عنوان: ارزیابی تاثیرات سفارشی سازی و محیط بازار بر موفقیت کسب و کار روزنامه های برخط
همه بندهای یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 38 صفحه
شماره: 605


قسمتی از این پروپوزال:

روش تحقیق:

به طور کلی، روش های تحقیق در علوم انسانی را می توان با توجه به دو معیار هدف تحقیق و نحوه گردآوری داده‌ها، به روش های گوناگون تقسیم‌بندی کرد (سرمد، بازرگان، و حجازی، 1386). تحقیق حاضر، از نظر هدف، «کاربردی» است. تحقیقات کاربردی تحقیقاتی هستند که نظریه ها، قانونمندی ها، اصول، و فنونی را که در تحقیقات پایه تدوین می شوند برای راه حل مسائل اجرایی و واقعی به کار می گیـرند. این نوع تحقیقات بیشتر بر موثرترین اقدام تأکید دارنـد و علت ها را کمتر مورد توجـه قرار می دهند. این تأکیـد بیشتر به واسطه آن است که تحقیقات کاربردی به سمت کاربرد عملی دانش هدایت می شوند (خاکی، 1384).

این تحقیق بر حسب نحوه گردآوری داده ها از نوع «توصیفی» است. تحقیق توصیفی شامل مجموعه ای از روش هایی است که هدف آن ها توصیف کردن شرایط یا پدیده های مورد بررسی است (سرمد و همکاران، 1386).

در تحقیقات توصیفی محقق به دنبال چگونه بودن موضوع است و می خواهد بداند پدیده، متغیر، شیء، یا مطلب چگونه است. به عبارت دیگر، این تحقیق وضع موجود را بررسی می کند و به توصیف منظم و نظام دار وضعیت کنونی آن می پردازد و ویژگی ها و صفات آن را مطالعه و در صورت لزوم ارتباط بین متغیرها را بررسی می نماید (حافظ نیا، 1388).

تحقیقات توصیفی (غیر آزمایشی) خود به پنج نوع پیمایشی، همبستگی، اقدام پژوهی، بررسی موردی، و پس رویدادی یا علّی- مقایسه ای تقسیم می شوند (سرمد و همکاران، 1386). تحقیق حاضر توصیفی از نوع پیمایشی است. 

جامعه آماری تحقیق علمی با هدف شناخت یک پدیده در یک جامعه آماری انجام می شود. به این دلیل، موضوع تحقیق ممکن است متوجه ویژگی ها، کارکردها، و متغیرهای آن باشد یا این که روابط بین متغیرها، صفات، کنش و واکنش، و عوامل موثر در جامعه را مورد مطالعه قرار دهد (حافظ نیا، 1388).

با توجه به تعریف، یک جامعه آماری عبارت است از مجموعه ای از افراد یا واحدها که دارای دست کم یک صفت مشترک باشند (سرمد و همکاران، 1386).

به عبارت دیگر، جامعه آماری شامل کلیه عناصر و افرادی است که در یک مقیاس جغرافیایی مشخص (جهانی یا منطقه ای) دارای یک یا چند صفت مشترک باشند. لازم به ذکر است تعریف جامعه آماری باید جامع و مانع باشد؛ یعنی این تعریف باید چنان بیان شود که از نقطه نظر زمانی و مکانی همه واحدهای مورد مطالعه را در بر گیرد و در ضمن، با توجه به آن، از شمول واحدهایی که نباید به مطالعه آن ها پرداخته شود جلوگیری به عمل آورد (سرمد و همکاران، 1386).

با توجه به این توضیحات، جامعه آماری در این تحقیق مدیران ارشد، معاونین و کارشناسان ارشد موسسات مطبوعاتی جام جم، همشهری و خراسان هستند و چون جمع آوری داده ها در خصوص تمامی اعضای جامعه آماری مورد نظر امکان پذیر است اقدام به نمونه گیری نشده است و اطلاعات از کل جامعه آماری جمع آوری شده است. لازم به ذکر است که تعداد افراد جامعه آماری ما 30 نفر بوده است که تمامی این افراد در این پژوهش، با پژوهشگر همکاری نمودند.

قلمرو زمانی و مکانی تحقیق این پژوهش در شهر تهران و مشهد و در میان سه روزنامه همشهری آن لاین و جام جم آن لاین (تهران) و خراسان آن لاین (مشهد) انجام گرفته است. لازم به ذکر است که این پژوهش در بازه زمانی فروردین 91 تا آذر ماه همین سال ادامه داشته است.

روش های گردآوری اطلاعات به دلیل این که این تحقیق از نوع توصیفی است، همچون بسیاری از مطالعات توصیفی مشابه برای جمع‌آوری اطلاعات مورد نظر (اطلاعات اولیه) به منظور آزمون فرضیه ها از پرسشنامه استفاده شده است.

برای گردآوری اطلاعات ثانویه نیز از مقالات و کتب متعدد پیرامون موضوع تحقیق استفاده شده است. در اینجا به تشریح بخش های مختلف پرسشنامه استاندارد مورد استفاده در این پژوهش می پردازیم:


قیمت با تخفیف ویژه:


 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.