بعد از جنگ جهانی دوم یکی از مهمترین مسایل اجتماعی کشورهای در حال توسعه، رشد و توسعه شتابان و ناهمگون شهرنشینی بوده است.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل پروپوزال


متغیرهای اصلی این پروپوزال:
بررسی میزان سرمایه اجتماعی بین حاشیه نشینان شهر اهواز

سال نگارش:
جدید
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
26 صفحه
شماره:
451


توضیحات و بخش هایی از این پروپوزال:

سرمایه اجتماعی از مباحث نسبتاً نوینی است که دربررسی های اجتماعی اقتصادی جوامع مدرن مطرح گردیده است. همانطورکه مفهوم سرمایه اجتماعی نشان می دهد در واقع این واژه برگرفته از دیگر مفاهیم متداول در اقتصاد است، مثل سرمایه فیزیکی و سرمایه انسانی یا سرمایه طبیعی، اما مفهوم جدیدی است که تقریباً از اوائل دهه90واردمتون توسعه های، جامعه شناسی وسیاسی شده است. سرمایه اجتماعی نیزمثل اکثراصطلاحات درعلوم انسانی تعریف واحدی ندارد و نوع تعریف باتوجه مکان وزمان متفاوت است.

ازنظربرخی صاحب نظران سرمایه اجتماعی مفهومی باصورت جدید اما محتوایی کهن است. ایده ای که مفهوم سرمایه اجتماعی ازآن سخن می گویدباوجودشهرتاخیرخودبرای جامعه شناسان حرف تازه ای ندارد . ایده مذکوراین است که مشارکت درگروههای اجتماعی نتایج سودمندی برای فردوجامعه دارد. از حاشیه نشینی تعاریف گوناگونی شده است که به برخی از آنها اشاره می کنیم:

حاشیه نشین به مفهوم کلی، به کسی گفته می شود که در شهر سکونت دارد ولی به علل گوناگون نتوانسته است جذب نظام اقتصادی- اجتماعی شهرشود و از خدمات شهری استفاده کند.

الف) حاشیه نشینان کسانی هستند که در سکونت گاه های غیر متعارف با ساکنین بافت اصلی شهر زندگی می کنند ، گروه های مزبور بیشتر بر اثر نیروهای دافعه زادگاه چون فقر و بیکاری و کمتر عوامل جاذب شهری ، از زادگاه خود (روستا –ایل یا شهر ) رانده شده و به شهرها روی می آورنده اند .از آنجا که اکثر این گروه ها بی سواد بوده و مهارت لازم را جهت جذب در بازار کار شهر ندارند ، عامل پس رانی شهری نیز آنها را از شهر رانده و به حاشیه کشانده است ب) سرمایه اجتماعی اصطلاح سرمایه اجتماعی قبل از سال 1916 ، در مقاله ای توسط هانی نان از دانشگاه ویر جینیای غربی مطرح شد.اما اولین بار در سال 1961 ، کتابی درآمریکا به وسیله ژان جاکوب نوشته شد.که این اصطلاح را بکار برد و منظورش این بود که در حاشیه نشینی شهر، ویژگی و خصلت هایی وجود دارند که آنها می توانند به خوبی با همدیگر ارتباط برقرار کنند و گروه هایی را تشکیل دهند و خودشان مسائل و مشکلات را حل کنند.

در اصل ، درآنجا منظور از سرمایه اجتماعی ، نوعی همکاری و هم فکری خود جوش و از درون گروه های محروم حاشیه نشین بود.

 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.