در حال حاضر درمان های شناختی که به دنبال کاهش افکار خودمخرب در انسان هاست با درمان های رفتاری که به دنبال تغییر رفتار است، ترکیب شده و نتایج قابل توجهی را در درمان های اختلالات روان شناختی به وجود آورده است.

یکی از جنبه های مهم درمان های شناختی- رفتاری خودکارآمدی است که توسط آلبرت بندورا مطرح شد. خودکارآمدی، به تسلط یافتن بر وضعیت و ایجاد پیامدها و نتایج مثبت اطلاق می شود و بیانگر این است که فرد قادر است وضعیت خود را تغییر دهد. از دید (بندورا، ۲۰۰۱) خود اثربخشی یا خودکارآمدی کلید درمان موفقیت آمیز است. فردی که برای درمان مراجعه می کند می بایست به واسطه یک سری خودگویی های مثبت اعتماد به نفس خود را تقویت کند. برای مثال فرد می تواند بگوید: «من می توانم بر مشکلم غلبه کنم. من قادرم به نحو درستی کارهایم را انجام دهم. حال من بهتر از دیروز است و وضعیت مناسبی در حال حاضر دارم.» 

زمانی که افراد اعتماد به نفس پیدا می کنند و رفتارهایی از خود نشان می دهند که سازگاری آنها را با محیط نشان می دهد، موقعیت های به دست آمده به آن هاانگیزه می دهد و همین انگیزهی درونی می تواند نتایج مثبتی را برای آن ها به ارمغان آورد. بنابراین نتایج مثبت ناشی از خود اثربخشی فرد را در حل مشکلاتی که دارد مصمم تر می کند. یکی از زمینه های دیگر درمان های رفتاری - شناختی روش های خود تعلیمی میکن بام است.

در این نوع درمان ها به افراد یاد می دهند که خود رفتارشان را مورد بررسی قرار دهند و اصلاح کنند. شناخت - رفتارگرایان به کمک روش های مورد نظر مراجعین خود را ترغیب می کنند که نجواها و گفته های درونی خود را تغییر دهند و گفتارهای مناسبی را دنبال کنند. این اظهارات سازنده، نجواهای درونی تقویتی هستند که قادر است فشار روانی را در افراد کاهش دهند و پیگیری اهداف را در آنها تقویت کنند. این گفتارهای درونی اصلاح شده با بازی، تمرین می شود و با تقویت کردن آنها امکان استحکام بخشی این نجواها افزایش می یابد. (آقایی و آتش پور، ۱۳۸۰) روش میکن بام را در مواجهه با استرس ها مورد توجه قرار داده اند.


پروپوزال همراه با پنج فصل پایان نامه

مشخصات پروپوزال و پروژه:
عنوان : بررسی اثر بخشی درمان گروهی شناختی ـ رفتاری بر احساس تنهایی و خودکارآمدی عمومی بیماران مبتلا به افسردگی
قسمت های یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word و قابل ویرایش
تعداد صفحات پروپوزال: 24 صفحه
تعداد صفحات پنج فصل کامل پروژه با فهرست و منابع فارسی و لاتین : 145 صفحه


بعد از پرداخت این پروپوزال و پنج فصل پروژه همین پروپوزال بلافاصله قابل دانلود است.


کد فایل: zp001


قیمت این محصول :


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.