دانلود نمونه پروپوزال آماده روانشناسی درباره ذهن آگاهی
مشخصات:
موضوع پروپوزال: اثربخشی درمان مبتنی بر ذهن آگاهی بر کاهش نگرشهای ناکارآمد و افکار خودآیند بیماران مبتلا به پرفشاری خون در شهر گرمسار
منابع فارسی و لاتین: دارد
پژوهش های داخلی و خارجی: دارد
کاربرد این مطلب: آموزش پروپوزال و پایان نامه نویسی نویسی ، الگوی پایان نامه و پروپوزال نویسی قابل استفاده برای اساتید درس روش تحقیق، آشنایی با منابع آموزشی، آشنایی با اصول تحقیق وپروپوزال نویسی و....

کیفیت : درجه عالی

تعداد صفحه: 21 صفحه
نوع فایل: word شماره 89
برای دانلود این نمونه پایان نامه به ادامه مطلب بروید...

بیماری‌های جسمی یکی از عوامل بروز افسردگی است. شوک فهمیدن این که انسان به یک بیماری سخت مبتلا شده است می‌تواند منجر به از دست دادن اعتماد به نفس و در نتیجه افسردگی بشود. آمارهای همه گیرشناختی در کشورهای مختلف حاکی از شیوع متفاوت افسردگی در جوامع مختلف است. مطالعات، میزان شیوع افسردگی بالینی را در ایران بیشترازکشورهای دیگر نشان می دهد احتمال ابتلای زنان به افسردگی (۵/۳۰ ٪) بیشتر از مردان (۷/۱۶ ٪) است . نگرش هاي ناکارآمد به عنوان یک عامل زمینه ساز در شروع دوره هاي افسردگی به صورت مستقیم ویا به عنوان یک عامل آسیب پذیر تحت شرایط فشارزاي محیطی تلقی شده است. مطالعات قبلی با روش مقطعی نشان داده اند که نگرش هاي ناکارآمد با شیوع افسردگی ارتباط دارد. سطح بالاي نگرش هاي ناکارآمد با دوره هاي طولانی تر حملات افسردگی وبا زمان هاي کوتاه تر بین دوره هاي عود همبستگی دارد.

نگرش هاي ناکارآمد به عنوان یک عامل زمینه ساز در شروع بسیاري از بیماري ها می باشد . نگرش هاي ناکارآمد مفهومی شناختی است که در مطالعات بالینی در مورد افسردگی مورد استفاده قرار می گیرد . بر اساس تحقیقات بک، شو و امری نگرش هاي ناکارآمد از مجموعه اي از طرحواره هاي کلی شناختی پایدار که در نتیجه رویدادهاي اولیه زندگی شکل می گیرد، به وجود می آید . این طرحواره ها اغلب شامل باورهاي بسیار قوي و نامناسب درباره خود و جهان است. کار آنها از لحاظ شناختی در حکم فیلتري است که به فرد این امکان را می دهد تا مقدار عظیمی از اطلاعات جع آوري شده در تعاملات روزانه اش با جهان را تجزیه تحلیل کند. نگرش ناکارآمد به عنوان متغیر مداخله گر در افسردگی به اثبات رسیده است. بر اساس تعریف نگرش ناکارآمد فرض ها و باورهاي سودار منفی درباره خود، جهان و آینده است.

سطوح متوسطی از نگرش هاي ناکارآمد در افراد سالم وجود دارد .داشتن نگرش ناکارآمد یا باورهاي ناکارآمد درباره خود یا جهان بدین معنی است که روش هاي ارزیابی اولیه افراد از موقعیت هاي استرس زا توسط این نگرش ها تحت تاثیر قرار می گیرند.در واقع، عود خلق منفی، به هر دلیل، میتواند نشانه هاي افسردگی را در پی داشته باشد. بدان معنا که با ایجاد خلق منفی، عادات قدیمی فکر منفی دوباره شروع می شود و ممکن است ما شاهد یک دورة کامل افسردگی باشیم،بنابراین، با کشف ارتباط بین خلق منفی و افکار منفی میتوان از بروز افسردگی پیشگیري کرد. ذهن آگاهی به معنی توجه کردن ویژه، هدفمند، در زمان کنونی، و خالی از پیشداوری و قضاوت است. در ذهن آگاهی، فرد در هر لحظه از شیوه ذهنی آگاه میشود و مهارتهای شناسایی شیوه های مفیدتر را فرا میگیرد.

برای ذهن، دو شیوه اصلی در نظر گرفته میشود: یکی» بودن « و دیگری » انجام دادن« . در ذهن آگاهی فرا میگیریم که ذهن را از یک شیوه به سوی شیوۀ دیگر حرکت دهیم. ذهن آگاهی مستلزم راهبردهای رفتاری، شناختی و فراشناختی ویژه برای متمرکز کردن فرآیند توجه است که به نوبه خود به جلوگیری از مارپیچ فروکاهنده خلق منفی ، فکر منفی، گرایش به پاسخهای نگران کننده و رشد دیدگاه جدید و پدیدآیی افکار هیجانهای خوشایند منجر میشود.شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی، از روی مدل کاهش استرس مبتنی بر روش ذهن آگاهی کابات-زین ساخته شده و اصول درمان شناختی به آن اضافه شده است.

این نوع شناخت درمانی شامل مدیتیشنهای مختلف، یوگای کشیدگی، آموزش مقدماتی دربارۀ افسردگی، تمرین مرور بدن و چند تمرین شناخت درمانی است که ارتباط بین خلق، افکار، احساس و حسهای بدنی را نشان میدهد. تمامی این تمرینها، به نوعی توجه به موقعیتهای بدنی و پیرامون میسر میسازد و پردازشهای خودکار » لحظه حاضر « را در افسردگی زا را کاهش میدهد. در حالتهای توجه آگاهانه پخش اطلاعات از چرخه های دوطرفه معیوب، به طرف تجربه فوری و کنونی چرخش پیدا میکند. در اصل، آموزش ذهن آگاهی به افراد یاد میدهد که چگونه مهارتهای عادتی واقع در موتور مرکزی را از حالت تصلب خارج و با جهت دادن منابع پردازش اطلاعات به طرف اهداف خنثای توجه، مانند تنفس یا حس لحظه، شرایط را برای تغییر آماده کنند.

بنابراین، به کار گرفتن مجدد توجه به این شیوه، از افزایش یا ماندگاری افسردگی جلوگیری میکند و باعث میشود چرخه های پردازش معیوب کمتر در دسترس قرار گیرند. از این دیدگاه، شانس گسترش یا سماجت افسردگی کاهش می یابد. در این شیوه منابع حسی، مانند الگوهای معنایی است. تمرینهای بدنی، باعث تغییر شکل مدل طرحواره میشود(سگال و همکاران، 2002) در حالت ایستاده، متین، بدون تحرک و با تنفس منظم و آهسته بودن، در واقع الگوهای حسی داخلی گیرنده های عضلانی و الگوی کلی رمزها در مدل ذهنی طرحوارهایی که مربوط به موقعیت سخت است را تغییر میدهند.

هنگامی که در ذهن آگاهی، توجه را متمرکز میکنیم، تغییر مدل طرحواره مشکل دار به اوج میرسد و تصلب به وجود آمده نرمش پیدا میکند. این تکنیک ها در بخش وسیعی از مشکلات پزشکی از قبیل سردرد تا بیماري قلبی، سرطان وایذر موثر بوده است. افراد در سنین مختلف از این تکنیک ها به عنوان روش هایی جهت کمک به معالجه شان استفاده می کنند.

 

شماره 89

 

 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.