پایان نامه رایگان روانشناسی عمومی کارشناسی ارشد

عنوان : بررسی میزان رضایت زناشویی و ویژگی های شخصیتی در زنان ازدواج کرده قبل و بعد از 17 سالگی


قسمت های یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word و قابل ویرایش
تعداد صفحات پروپوزال: 23 صفحه
تعداد صفحات پنج فصل کامل پروژه سمینار با فهرست و پرسشنامه ها و منابع فارسی و لاتین : 110 صفحه
این مسئله نیز حقیقت دارد که رابطه زناشویی ارزشمند چیزی فراتر از پرهيز از اختلافات و درگیری است. هر چه بیشتر بتوانید درباره مسائل بنیادی در زندگی توافق داشته باشید، احتمالا زندگی زناشویی تان غنی تر، معنادارتر، و به تعبیری راحت تر خواهد بود. قطعا نمی توانید یکدیگر را مجبور کنید که اعتقادات ریشه دار و عمیق یکسانی داشته باشید. با این حال اگر از دیدگاه های یکدیگر استقبال کنید، قدری نزدیک شدن به هم در این موضوعات احتمالا به صورت طبیعی رخ خواهد داد. بنابراین یک هدف مهم در همه روابط زناشویی این است که فضایی ایجاد شود که در آن زن و مرد تشویق شونده صادقانه درباره باورهایشان صحبت کنند. هر چه صادقانه تر و با احترام بیشتری با یکدیگر صحبت کنید، احتمال یکی شدن حس معنا در زندگی مشترکشان بیشتر خواهد بود. هلن و کوین در کارگاه آموزشی ما توانستند با صحبت کردن درباره بعضی از سوالاتی که در این بخش خواهید یافت روی جنبه معنوی زندگی مشترکشان متمرکز شوند.

برای اولین بار آنها به طور جدی درباره خانواده های خودشان، پیشینه خانواده هایشان و ارزش ها و نمادهایشان با هم صحبت کردند. وقتی به خانه برگشتند، هلن آلبوم عکس های قدیمی خانوادگی اش را بیرون آورد و به عکس هایی از اجدادش که از ایرلند به آمریکا آمده بودند را به کوین نشان داد. او داستانی که چندین بار درباره ازدواج جدش شنیده بود را برای کوین تعریف کرد. به او گفت که آنها تازه تلمزد کرده بودند که پدربزرگش ایرلند را به قصد آمریکا ترک کرده بود. او ۴ سال به همسرش وفادار می ماند و آنقدر کار می کند تا به اندازه کافی پس انداز کند و بتواند مادربزرگش را نیز به آمریکا ببرد. به نظر هلن پیامی که این داستان برای او داشت این است که وفاداری یکی از پشتوانه های اصلی رابطه زناشویی و زندگی خانوادگی (متأهلی) است تا آن موقع هلن هرگز این مطلب را با این صراحت به کوین گفته بود. کوین نیز بعضی از داستان های خانوادگی خودش را به خاطر آورد، به خصوص داستان مادربزرگش را که به تنهایی یک فروشگاه بزرگ در حوالی کنزاس را مدیریت می کرد و اینکه در دوره رکود اقتصادی به خاطر اینکه غذای رایگان به همسایگان فقير میداد تقريبا ورشکست شده بود.

مردم شهر فهمیده بودند که او بخشی از کالاهایش را برای خانواده های نیازمنده شهر کنار می گذارد، و هر دوشنبه شب موقع بستن مغازه برای بردن مایحتاجشان می آمدند. به هلن گفت: "پدرم همیشه می گفت که فامیل ما تا حد دیوانگی دست و دلباز هستند. اما او همیشه طوری این حرف را میزد که به ما می فهماند که او به اینکه ما این گونه هستیم افتخار می کند. کوین به هلن گفت چگونه این دیدگاه در دوران بزرگسالی به او انگیزه می داد، اینکه اصرار داشته باشد کمکهای خیرخواهانه هنگفت کند و اینکه در روز کریسمس انعام زیادی به این و آن بدهد این یک حقیقت تلخ و غم انگیز است که کمتر از یک سوم خانواده های آمریکایی به طور مرتب شام را با هم می خورند، و بیش از نیمی از آنهایی که این کار را می کنند تلویزیون موقع شام خوردن روشن است. روشن بودن تلویزیون به طرز مؤتری گفتگو در طول شام خوردن را متوقف می کند. ایجاد برنامه های آیینی غیررسمی که در آن افراد از لحاظ عاطفی با هم در ارتباط هستند در زندگی زناشویی بسیار مهم و حیاتی است گردهمایی تا نیمه شب در شب کریسمس، روشن کردن شمع های کوآنزا یا منوراء جشن شکرگزاری در خانه مادربزرگ، گردهمایی های فامیلی بسیاری از ما در خانواده هایی بزرگ شده ایم که برخی رسم و رسومات و سنتها مهم تلقی می شدند.

اگر این سنت ها را بخشی از زندگی متأهلی خود کنید (یا اگر خودتان برنامه های آیینی خاصی ابداع کنید، این برنامه ها سنشهای آیینی شما نیز می شوند و باعث گسترش هویت شما به عنوان یک خانواده میشود. خانواده "جس" از سمت پدری خانواده بزرگ و متحد بود (خاندان فلدمان). از زمانی که او یک پسربچه بود، در تمامی ازدواج های فامیلی از یک عکاس حرفه ای خواسته می شد چند دقیقهای وقت صرف کند تا همه ۵۰ یا حدود ۵۰ عضو خانواده بزرگ فلدمان را دور هم جمع کند تا یک "عکس فلیمانی" بگیرند. همه اعضای خانواده پدرش، به همراه همسران و فرزندانشان کنار هم جمع می شدند و عروس و داماد را در وسط مینشاندند. جس، وقتی یک نوجوان بود همیشه به نشانه تمسخر چشمانش را میغلطاند و فکر می کرد ژست گرفتن برای چنین عکسی خیلی مضحک و خنده دار بود. اما وقتی عاشق آماندا شد و با او ازدواج کرد. برنامه عکس های فلومان معنای تازه ای برای او پیدا کرد. او داماد شده بود و در حالی روی صندلی می نشست که کل فامیل او را احاطه کرده بودند.

حالا، هر بار که به عکس فلیمانی در آلبوم عروسی خودشان نگاه می کند، حس غرور و ارتباط قلبی با فامیل، و این دانش که آماندا واقعا به خانواده او تعلق دارد را تجربه می کند. این احساس در طول سال ها همچنان تقویت شده است، هر بار که او در عروسی فلیمانی دیگری شرکت می کند و او و آماندا همراه بقیه خاندان برای عکس دسته جمعی ژست می گیرنده سنتها و مراسم آیینی لازم نیست ضرورتا از خاطرات دوران کودکی و گذشته خانواده شما و همسرتان مشتق شود. می توانید سنتهای خودتان را خلق کنید. سنتهای جدید می تواند از این احساس که چیزی در خانواده تان کم است نشأت بگیرد. اگر در گذشته آرزو داشتيد آخر هفته ها با خانواده تان دسته جمعی بیرون بروید، ممکن است دوست داشته باشید در برنامه هفتگی تان این مورد را بگنجانید. یا اگر فکر می کنید روی جنبه معنوی عید کریسمس باید بیشتر کار می کردید، ممکن است بخواهید هر سال در گردهمایی نیمه شب کریسمس در کلیسا حضور پیدا کنید.


بعد از پرداخت ، پروپوزال به همراه پنج فصل پروژه همین پروپوزال بلافاصله قابل دانلود است.


کد فایل: zp238


 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.