توسعه صادرات از نظر علمی و عملی ، در همه کشورها مستلزم توسعه تجارت خارجی و روابط اقتصادی بین المللی است.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل پروپوزال


متغیرهای اصلی این پروپوزال:
ارائه مدل بهینه برای اگزیم بانک ایران

سال نگارش:
جدید
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
24 صفحه
شماره:
393


توضیحات و بخش هایی از این پروپوزال:

توسعه صادرات از نظر علمی و عملی ، در همه کشورها مستلزم توسعه تجارت خارجی و روابط اقتصادی بین المللی است. هدف توسعه‏ صادرات و روابط اقتصادی بین المللی کشورها بهره گیری از این روابط به منظور توسعه اقتصادی ، تحصیل رشد اقتصادی مداوم ، بالا بردن سطح‏ زندگی و رفاه مردم در شرایط اشتغال نزدیک‏ به کامل و ثبات نسبی سطح قیمت‏ها و ارزش‏ پول ملی است. بانكهای تخصصی صادرات – واردات عمدتاً بانكهای توسعه ای هستند كه به منظور اعطای تسهیلات جهت افزایش و بهبود تجارت خارجی كشور متبوع خود به وجود می آیند .

به طور كلی با مطالعه عملكرد این بانكها به خوبی می توان دریافت كه نقش بسیار موثر و فعالی در رونق و تسهیل تجارت خارجه و افزایش صادرات و توسعه اقتصادی ملی كشور خود داشته اند (کهزادی و سیدان ، بی تا ، صفحه52).

باید توجه داشت که روند صادرات صرفاً یک فرآیند یک سویه نیست ، بلکه یک چرخه بسته است که با واردات تکمیل می شود . از این روست که در یک سیاست جامع توسعه صادرات ، تامین منابع مالی واردات در راستای حمایت از صادرات به عنوان یک فرآیند تکمیلی دیده می شود . به همین دلیل است که اگزیم بانکها به عنوان یک بانک تخصصی در خصوص صادرات – واردات به فعالیت می پردازند (ذکاوت ، 1388، صفحه 3-2).

علیرغم اینكه این بانكها با هدف توسعه و تشویق صادرات بوجود آمده اند لیكن آنچه مسلم است ، هر كدام با دیگری یكسان نیستند ، به گونه ای كه وظایف ، برنامه ها ، اهداف و استراتژیهای هر یك با دیگری متفاوت است . در حقیقت این بانكها برای فوریتها و اولویتهای ملی به منظور تشویق صادرات و سرمایه گذاری ضروری به شمار می روند . با این حال آنچه كه در بین همه این بانكها منحصر به فرد بوده و نقطه تمركزشان به شمار می آید ، استفاده آنها از منابع دائمی تامین مالی میان مدت و بلند مدت می باشد . این بانكها به طور كلی بسته به شرایط (از جمله شرایط اقتصادی و ...) از سه مدل استفاده می كنند:

1-مدل اگزیم بانك بدون لحاظ سودآوری 2- الگوی موسسات بیمه و تضمین صادرات 3-مدل تركیبی (استفاده از موسسات بیمه و تضمین صادرات در كنار اگزیم بانك) . شناخت مدل مناسب و سازگار با شرایط اقتصادی برای كشور ، بی تردید در كارآیی و بازدهی این بانكها و در نتیجه صادرات تاثیری بسزایی خواهد داشت . در ایران از مدل تركیبی استفاده شده است ؛ بانك توسعه صادرات به عنوان اگزیم بانك در كنار صندوق ضمانت صادرات ایران (جهت بیمه و تضمین صادرات) به فعالیت مشغول هستند . بررسی میزان سازگاری مدلهای مختلف با شاخص های اقتصادی و شرایط خاص كشور و انتخاب مدل مناسب موجب افزایش كارایی و در نتیجه افزایش صادرات ، رفاه عمومی را به دنبال خواهد داشت .

اهداف تحقیق در این تحقیق تلاش می شود كه مدلی مناسب جهت افزایش كارآیی اگزیم بانك ایران ارائه شود كه با شرایط اقتصادی و مالی جامعه ایران سازگاری كامل داشته باشد . افزایش كارآیی اگزیم بانك ایران منجر به افزایش صادرات كشور خواهد شد كه این موضوع جزء اهداف اقتصادی دولت بوده و از آنجائیکه صادرات را می توان موتور توسعه ملی نامید ، افزایش آن می تواند توسعه و پیشرفت و رفاه عمومی را ایجاد نماید .

 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.