مشخصات پروپوزال روش تحقیق و پروژه سمینار:
عنوان : رابطه فرایندهای پذیرش و ذهن آگاهی با رضایت زناشویی و پریشانی هیجانی زنان مواجه شده با خیانت زناشویی
قسمت های یک پروپوزال استاندارد: دارد


منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word و قابل ویرایش
تعداد صفحات پروپوزال: 24 صفحه
تعداد صفحات پنج فصل کامل پروژه سمینار با فهرست و پرسشنامه ها و منابع فارسی و لاتین : 142 صفحه
مطالعه خانواده درمانگران و زوج درمانگران (مولتراپ ۱۹۹۰) مشخص کرد که نزدیک به نیمی از مراجعانی که برای درمان مشکلات مربوط به یک یا هر دو عضو زوج مراجعه می کنند، درگیر رابطه نامشروع هستند. تنوعی از تخمین ها درباره درصد فعلی افراد متأهل دارای رابطه نامشروع وجود دارد، اما اغلب عنوان می کنند که حدود ۶۰ درصد از مردان و ۴۵ درصد از زنان گزارش داده اند که بعضأ رابطه نامشروع در روابطشان رخ داده است (گلاس و رایت، ۱۹۹۲ را ببینید). بروان (۱۹۹۱، ۲۰۰۱) اظهار می دارد در پژوهشی که انجام داده است حدود ۷۰ درصد از همه ازدواج ها تجربه یک رابطه نامشروع را داشته اند. نتایج این مطالعات خیلی قابل اعتماد به نظر نمی رسند، زیرا افراد به طور مطلق صادق نیستند. اگر این مسأله درست است، شیوع خیانتهای زناشویی کم وانمود شده است. به طور خلاصه، حداقل نیمی از ازدواج ها تجربه یک رابطه نامشروع را داشته اند و در نزدیک به نیمی از زوج هایی که برای درمان اقدام می کنند، ردپایی از خیانت زناشویی دیده می شود. از این رو دانستن این مطالب برای همه زوج درمانگران به منظور کار با زوج های درگیر خیانت، لازم و ضروری است.

انواع خیانت زناشویی :

ثا بدينجا دریافتیم که خیانت زناشویی ممکن است جنسی، عاطفی و یا ترکیبی از آن دو (جنسی و عاطفی) باشد (گلاس و رایت، ۱۹۹۲). روش ارزیابی و تعیین نوع خیانت، پرسش از همسران بی وفا درباره توجيهات و نوع نگاهشان به الگوهای فکری شان است. از بین انواع خیانت، رهایی از خیانت زناشویی ترکیبی جنسی و عاطفی) سخت ترین نوع است، زیرا در آن یک برانگیختگی ترغیب کننده و نوعی خیال پردازی از «عشق راستین » وجود دارد که باعث می شوند افراد درگیر آن، در حاشیه بمانند. فرض بر آن است که این خیانتهای زناشویی معمولا روابط اولیه را مخدوش می کنند. علاوه بر این موارد، نویسندگان و پژوهش گران، مراحل زندگی و موضوعات روان شناختی ای را که ممکن است به خیانت زناشویی منجر شوند، مورد توجه قرار داده اند.

این یک فرض است که در کنار جستجوی رابطه جنسی، صمیمیت و یا هردوی اینها، همسران بی وفا به فشارها و تنشهای دیگر نیز واکنش نشان می دهند. به علت افزایش دسترسی به اینترنت، خیانتهای زناشوییی اینترنتی به عنوان موضوعی جدید در زوج درمانی پدیدار شده اند. کیمبرلی یانگ (۱۹۹۹ الف) خیانتهای زناشوییی اینترنتی را به عنوان رابطه جنسی و یا رومانتیک که از طریق اینترنت شروع می شود و با تبادلات الکترونیکی، ایمیل، چت روم ها و بازی های تعاملی حفظ می گردد توصیف می کند. استفاده از اینترنت برای درگیر شدن در خیانتهای زناشویی، شیوع بیشتری دارد، زیرا اینترنت محیطی گمنام، راحت و امکان گریز را برای کاربران عرضه می کند (یانگ، ۱۹۹۸ الف).

مردان و زنان درگیر خیانت زناشویی اینترنتی دلایل یکسانی برای این کار دارند. مردان به یافتن شریک جنسی تمایل دارند، در حالی که زنان خواهان درگیر شدن در خیانتهای زناشوییی عاطفی هستند (گونیا ۲۰۰۴). به عنوان یک تهدید درک نکنند، زیرا ابزاری رایج و مورد استفاده است. به هر حال اینترنت به صورت بالقوه راهی است برای ورود به خیانت. نشانه های هشدار برای یک خیانت زناشویی اینترنتی همانند خیانتهای زناشوییی غیر اینترنتی موجود در زندگی است و مواردی از قبیل تغییر در عادات، وجود شواهد و مدارکی از دروغگویی و پنهان کاری را شامل می شود (یانگ، گریفن شیلی، کوپر، أمارا و باچانا، ۲۰۰۰). پیامدهای آسیب زای خیانت زناشویی اینترنتی، به دلیل وجود کامپیوتر در منزل و دسترسی تمام وقت به آن، می تواند نفوذ و فراگیری بیشتری در رابطه زناشویی داشته باشد (وایتی، ۲۰۰۴).

