پایان نامه رایگان روانشناسی کودکان استثنایی درباره بررسی نقش میانجی گری عامل های حفاظتی فردی، خانوادگی و اجتماعی در رابطه بین طیف آزاردیدگی هیجانی و اختلال‌های هیجانی-رفتاری .

یک پیامد منفی خلق و خوی دشوار که بیش از سایر پیامدها مورد بررسی قرار گرفته است، همانا احتمال ابتلا به مشکلات عاطفی و رفتاری و اختلالات سلوکی است. نخست، بهتر است به تفاوت میان دو گروه از اختلالات عمومی یعنی اختلالات درون ساخت و اختلالت برون ساخت اشاره کنیم. اختلالات برون ساخت آشناترین نوع اختلال بوده و از رفتار کودک مشهودند. از جمله این اختلالات می توان به بیش فعالی، نقص توجه، زودانگیختگی، پرخاشگری، برون فکنی و اختلال بی اعتنایی و مخالفت ورزی که در آن، کودک آشکارا به دستورات والدین خویش بی اعتنایی می کند، اشاره کرد. این مشکلات رفتاری از آن رو برون ساخت نامیده می شوند که وجود آنها به تعامل کودک و محیط پیرامون بستگی دارد. برخلاف اختلالات درون ساخت درونی تر بوده و تشخیص آنها برای مشاهده کننده عام دشوار است. معمولا این اختلالات را با مشکلات خلقی، افسردگی و اضطراب مرتبط می دانند. کودکان دشوار در معرض ابتلا به هر دو نوع اختلال درون ساخت و برون ساخت قرار دارند. شماری از دانشمندان با انتخاب تعدادی نوزاد، ارتباط میان خلق و خوی آنان در دوران نوزادی و کودکی و احتمال بروز اختلالات رفتاری در کودکی، نوجوانی و بزرگسالی ایشان را مورد بررسی قرار دادند.

به باور همة پژوهشگران، احتمال ابتلا به اختلالات شدید درون ساخت و برون ساخت در سال های پایانی کودکی نزد کودتی که خلق و خوی دشوار دارند، بیشتر بوده و این ارتباط مدت طولانی ادامه می یابد. به عنوان نمونه، بررسی جای پرفسور کاسپی و همکارانش از مؤسسه روانپزشکی کینگز کالج لندن نشان می دهد خلق و خوی کودکان سه ساله با ابتلای آنان به اختلالات درون ساخت و برون ساخت در ۹، ۱۱، ۱۳ و حتی ۱۵ سالگی ارتباط داد. کاسپی در بررسی دیگری که روی همان گروه از کودکان انجام داد دریافت که میان خلق و خوی دشوار در ۲ سالگی و اختلالات رفتاری در ۱۸ سالگی ارتباط معناداری وجود دارد. به بیان دیگر، رفتار امروز کودک نوپای شما، آیینة سلوک وی در ۱۵ سال بعد است. یافته های فوق به بریتانیا محدود نمی شود. پروژه پژوهشی بررسی خلق و خو که در استرالیا انجام شده و جامع ترین پژوهش در نوع خود محسوب می شود، نتایج تأثیر گذاری را آشکار نموده است. این پروژه که در سال ۱۹۸۲ و به سرپرستی مارگوت پریور و همکارانش بر روی ۲۴۰۰ نوزاد آغاز شده نشان می دهد کودکانی که به گفتة والدین خویش در دوران نوزادی وتوپایی خجالتی بودند در کودکی و نوجوانی بیشتر در معرض ابتلا به اختلالات اضطرابی قرار داشتند. همچنین بر اساس این پژوهش، دخترانی که در ۳ و ۴ سالگی خلفیات منفی بیشتری داشتند، در سال های پیش از نوجوانی بیشتر به اختلالات تغذیه ای مبتلا شده بودند.

پروپوزال روش تحقیق همراه با پنج فصل پایان نامه روانشناسی کودکان استثنایی

مشخصات پروپوزال روش تحقیق و پایان نامه روانشناسی کودکان استثنایی :
عنوان : بررسی نقش میانجی گری عامل های حفاظتی فردی، خانوادگی و اجتماعی در رابطه بین طیف آزاردیدگی هیجانی و اختلال‌های هیجانی-رفتاری
قسمت های یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word و قابل ویرایش
تعداد صفحات پروپوزال: 24 صفحه
تعداد صفحات پنج فصل کامل پروژه سمینار با فهرست و پرسشنامه ها و منابع فارسی و لاتین : 109 صفحه


بعد از پرداخت ، پروپوزال به همراه پنج فصل پایان نامه روانشناسی کودکان استثنایی همین پروپوزال بلافاصله قابل دانلود است.


کد فایل: zp197


قیمت این محصول :


 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.