عنوان: ارتباط بین آگاهی مدیران از وظایف مدیریت و نحوه تصمیم گیری آنها از دید کارکنان در مدارس شهر همدان
همه بندهای یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 25 صفحه
شماره: 575


قسمتی از این پروپوزال:

در عصرحاضر به دلیل پیچیدگی های عدیده ی موجود در زندگی انسان حرکت به سوی تخصصی شدن کارها روند فزاینده ای یافته است.

همین امر منجر به اقداماتی توسط فرهیختگان و اندیشمندان جوامع مختلف گردیده است، تا انسان امروزی را از مسایل فراروی خویش سربلند بیرون آورند.

حل این مسایل در هر جامعه ای از طریق به وجود آمدن سازمان های پویا، نیرومند و بالنده امکان پذیر است تا بتواند ضمن تفکیک کارکردهای اجتماعی در جهت اهداف خاصی در راستای پاسخگویی به نیازهای اجتماعی گام های مؤثری را بردارد و هر کجا که سخن از سازمان و گروه های کاری در قالب رسمی و غیر رسمی برای تحقق نیازهای اجتماعی به میان می آید، مدیریت و رهبری محور فعالیتهای آن قرار می گیرد، زیرا تا نیروی انسانی متخصص و مدیران لایق و کارآمد وجود نداشته باشند از منابع مادی، انسانی و مالی استفاده مناسب به عمل نمی آید(کوهستانی ،1384 : 2) در این میان یکی از مسایل مهم در خصوص مدیران، توجه به دانش مدیریت آنان است که می تواند مدیر را در برخورد با مسایل سازمانی فعال جلوه دهد و در کارکردهای مختلف مدیریت به او کمک شایانی نماید.

مسأله آموزش مدیران و توجه به بالا بردن دانش مدیریت آنان برای ارتقای سطح علمی در فعالیت های گسترده، در تمامی بخش های جامعه بسیار ضروری به نظر می رسد، زیرا به کمک مدیران توانمند و آگاه به اصول، نظریه ها و سبک های مدیریت و واجد مهارت های انسانی، ادراکی و فنی می توان چهره سازمان های اداری، صنعتی، بازرگانی و آموزشی را دگرگون ساخت و از منابع موجود حداکثر استفاده را برد (صافی،20:1371).

یکی از بخش های مدیریتی که در نظامهای اجتماعی، سیاسی و اقتصادی اثری عمیق و نافذ داد، مدیریت در آموزش و پرورش است و اگر مدیران آموزشی یک جامعه دارای دانش و مهارت کافی باشند، بدون تردید نظام آموزشی و سایر بخش های اجتماع نیز از اثر بخشی، کارآیی و اعتبار بالایی برخوردار خواهند بود (میرکمالی،9:1383). از سوی دیگر، اغلب صاحب نظران معتقدند بشر به منظور رفع مشکلات و تصریح وضع موجود و استفاده مطلوب از فرصتها و جلوگیری از مخاطرات و تهدیدهای آینده ناچار به اتخاذ تدابیر و جستجوی راه حل ها است، به عبارت دیگر ناگزیر به تصمیم گیری است (کوهستانی ، 1384: 3).

دراین میان تصمیم گیری در سازمان های آموزشی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا چنین سازمان هایی، با انسان ها سروکار دارند و تصمیماتی در مورد آموزش و پرورش آنان اتخاذ می کنند که چنان چه این تصمیمات درست اتخاذ نگردند، زیان های جبران ناپذیری برای افراد جامعه به بار خواهد آورد . بنابراین مدیران برای اتخاذ تصمیماتی مؤثر، نیازمند دانش و مهارت در امر تصمیم گیری می باشند.

تابتوانند با استفاده از مدل ها و تئوری های مختلفی که در ارتباط با تصمیم گیری و امر مدیریت وجود دارد، شرایط و ویژگیهای مسأله (مشکل) را تشخیص داده، شیوه های مناسب با شرایط را برای اخذ تصمیم به کار گیرند ( همان منبع : 12) امروزه هنر و علم مدیریت را از ظریف ترین ، دشوارترین و پرثمرترین کارهای آدمی می دانند و به عنوان یکی ازشاخص های مهم تمدن وازجمله عوامل مؤثردررشدوتوسعه ی اجتماعی ،فرهنگی واقتصادی جوامع کنونی به حساب می آورند.

درحال حاضر اهمیت و اثربخشی این دانش بشری تا آن اندازه است که بعضی صاحب نظران ، این عصر را عصر مدیریت و دنیای امروز را دنیای مدیران آگاه می دانند ، زیرا به کمک مدیران توانمند و آگاه به اصول ، نظریه ها وسبک های مدیریت و واحد مهارت های انسانی ، ادراکی و فنی می توان چهره ی سازمان های اداری ، صنعتی ، بازرگانی و آموزشی را دگرگون ساخت و از منابع طبیعی ،سرمایه ، تکنولوژی و نیروی انسانی حداکثر بهره را برد و با برنامه ریزی و سازمان دهی در هر یک از سازمان های مختلف نظم و هماهنگی ایجاد نمود و تحقق اهداف دستگاه های متفاوت را ممکن ساخت .از بین انواع مدیریت ، مدیریت بر سازمان های آموزشی و پرورشی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نقش استراتژیک دارد.

اگرسازمان های دیگر جامعه در ایفای وظایف و رسالت خود کوتاهی کنند و به اهداف موردنظر دست نیابند، نتیجه آن مستقیما عاید گروه یا سازمانی است که با آن سر وکار دارند. اما اگر سازمان آموزش و پرورش و مدیران آن از ماهیت کار خود غافل باشند یا در فرآیند تصمیم گیری وقفه ای به وجود آورند، حاصل کارشان درابعاد اخلاقی ، اجتماعی و اقتصادی متوجه ی جامعه خواهد شد و در رشد و توسعه ی جامعه و یا افت و انحطاط آن سهم مؤثری خواهد داشت (صافی ، 1375 :92).

ماهیت اساسی مدیریت ، هماهنگی منابع انسانی و مادی سازمان در جهت حصول هدف های معین می باشد و در نتیجه موفقیت مدیر آموزشی در حصول اهداف سازمانی به لحاظ سر و کار داشتن با افراد انسانی مستلزم توانایی های علمی ، اخلاقی و شخصیتی ویژه ای است که مدیریت آموزشی را از مدیریت در سایر سازمان هامتمایز می سازد.( میر کمالی ،1383 : 21)


قیمت با تخفیف ویژه:


 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.