عنوان: رابطه رضایت شغلی با سلامت عمومی کارکنان مراکز بهداشتی - درمانی شهر کرمان
همه بندهای یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 28 صفحه
شماره: 550



قسمتی از این پروپوزال:

تعریف واژه ها رضایت شغلی: تعریف نظری: رابرت هاپاک ، رضایت شغلی را مفهومی پیچیده و چند بعدی دانسته است که با عوامل درونی و اجتماعی و جسمانی ارتباط دارد. تنها یک عامل موجب رضایت شغلی نمی شود بلکه ترکیبی معین از مجموعه عوامل گوناگون سبب می شود که فرد شاغل در لحظه معین از زمان از شغل خود احساس رضایت کند(51).

به عبارت دیگر، رضایت شغلی عبارت از نوعی احساس روانی مثبت است که فرد نسبت به شغلش داشته و زائیده عواملی چون شرایط کار، نظام سازمانی شغل، روابط حاکم بر محیط کار و عوامل فرهنگی است(52).

ابعاد رضایت شغلی عبارتند از :

1 - ماهیت شغل : تعریف نظری: به معنای خصوصیات، شرایط و ویژگی هایی که در شغل فرد وجود دارد. این ویژگی به میزانی که شغل وظایف جالب، فرصت های یادگیری و شانس برای قبول مسئولیت را برای فرد فراهم می کند اتلاق می شود (57 و62).

تعریف عملی: زیر مقیاس ماهیت کار، از ابعاد رضایت شغلی است که در واحد های مورد پژوهش از امتیاز کسب شده به سوالات مطرح شده در پرسشنامه رضایت شغلیJDI در قسمت ماهیت کار (در 22 سوال ) بدست آمده است، سنجیده می شود.

2 - حقوق و دستمزد تعریف نظری: به مقادیر پاداش مالی که دریافت می شود و درجه ای که فرد آن را در مقایسه با دیگران عادلانه تصور می کند اتلاق می شود(53 و62).

تعریف عملی: زیر مقیاس حقوق از ابعاد رضایت شغلی واحد های مورد پژوهش از امتیاز کسب شده به سوالات مطرح شده در پرسشنامه رضایت شغلیJDI که در قسمت حقوق و مزایا(9 سوال) بدست آمده است، سنجیده می شود.

3 - ارتقائ شغلی تعریف نظری : فرصت پیشرفت و ارتقاء هر فرد در سلسله مراتب شغلی و سازمانی می باشد و به جنبه های ارتقاء در سازمان اتلاق می شود(51 و62 و65).

تعریف عملی: زیر مقیاس ارتقاء شغلی، از ابعاد رضایت شغلی واحد های مورد پژوهش است که از امتیاز کسب شده به سوالات مطرح شده در پرسشنامه رضایت شغلی JDI در قسمت ارتقاء شغلی (7 سوال) بدست آمده است، سنجیده می شود.

4 - مسئول تعریف نظری : رابطه متقابل مسئول با فرد شاغل و توانایی مدیریت درحمایت ها می باشد و به قابلیت های مسئول برای فراهم آوردن کمک های فنی و حمایت های رفتاری اتلاق می شود(62 و63).

تعریف عملی: زیر مقیاس سرپرستی از ابعاد رضایت شغلی واحد های مورد پژوهش بوسیله امتیاز کسب شده از سوالات مطرح شده در پرسشنامه رضایت شغلیJDI در قسمت سرپرستی(14 سوال) بدست آمده است، سنجیده می شود.

5 - همکاران تعریف نظری: درجه ای که همکاران فرد کارا هستند و از بعد اجتماعی حامی او به شمار می روند . به میزانی که کارکنان در سازمان از حمایتهای فنی و اجتماعی یکدیگر بهره مند می شوند اتلاق می -شود(60 و62 و64).

تعریف عملی: زیر مقیاس همکار از ابعاد رضایت شغلی واحد های مورد پژوهش از امتیاز کسب شده به سوالات مطرح شده در پرسشنامه رضایت شغلیJDI که در قسمت همکار(11 سوال) بدست آمده است، سنجیده می شود.
قیمت با تخفیف ویژه:


 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.