نمونه پروپوزال آماده آموزش ابتدایی

 عنوان: اثربخشی آموزش گروهی مدیریت خشم مبتنی بر بازسازی شناختی در افزایش صمیمیت اجتماعی و کاهش تفکر قطعی نگر دانش آموزان شهر شیراز
همه بندهای یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 25 صفحه
شماره: 07 pz


قسمتی از این پروپوزال:

نوجوان پرخاشگر نمی تواند به سادگی پیامد رفتار خود را پیش بینی کند، در محرک های اجتماعی نشانه های خصمانه فراوانی را مشاهده می کنند، درک درستی از سطح پرخاشگری خود ندارند،از راه حل های کلامی اندکی برای اثبات خود در مسائل اجتماعی بهره می جویند و بیشتر از راه حل های پرخاشگرانه استفاده می کنند (گراهام، 2002). برای آنکه نوجوانان سالم و ایمن داشته باشیم، باید آنها را به مهارت های مجهز سازیم که بتوانند به گونه ای خلاق با عصبانیت خود مقابله کنند. بیشتر گروه های مدیریت خشم، نیروی بالقوه جهت کمک به نوجوانان برای گسترش منابع مدیریت خلاقانه و کارامد عصبانیت را دارند. در محیط مدرسه، نوجوانان تا خشم خود را بروز ندهند، در معرض مشاوره مدیریت خشم قرار نمی گیرند.

در مراکز مشاوره ای خارج از مدرسه، اهمییت اقدامات پیشگیرانه ومداخله در مدیریت خشم، به راحتی نادیده گرفته می شود؛ چون جوانانی که در این محیط ها تحت درمان قرار می گیرند غالبا مسائل بسیار حادتری دارند. مشاوران چه در محیط مدرسه و چه در مراکز خارج از مدرسه ضروری است تا پیامد های هیجانی مضر و درازمدت خشم درمان نشده را در نظر بگیرند، خشمی که می تواند خود را در زیر نقاب طغیان گری های دوره نوجوانی پنهان کند(اکانر و اسکافر، 1994). همچنین تحقیقات میزان بالایی از جرم های خشونت آمیز را بین نوجوانان ازجمله ضرب و جرح، دزدی، آتش سوزی، قتل و تجاوز نشان می دهد. این نوع جنایت ها به احتمال زیاد ماهیتی پرخاشگرانه و خشونت آمیز دارند (صادقی و همکاران، 1381).

پرخاشگری، یکی از مشکلات بزرگ دنیای امروز است. به طوری که گزارش ها حاکی از آن است که یک چهارم افراد جامعه آمریکا، برخی از انواع این مشکلات روانی را در طول زندگی خود تجربه می کنند(انجمن سلامت ،2001). همچنین براساس آمارهای موجود آدم کشی در این کشور دومین علت مرگ و میر در سنین24-15 سالگی است و حدود نیمی از مراجعان مراکز روانشناختی را کودکان و نوجوانان پرخاشگر تشکیل می دهند(دلخاموش، 1994).

کشور ما نیز از نظر بافت جمعیتی جوان است و بیش از یک سوم جمعیت کشور را نوجوانان زیر 18 سال تشکیل می دهند و همچنین 42 درصد معاینات پزشکی قانونی مربوط به صدمات و جراحات ناشی از نزاع می باشد که 76.2 درصد آن ها را پسران نوجوان و جوان تشکیل می دهند(مرکز آمارایران ،2002).

همچنین طی آمارهای غیررسمی قوه قضائیه در سال حدود 11000000 پرونده قضائی تشکیل می شود که سهم عمده ای از این پرونده ها مربوط به رفتارهای پرخاشگرانه می باشد. از سوی دیگر ما در یک جامعه اسلامی زندگی می کنیم که پرخاشگری و مصادیق چون تعدی، جنگ، عیب جویی و بدزبانی، کینه جویی و عداوت، غضب و انتقام در احادیث و روایات فراوان از سوی امامان بزرگوار و بزرگان دینمان به کررات نهی شده است. و در منابع اسلامی، به سطح گسترده ای از مفاهیم برمی خوریم که با اهتمام بسیار به تبیین مقدمات و زمینه های بروز پرخاشگری و خشونت، بررسی علل، آثار و چگونگی ارزشیابی عملکرد پرخاشگرانه وتوصیه به اجتناب از آن پرداخته است. از آنجا که این مقوله دارای تأثیرات و پیامدهای وسیع و مهمی در زندگی و سرنوشت انسان ها و جوامع است و از آن مهمتر در ارتباط کامل با سعادت و شقاوت دنیوی و اخروی و رشد و تکامل انسانی است، دلیل این اهتمام به خوبی آشکار است(ابوالمعالی و موسی زاده، 1391).


قیمت با تخفیف ویژه:


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.