پروپوزال روش تحقیق همراه با پنج فصل

مشخصات پروپوزال روش تحقیق و پروژه سمینار:
عنوان : مقایسه ویژگی‌های شخصیتی افراد بزهکار و غیر بزهکار
قسمت های یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word و قابل ویرایش
تعداد صفحات پروپوزال: 28 صفحه
تعداد صفحات پنج فصل کامل پروژه سمینار با فهرست و پرسشنامه ها و منابع فارسی و لاتین : 170 صفحه


ولف اعتقاد دارد که واکنش های ناخوشایند بین والدین باعث می شود که کودک به سوی بزهکاری گام بردارد. وی در این راستا اعتقاد دارد که کودکان به دنبال بروز مشکلات خانوادگی سعی در تبیین علت داشته و گاهی اوقات اختلال استرس پس از سانحه را تجربه می کنند. به عقیده ی ولف (۱۹۸۷) مجموعه ی پاسخ های هیجانی مشروطی از حوادث آسیب زا بر روی کودکانی که به واسطه ی رفتار مراقبینشان تحت بزه قرار گرفته اند، واکنش های احساسی و مرتبط با زمان استرس، اضطراب، بیم از آینده)، اشخاص و مکان حادثه را به وجود می آورد، هر آن ممکن است بیدار گردد. علاوه بر آن واکنش های هیجانی بچه ها در مقابل تلاش آنها برای یافتن علت حوادث، به خصوص به دلیل احساس ناخوشایند آنها به اعضای مهم خانواده معطوف می شود. مراحل اساسی واکنش های کودکان در برابر حوادث پاسخهای توافقی غیرقابل پیش بینی و گسترده را تبیین می کند. در بین قربانیان شاهد انواع بدرفتاری با زن دیده می شود. با وجود تفاوت های بین خشونت های جسمی، جنسی، عاطفی و فحاشی زوجین، ساختارها و شکل های جدایی در بین آنها مشترک است. درگیری زن و شوهر به هر علتی که باشد دارای دو دسته عوارض است که بخشی از آن متوجه خود زوجین است و زمینه را برای ریشه دار شدن اختلافات و نابسامانی بیشتر فراهم می کند. بخشی دیگر متوجه کودکان و فرزندان این خانواده هاست که اعتبار خانواده و قداست آن را در نظر آنان کم می کند. وقتی کشمکش های خانوادگی سبب جدایی والدین حداقل از جنبه ی عاطفی می شود. کودک حس اعتماد و وفاداری به خانواده را از دست می دهد و نقش سازندگی و تأثیر پذیری ضعیف می شود.

جدایی والدین از هر نوع که باشد برنامه ی کار و زندگی کودک را مختل می کند. بدآموزی های متنوع، فحاشی و بددهنی، آموزش نفاق و دورویی با جانب داری گاه و بی گاه از پدر یا مادر از نتایج این درگیری هاست. احساس انزجار و تنفر نسبت به آینده، اضطراب دائم، ناتوانی در پذیرش عواطف دیگران، بدبینی و بدگمانی و آمادگی برای ابتلا به بیماری های روانی از عواقب آن است. کودکان از درگیری والدین خود به شدت ناخشنوند و آن را منشأ رنج و بدبختی خود به حساب می آورند موضع آنها موضع سردرگمی است. نمی دانند در این گیرودار چه باید بکنند و جانب چه کسی را بگیرند؟ زمانی که موضع آنها موضع احساس گناه است، تصورشان این است که آنها زمینه می اختلاف و درگیری را فراهم آورده اند. این احساس با کاربرد رفتارهای دفاعی، به خصوص وقتی رفتارهای ناموافق را گردن می گیرند از قبیل درون فکنی، احساس تقصیر و کمبود عزت نفس یا فرافکنی آن به سایرین مثل نسبت دادن اعمال غير اجتماعی به دیگران افزایش می یابد. دورکیم به عنوان یک جامعه شناس، مفاهیم پایه ای را در علوم رفتاری بر جای گذاشته است و اصطلاحات وی از قدمت و ثبات فزاینده ای برخوردار است. یکی از مفاهیم کلیدی دورکیم که همواره ساختارها و فرایندهای اجتماعی با آن توصیف و تبیین می شود، وجدان جمعی است.

