مشخصات این پایان نامه:
 

رابطه ویژگی­های شخصیتی و مدیریت تعارض مدیران در هیأتهای ورزشی استان فارس

منابع فارسی و لاتین: دارد
پژوهش های داخلی و خارجی: دارد
پیوست و پرسشنامه: دارد
فهرست مطالب: دارد
تعداد صفحه: 142
نوع فایل: word کد Psy230
برای دانلود فایل کامل این پایان نامه به ادامه مطلب بروید...

بخش هایی از فصل پنجم این پایان نامه:

مقدمه:

در این فصل ابتدا خلاصه ای از پژوهش ارائه گردیده و یافته های پژوهش حاضر مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

همان طور که قبلا ذکر شده، هدف پژوهش حاضر بین ویژگی های شخصیتی با راهبردهای مدیریت تعارض در مدیران هیات های ورزشی استان فارس بود. بنابراین پس از ذکر خلاصه ای از پژوهش و نتایج به دست آمده فرضیه های پژوهش که در بخش یافته های پژوهش مورد بررسی قرار گرفته اند، نتیجه گیری و تبیین خواهند شد. در ادامه محدودیت های پژوهش بیان خواهد شد. در پایان برای مدیران و مسئولین و هم چنین پیشنهاداتی برای پژوهش های بعدی ارائه می گردد.

5-2. خلاصه تحقیق

موضوع مدیریت یکی از مباحث مهم وتاثیر گذار در سازمانها محسوب می گردد. مدیریت می تواند با شیوه های مدیریتی خود موجب رشد و توسعه و یا سقوط سازمان گردد. هیات های ورزشی در مراکز استان ها نیز به عنوان یکی از مراکز مهم ورزشی کشور نیازمند مدیرانی با ویژگی های مثبت شخصیتی و هم چنین هوش و ذکاوت بالایی بوده تا در زمان های بحرانی و بروز تعارضات در درون سازمان بتواند به طور صحیح با آن برخورد نمایند. شخصیت افراد تا حد زیادی شیوه حل تعارض آنان را تعیین می کند.

بنابراین برخورداری از ویژگی های مناسب شخصیتی برای مدیران باعث خواهد شد، آنان در مواجهه با تضاد ها، از شیوه های کارآمد و سازنده ای برای کنترل و هدایت آن سود برده و کارآیی سازمان تحت سرپرستی خود را بالا ببرند. بنابراین هدف اصلی از انجام تحقیق حاضر بررسی رابطه ویژگی های شخصیتی و راهبرد مدیریت تعارض در مدیران هیات های ورزشی استان فارس می باشد. برای دستیابی به این هدف فرضیاتی تدوین و مورد آزمون قرار گرفت. در این راستا راهبرد های مدیریت تعارض(راه حل گرایی، عدم مقابله و کنترل و همچنین ویژگی های شخصیتی (برونگرایی، روان رنجوری، باز بودن، خوشایندی و وجدانی بودن) مدیران هیات های ورزشی استان فارس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

جامعه مورد نظر این تحقیق شامل رؤسا و نایب رئیس های هیات های ورزشی استان فارس بوده که کل جامعه مذکور به عنوان نمونه انتخاب و مورد بررسی قرار گرفتند. ابزار مورد استفاده برای گردآوری داده ها ، شامل پرسش نامه محقق ساخته ویژگی های فردی، پرسش نامه استاندارد ویژگی های شخصیتی نئو، ساخته شده توسط کاستا و مک کری(1992) و پرسش نامه استاندارد مدیریت تعارض پوتنام و ویلسون(1991)بود.

در نهایت نتایج همبستگی ساده نشان داد، که بین ویژگی های شخصیتی روان رنجور خویی با راهبرد عدم مقابله و کنترل رابطه مثبت و معنی دار و با راهبرد راه حل گرایی رابطه منفی معنی دار وجود دارد. هم چنین بین ویژگی های شخصیتی برونگرایی، خوشایندی و وجدانی بودن با راهبرد راه حل گرایی رابطه مثبت و معنی دار وجود دارد. بین ویژگی های شخصیتی خوشایندی با راهبرد عدم مقابله و کنترل رابطه منفی معنا دار و بین وجدانی بودن و راهبرد عدم مقابله رابطه مثبت معنی دار مشاهده شد.

در بقیه موارد رابطه ای مشاهده نشد. نتیجه رگرسیون چند گانه نشان داد ویژگی های پنج گانه شخصیتی، راهبرد عدم مقابله را با R 2 =0/084 و در سطح معنی داری P=0/001تبیین می کند. هم چنین ویژگی های پنج گانه شخصیتی، راهبرد راه حل گرایی را با R 2 =0/462 و در سطح معنی داری P=0/000 تبیین می کند.

