عنوان: کاربرد داده کاوی در کشف دانش پنهان میان داده های سامانه 137 شهرداری تهران
همه بندهای یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 31 صفحه
شماره: 586


قسمتی از این پروپوزال:

روش تحقیق و جمع آوری اطلاعات تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش تشریحی محسوب می شود. در اجرای تکنیک های داده کاوی، از نرم افزار Clementine 12 استفاده شده است. دلیل استفاده از این نرم افزار توانایی آن در پردازش مجموعه های داده ای بزرگ و متداول بودن آن در میان کاربران است.

در بخش آماده سازی داده ها از نرم افزارهایی نظیر Sql server 2008، Excel 2007 و Spss 16 استفاده شده است. داده های اصلی این تحقیق شامل برشی از بانک داده سامانه 137 در مقطع سال 89 می باشد که از طریق مراجعه حضوری به آن مرکز و طی مراحل استاندارد و قانونی گرد آوری گردیده است. سایر داده های تحقیق که شامل اعتبار مصوب عمرانی مناطق و میزان بارش روزانه در سال 89 می شود از اطلاعات معتبر منتشر شده در سایت اینترنتی شهرداری و هواشناسی به دست آمده است.

تعریف واژه ها و اصطلاحات فنی داده کاوی(Data Mining): علم استخراج اطلاعات مفید از پایگاه‌های داده یا مجموعه داده‌ای می‌باشد. انباره داده ها (Data Warehouse) : مجموعه ای از داده های ذخیره شده به شکل الکترونیکی در یک سازمان که به منظور استفاده در فعالیت های تحلیلی و گزارش گیری طراحی و راه اندازی شده است.

خوشه بندی(Clustering): یکی از تکنیک های مهم داده کاوی است که اشیاء با تعداد زیادی مشخصه را به زیرگروههای معنی دار جدا ازهم تقسیم بندی می کند. به طوری که اعضای هر گروه از نظر مقدار مشخصه هایشان، بیشترین شباهت را به هم دارند و با اعضای سایر گروه ها بیشترین تفاوت را دارند.( هن و کمبر 2006)

قوانین وابستگی (Association Rules): هدف قوانین وابستگی تعیین کردن این است که چه پدیده هایی با هم در ارتباط بوده و به هم وابسته اند. نمونه اصلی این کار تعیین اقلامی است که با هم در چرخه خرید مشتریان یک سوپرمارکت قرار می گیرند. یکی از مسائل مهم در عرصه مدیریت شهری، نحوه ارزیابی شهروندان از عملکرد مدیران شهری، اعتماد به این نهاد و مشارکت در آن است.

با رشد فزاینده جمعیت در کلان‌شهر تهران و به دنبال آن افزایش مشکلات و مسائل ناشی از شهرنشینی در ابعاد وسیع اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیست‌محیطی لزوم ایجاد و استفاده از بسترهای مدیریت شهری جدید همراه با به‌روزترین و کاربردی‌ترین فن آوری‌ها احساس می‌شود. از این رو شهرداری تهران در یک اقدام ابتکاری و با استفاده از فن آوری های نوین ارتباطی در پیاده سازی سامانه مدیریت شهری 137، فصل جدیدی را در ایجاد ارتباط باشهروندان و افزایش مشارکت آنان در زمینه شناسایی و اطلاع رسانی مسائل و مشکلات شهری پایه ریزی کرده است.

هم اکنون با گذشت بیش از 6 سال از پیاده سازی این سامانه می توان گفت که داده های ارزشمندی در زمینه مسائل شهری در بانک اطلاعاتی این مرکز جمع آوری شده که با به کارگیری دانش داده کاوی به عنوان یکی از ابزارهای پیاده سازی هوش سازمانی یا Business Intelligence بر روی این داده ها به شهرداری در شناخت درست نیازهای شهروندان و ارائه هر چه بهتر خدمات به آنان کمک نمود.

نتیجه به کارگیری تکنولوژی داده کاوی در این سامانه می تواند منجر به شناسایی الگوهای مهم و پنهانی شود که پیش از آن ممکن است مورد توجه قرار نمی گرفته و دانستن آن مدیران شهری را در ارائه مطلوب خدمات شهری به شهروندان یاری می رساند.


قیمت با تخفیف ویژه:


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.