عنوان: رابطه سطوح انگیزه یادگیری بالینی و تامین نیازهای اساسی روانی در دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی خوزستان
همه بندهای یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 34 صفحه
کد: 551



قسمتی از این پروپوزال:

ابزار گردآوری اطلاعات:

جهت جمع آوری اطلاعات پس از بررسی متون مرتبط و مشاوره با صاحب نظران از دو نوع پرسشنامه سطوح انگیزه و تامین نیازها استفاده شد که ابزار برگرفته از پرسشنامه های انگیزه موقعیتی SIMS (Guay, Vallerand, & Blanchard - 2000)،ابزار انگیزه در آموزش جسمانی - 2001 ) ( Ntoumanis، ابزارورزشBREQ (2007 - Juan Antonio and etal) ، ابزار انگیزه آکادمیکAMS (maurer and etal 2012) واز پرسشنامه تامین نیازهای اساسی روانی BPNS (Deci & Ryan) میباشد.

پرسشنامه تهیه شده برای مطالعه حاضر از سه بخش اطلاعات دموگرافیک ، پرسشنامه تامین نیازهای اساسی روانی ( درک از استقلال و خود مختاری ، درک از کفایت وشایستگی و درک از تعلق به گروه ) و بخش تعیین انواع انگیزه یادگیری بالینی ( بیرونی ، شناسایی شده ، به درون متمایل شده ، درونی ) در محیط کارآموزی تشکیل شده است.پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک شامل 19 سوال در مورد سن ، جنس ، وضعیت تاهل ، ترم تحصیلی و غیره میباشد .

پرسشنامه تامین نیازهای اساسی روانی شامل 22 سوال است که به تفکیک هر کدام از 3 نیازروانی کفایت(سوال 1 تا 7 ) ، استقلال(سوال 8 تا 15) و تعلق به دیگران (سوال 16 تا 22) را مورد بررسی قرار میدهد و به ترتیب از نمره 1 تا 5 لیکرت تقسیم شده است.

نمره 1(هرگز) ، نمره 2 ( بندرت) ، نمره 3 (گاهی اوقات) ، نمره 4 (اغلب)، نمره 5 ( همیشه ) میباشد. امتیاز کل بر حسب محاسبه میانگین بدست می آید. پرسشنامه تعیین انواع انگیزه در محیط کار آموزی که شامل 20 سوال است که 5 سطح انگیزه درونی (سوال 1 تا 4) ، شناسایی شده ( سوال 5 تا 8)، به درون متمایل شده (سوال 9 تا 12) ، بیرونی(سوال 13 تا 16) و فقدان انگیزه (سوال 17 تا 20) را بررسی میکند و همانند پرسشنامه تامین نیازها از نمره 1 تا 5 لیکرت تقسیم شده است.

سطوح انگیزه در یک شاخص تحت عنوان شاخص خود تعیین کنندگی به صورتی که در ذیل به آن اشاره شده است ، بدست می آید که ازنمره 20+ تا 24 - تقسیم می شود به این صورت که هر چقدر عدد مورد نظر منفی تر باشد ، به سمت فقدان انگیزه سوق پیدا کرده و هر چقدر مثبت تر شود به سمت انگیزه درونی می رود.

شاخص خود تعیین کنندگی : (3ˣ انگیزه درونی)+(2ˣانگیزه شناسایی شده) - ( 1 ˣ انگیزه به درون متمایل شده) - (2 ˣ انگیزه بیرونی) تعیین اعتبار علمی یا روایی ابزار: جهت بکار گیری ابزار در این مطالعه، پس از بررسی دقیق منابع مرتبط و راهنمایی اساتید راهنما و مشاوره و کسب نظر صاحب نظران، پرسشنامه های مربوطه انتخاب شدند. سپس پرسشنامه های اولیه مطابق شرایط فرهنگی و زبان فارسی رایج و مرتبط با موضوع مطالعه و کمک اساتید راهنما و مشاور و مشورت با اساتید دو زبانه آماده شد. بعد از آن پرسشنامه آماده شده در اختیار 10 نفر از اساتید محترم دانشکده پرستاری و مامایی رشت قرار داده شد تا از نظر کمی و کیفی روائی محتوائی ابزار مورد بررسی قرار گیرد.

با توجه به نکته نظرات اساتید از نظر کیفی و همچنین با محاسبه نسبت روائی محتویی (CVR) و شاخص روائی محتویی (CVI) فرایند روایی محتوی پرسشنامه ها صورت پذیرفت. در پرسشنامه سطوح انگیزه میزان CVR بین 2/0 تا 1 و میزان CVI بین 77% تا 100% بدست آمد.

در پرسشنامه نیازها نیز میزان CVR بین 2/0 تا 1 و میزان CVI بین 55% تا 100% بدست آمد. با توجه به این که میزان CVR برابر با 62/0 و میزان CVIبالاتر از 79/0 قابل قبول بود ، سوالات با مقادیر کمتر از آن از پرسشنامه ها حذف شد. تعداد 5 سوال از پرسشنامه سطوح انگیزه و 8 سوال از پرسشنامه نیازها حذف شدندو در پرسشنامه برگرفته از ابزارهای اصلی به ترتیب در پرسشنامه سطوح انگیزه از 25 سوال به 20 سوال و در پرسشنامه نیازها از 30 سوال به 22 سوال تعدیل شد.

تعیین اعتماد علمی یا پایایی ابزار: سپس پرسشنامه ها در اختیار 19 نفر از دانشجویان پرستاری در یک مطالعه پایلوت قرار گرفت تا از نظر وضوح آیتم ها و تجانس درونی مورد بررسی قرار گیرد. ضریب آلفا کرونباخ پرسشنامه های سطوح انگیزه و میزان نیازهای اساسی روانی محاسبه شد که درجدول زیربه آن اشاره شده است. در آزمون مجدد بعد از 2 هفته تعداد 15 پرسشنامه تکمیل شده بود که ضریب همبستگی در ارتباط با پرسشنامه ارضاء نیازهای اساسی روانی در حیطه ارضاء نیازها با 92/0=r و در ارتباط با پرسشنامه سطوح انگیزه با 72/0=r مورد تایید قرار گرفت. بدین ترتیب پرسشنامه ها از نظر روایی و پایایی جهت استفاده در مطالعه آماده گردید.
قیمت با تخفیف ویژه:


 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.