دورکیم به گونه ای واضح وجدان جمعی را تعریف نکرده است و اعتقاد دارد، مجموعه ای از باورها، پندارها، ارزش ها، عقاید و اعتقادات حاكم است که همه و همه بر روی رفتارهای فردی حاکم بوده و می تواند روند اجتماع را تعيين سازد. وجدان جمعی به عنوان روح مشترک در گروه و جوامع حکمرانی می کند که تخطی از آن موجبات کجروی را به وجود می آورد. در مواقعی که وجدان جمعی در گروهها، سازمان ها و یا ساختارهای اجتماعی با تناقض اعتقادی و ایدئولوژی همراه باشد، ابهام در روابط اجتماعی همانند سردرگمی در ایفای نقش، پایگاه اجتماعی به وجود می آید. در این مواقع، دیگر هنجارهای جامعه از تقدیس بالایی برخوردار نیستند و به راحتی می توان آنها را زیر پا گذاشت. از مهم ترین معیارهایی که می تواند جوامع سالم را از ناسالم تمیز دهد، تسلط وجدان جمعی بر روحیه افراد و رفتارهای اعضای گروه است. دورکیم، به مفهوم انسجام اجتماعی پرداخته و اعتقاد دارد که کنترل اجتماعی می تواند تجانس درونی را بین ساختارهای ایستا و پویای جامعه برقرار کند و هنگامی که این تعادل در طبقات و لایه های جامعه شکل گیرد، انسجام اجتماعی ملاحظه می شود. در مقابل، اگر هدایت کننده و انتقال دهنده های اجتماعی نتوانند وجدان جمعی را حاکم کنند، حکومت سازمان ها و ساختار مدیریتی فروپاشیده و هرج و مرج و یا به اصطلاح دورکیم آنالومی به وجود می آید.

هنگامیکه میزان جرائم از حد نرمال بالاتر باشد و کجرویهای مخرب در مقایسه با کجروی های سازنده (همانند خلاقیت و نبوغ) سیر صعودی را طی کند، دیگر آنالومی هرج و مرج جامعه قابل انکار نیست. در این جوامع میزان آسیب های اجتماعی، مفاسد، جرائم و قانون شکنی ها غير قابل کنترل است و مسئول، افراد مجرم نیستند، بلکه باید ریشه را در ساختارهای اجتماعی و پایه ریزی فرایندهای اجتماعی دنبال کرد. در رویکرد دورکیم، بزهکاری نوجوان در حد مقبول و قابل پیش بینی است ولی اگر این میزان افزایش یابد، دیگر مسئول نوجوان بزهکار نیست بلکه قانون گذاران، مجریان و فیلسوفان جامعه هستند که باید توجیه کننده جرم باشند. چرا آنان نتوانستند قوانین و مقررات حاکم را درونی کنند و از دیدگاه دورکیم بی توجهی به انظباط اجتماعی، توهین به قانون و از همه مهم تر، برچسب گذاری به رفتارهای عادی و شاید اعتراض آمیز به عنوان یک جرم، همه و همه معرفه های دقیق از جامعه بیمار و مریض می باشد. جامعه ای که وجدان در آن حاکم نیست. جامعه ای که همگان دم از انسانیت می زنند ولی نمی توانند دیگری را به عنوان انسان فرض کنند، جامعه ای که انجام گروهی ندارد و همه باید خودشان مسئول و جوابگوی مشکلات خویش باشند،


بعد از پرداخت ، پروپوزال به همراه پنج فصل پروژه همین پروپوزال بلافاصله قابل دانلود است.


کد فایل: zp244



 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.