عنوان: مطالعه تطبیقی به کارگیری الگوی دو عاملی هرزبرگ در ارزیابی مقایسه ای انگیزش کارگران موقت ایران و سوئد (کاشان و آران و بیدگل – شمال غرب سوئد)
همه بندهای یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 29 صفحه
شماره : 595


قسمتی از این پروپوزال:

تعریف واژه‏ها و اصطلاحات فنی و تخصصی :

کارگر موقت، عبارت است از کارگری که به اقتضای شرایط موقت یا تفاوت در نیاز به نیروی کار، بر مبنای یک قرارداد کار معین موقت با موضوع مشخص انجام کار یا مدت زمان معین انجام کار بکارگرفته شده و با انقضاء قرارداد یا در هر زمان ممکن، امکان تسویه و فسخ رابطه استخدامی با آن وجود دارد.

انگیزش عبارت از هر نوع تأثیری است که موجب تقویت، جهت گیری و بروز رفتار انسانها می شود( هل ریگل ،1989). الگـوی دو عاملی هرزبرگ، یک الگوی محتـوایی انگیزش است که توسط روان شناسی به نام فردریک هرزبرگ ارائه شد. هرزبرگ اعلام می کند که اصولاً دو دسته از عوامل در انگیزش تأثیر دارند.

اولی عوامل بهداشتی یا حافظ وضع موجود و دومی عوامل انگیزشی می باشند.

دسته اول لزوماً موجب انگیزش نمی شوند بلکه از عدم رضایت جلوگیری می کنند. این دسته از عوامل، عمدتاً با محیط و زمینه شغل (نه خود شغل)در ارتباطند. دسته دوم یعنی عوامل برانگیزاننده، با ذات و ماهیت شغل(محتوای کار) رابطه دارند و بر رضایت، بازدهی و بهروری بیشتر تأثیر مثبت دارند . (سیدجوادین و امیرکبیری،1380، 187-186).

روش کلی تحقیق شرح کامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء :

1- این تحقیق از آن جهت که بر مبنای سوابق، چارچوب ها و الگوهای نظری موجود در راستای حل مسائل سازمانی در ارتباط با نیروی های موقت کار، در قلمرو تحقیق است، در زمره تحقیقات کاربردی قرار می گیرد.

2- از آنجا که در گردآوری داده ها، از روش نمونه گیری تصادفی استفاده شده و در تبیین یافته های تحقیق به توصیف نتایج درارتباط با نمونه مورد بررسی و تعمیم آنها به جامعه آماری مربوطه است، به لحاظ روش استنتاج از روش توصیفی- تحلیلی (استقرایی) استفاده می کند.

3- علاوه بر این، از آن جهت که هدف مقایسه نتایج به صورت یک مطالعه تطبیقی بین دو جامعه آماری کارگران موقت سوئد و ایران است، می توان روش استنتاج را تحلیل مقایسه ای و به نوعی مطالعه تطبیقی دانست.

4- با عنایت به اینکه در انجام تحقیق از ابزارهای نظرسنجی (پرسشنامه) استفاده شده است، تحقیق را می توان به لحاظ طرح تحقیق از نوع تحقیقات پیمایشی یا بررسی به حساب آورد.
قیمت با تخفیف ویژه:


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.