در مطالعه ای مشخص شد که ۳۰ درصد از افرادی که در چت روم با یکدیگر آشنا شده، با طرف مقابل رابطه جنسی واقعی داشته اند (میلهام ، ۲۰۰۴). ۸۳ درصد از این افراد چت روم ها را به عنوان خیانت زناشویی اینترنتی در نظر نمی گیرند. مردان بیشتر از زنان از چت روم استفاده می کنند (وایتی، ۲۰۰۳). مشاوره زوج ها می تواند درمانی موفق برای خیانتهای زناشوییی اینترنتی باشد. به عنوان زوج درمانگر، تشخیص این موضوع مهم است که خیانت زناشویی اینترنتی یک عضو زوج، یک مسأله ارتباطی است با یک اعتیاد. بعضی از پژوهش ها بیان می کنند که اعتيادها می توانند نیروی محرک برای درگیر شدن در خیانتهای زناشوییی اینترنتی باشند (کوپر، دلمونیکوو براگ ۲۰۰۰).

اگر اعتیاد به اینترنت و اعتیاد جنسی موضوع اصلی در خیانت زناشویی باشند، مهم است که همسر معتاد به دنبال درمان ترکیبی باشد. هم مشاوره حرفه ای و هم گروه های حمایتی برای درمان اعتیاد جنسی در دسترس هستند ( www . sexaa . com را ببینید). گلاس و رایت (۱۹۹۲) دریافتند که دلایل مردان برای خیانت زناشویی بیشتر جنسی است و این در حالی است که زنان برای خیانت زناشویی بیشتر توجيهات عاطفی ارائه می دهند. پژوهش آنها از مطالعات قبلی مبنی بر این که مردان بیشتر درگیر روابط فرازناشویی، شرکای بیشتری نسبت به زنان دارند، حمایت می کند و این در حالی است که زنان به احتمال بیشتری در یک رابطه نامشروع درگیر هستند. شواهد نشان داده است که زنان جوان تر نسبت به شوهرانشان به میزان بیشتری در روابط نامشروع شرکت می کنند (لاسون ۱۹۹۰). زنان صرف نظر از سن به احتمال بیشتری درگیر روابط زناشویی عاطفی بدون رابطه جنسی هستند.

طبق گلاس و رایت (۱۹۹۲) زنانی که رضایت جنسی از ازدواجشان دارند، به احتمال کمتری درگیر رابطه نامشروع می شوند، اما مردان با وجود کیفیت رضایت جنسی در ازدواج، خیانت زناشویی می کنند. مطالعه پیتمن (۱۹۸۹) یکی از جالب ترین تحلیل ها درباره این موضوع است که چرا مردان روابط نامشروع دارند. یکی از فرضیه های او این است که مردان زن باره به دلیل گریز از صمیمیت و سلطه زنان، وارد رابطه نامشروع می شوند. اجتماعی شدن مردان نشانگر وجود یک مرد واقعی » با خصوصیاتی از قبیل خودمختاری، استقلال و تکیه گاه بودن است. مردان باید بر اساس «فلسفه عیاش بونه که به معنی داشتن شرکای جنسی بیشتر است، رفتار کنند. برای وفاداری بعضی از روش ها بندگی به نظر می رسد.

در بخش های مختلفی از ایالات متحده آمریکا مردان فعالیت هایی از قبیل ماهیگیری، بازی بولینگ، بازی پوکر را گسترش داده اند تا بدین طریق از فشار ناشی از روابط نزدیک فرار کنند و این نوع از مهار برای ارتقاء کودکان و حفظ نهادهای اجتماعی نیاز است. این فعالیت ها، به سادگی لذت مردان گروه دیگر نیست، زیرا به طور معمول این روابط کاملأ كم عمق و سطحی هستند. ما مطرح کردیم که مردان معمولأنمی توانند در یک رابطه نامشروع صمیمیت را دنبال کنند، بلکه آنها احتمالا خواستار هیجان و رابطه جنسی هستند. داشتن یک رابطه فرازناشویی، فشار ناشی از آنچه مردان احساس می کنند در صمیمیت روابط اولیه وجود دارد را کاهش می دهد. کل (۱۹۹۲) اظهار می دارد که بسیاری از مردان روابط جزئی و مختصر همراه با صمیمیت زیاد را به رابطه تنها ترجیح می دهند.


بعد از پرداخت ، پروپوزال به همراه پنج فصل پروژه همین پروپوزال بلافاصله قابل دانلود است.


کد فایل: zp219


قیمت این محصول :


 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.