن را حفظ نمود . ( مهدی کرباسیان و همکاران ؛ صص: 22-107 ؛1390)

لذا، در دودهه اخیر با بکار گیری مفهوم مدیریت زنجیره تامین در صنایع ، موضوع انتخاب تامین کننده ، توجه زیادی را جلب کرده است و روش شناسایی های مختلفی برای آن ارائه شده است . در بیشتر صنایع، هزینه مواد خام و اجزای تشکیل دهنده محصول، قسمت عمده ای از بهای تمام شده محصول را در بر می گیرد . (قدسی پور و همکاران،1998)از آن جا که مواد خام و قطعات مورد نیاز ماشین آلات تولیدی، مهمترین بخش از هزینه های یک شرکت را به خود اختصاص می دهند، مدیریت خرید صحیح، اهمیت قابل توجهی در کارایی، اثربخشی و سودآوری یک سازمان دارد .

از سوی دیگر ، امروزه با توجه به مفاهیم جدید مدیریت زنجیره عرضه و موارد مشابه که موجب ایجاد مشارکت با تامین کنندگان و روابط نزدیک شرکت با تامین کنندگان می شود؛ تامین کنندگان و مشتریان، دیگر عنوان رقبای سازمان شناخته نمی شوند بلکه اعضایی از یک مجموعه اصلی به نام «زنجیره تامین» هستند که هدف هر یک حداکثر کردن سود و افزایش بهره وری کل زنجیره تامین است.

بدین ترتیب، کاملاً آشکار است که تصمیم گیری در باره انتخاب تامین کننده ، نقش قابل توجهی در تولید ومدیریت لجستیک کارخانه ها دارد و بسیاری از شرکت های با تجربه بر این باورند که انتخاب تامین کننده، مهمترین فعالیت یک سازمان به شمار می آید . همچنین از آنجا که عملکرد تامین کنندگان، اثر اساسی بر موفقیت یا شکست یک زنجیره دارد؛ انتخاب تامین کننده برتر یک وظیفه استراتژیک شناخته می شود .

در نتیجه تصمیم گیری های نادرست در زمینه انتخاب تامین کنندگان ، پیامد های منفی و زیان های بسیاری را برای شرکت پی خواهد داشت . تامین از مجرای مواد اولیه بطور مستقیم بر کیفیت تاثیرگذار است . انتخاب تامین کنندگانی که بتوانند الزامات کیفی شرکت را برآورده نمایند، یکی از وظایف بخش تامین کالا می باشد .

کیفیت نیز تامین را در جریان عملکرد کیفیت تامین کنندگان قرار می دهد تا در انتخاب و ارزیابی آینده تامین کنندگان از این اطلاعات استفاده شود . طی سالهای گذشته ، تکیه سازمانها بر تهیه مایحتاج مورد نیاز افزایش یافته است، بطوریکه حجم زیادی از مایحتاج اولیه کارخانه ها توسط تامین کنندگان و در خارج از سازمان تامین می شود .

با این حال رعایت الزامات کیفی توسط تامین کنندگان یکی از دغدغه های اصلی تولید کنندگان است به نحوی که برخی شرکتها، برنامه هایی جهت بهبود فرایند مدیریت کیفیت تامین کنندگان وآموزش آنها دردست اقدام دارند.


قیمت با تخفیف ویژه:


 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.