5-3. بحث و نتیجه گیری

در این قسمت نتایج مربوط به آزمون فرضیه ها که در فصل 4 ذکر شد، تبیین و تفسیر خواهند شد. ابتدا فرضیه های مربوط به رابطه ساده بین هر یک از ویژگی های شخصیتی با راهبرد های مدیریت تعارض و سپس فرضیه های مربوط به رابطه ی چندگانه ویژگی های شخصیتی با راهبرد مدیریت تعارض مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

1) تبیین فرضیه مربوط به رابطه ویژگی شخصیتی فراخ ذهنی و راهبرد های مدیریت تعارض (راه حل گرایی، عدم مقابله،کنترل) یافته های تحقیق نشان داد، بین ویژگی های فراخ ذهنی و راهبرد عدم مقابله مدیران هیات های ورزشی استان فارس رابطه معنا دار وجود ندارد.

در نتیجه فرضیه شماره 1-1 این پژوهش تائید نشد. این با نتایج پارک و آنتونیونی(2007)، اوساچ و آندوسکی (2006) و ما(2005) همخوانی دارد و با نتایج تحقیق آنتونیونی(2000) همخوانی ندارد. یافته های تحقیق نشان داد، بین ویژگی های فراخ ذهنی و راهبرد کنترل هیات های ورزشی استان فارس رابطه معنا دار وجود ندارد.

در نتیجه فرضیه شماره 2-2 پژوهش تایید نشد. این نتیجه با نتایج پارک و آنتونی(2007) اوساچ و آندوسکی (2006)، ما(2005) و آنتونیونی(2000) و حیدری نژاد(1389) همخوانی دارد. یافته های تحقیق نشان داد بین فراخ ذهنی و راهبرد راه حل گرایی مدیران هیات های ورزشی استان فارس رابطه معنا وجود ندارد.

در نتیجه فرض 3-3 پژوهش تایید نشد. این نتایج با نتایج تحقیقی پارک و آنتونی (2007) اوساچ و آندوسکی(2006)، ما(2005) و حیدری نژاد(1389) همخوانی دارد ولی با نتیجه تحقیق آنتونیونی(2000) همخوانی ندارد. که احتمال دارد این تفاوت به دلیل ویژگی های متفاوت نمونه آماری دو پژوهش باشد.

دلیل اینکه ویژگی های شخصیتی فراخ ذهنی با هیچ یک از سبک های حل تعارض مرتبط نبود، می تواند این باشد که افراد فراخ ذهن توانایی بالایی در قضاوت و سازش در موقعیت تعارض دارند و این انعطاف پذیری باعث می شود که به سرعت در مورد روش هایشان قضاوت کنند و راهبرد برتریشان را بر طبق موقعیت های گوناگون انتخاب کنند. بنابراین فراخ ذهنی با هیچ یک از سبک های مدیریت تعارض مرتبط نیست.

با توجه به نتایج بدست آمده از این سه فرضیه مشخص شد که بین ویژگی های شخصیتی فراخ ذهنی و سه راهبرد مدیریت تعارض رابطه ای وجود ندارد. پروین(1994) بیان می کند که ویژگی های شخصیتی فراخ ذهنی کم ثبات ترین فاکتور در 5 فاکتور نئو می باشد. همچنین نتایج تحقیق روشن و همکاران (1385) در برسی جنبه های روان سنجی پرسش نامه 5 عاملی نئو نشان داد عامل فراخ ذهنی در نمونه ایرانی نیز فاقد ثبات درونی قابل قبول است(o=0/35).

بنابراین، با توجه به نکات ذکر شده احتمال دارد که یکی از دلایل معنی دار بودن رابطه ویژگی های فراخ ذهنی و سه سبک راهبرد مدیریت تعارض فقدان ثبات درونی این ویژگی، در جامعه ایرانی است. به علاوه با توجه به تعریف مفهومی فراخ ذهنی که در فصل اول ارائه شده است. به نظر می رسد که این ویژگی در جامعه ما چندان مورد توجه و استقبال نیست. 2) تبیین فرضیه مربوط به رابطه ی ویژگی شخصیتی روان رنجورخویی و راهبرد های مدیریت تعارض (راه حل گرایی،عدم مقابله،کنترل) یافته های تحقیق نشان داد، بین روان رنجور خویی و راهبرد عدم مقابله مدیران هیات های ورزشی استان فارس رابطه مثبت و معنی دار وجود دارد.

در نتیجه فرض 2-1 پژوهش تایید می گردد. نتیجه بدست آمده با نتایج تحقیق اوساچ وآندوسکی(2006) و آنتونیونی(2000) و حیدری نژاد(1389) همخوانی دارد. ولی با نتایج تحقیق پارک و آنتونیونی(2007) و ما(2005) همخوانی ندارد. که احتمال دارد این ناهمخوانی به ویژگی های متفاوت جامعه آماری مورد پژوهش و تفاوت در نگرش، شایستگی های فردی و میزان قدرت و اختیار آن ها باشد. افرادی که داری ویژگی های شخصیتی روان رجور خویی خوبی هستند، مدیرانی که از لحاظ شخصیتی تامین طلب، منزوی، بی هدف، دلسرد و دچار یاس و ناامیدی اند، هنگامی که اختلاف بروز می کند، طرف هیچ کس را نمیگیرند و به ندرت مخالفت می کند و در صدد مقابله با کسانی که ابزار مخالفت می کنند بر نمی آیند و بی طرفی خود را حفظ می کنند(ایزدی،1379).

بنابرابن می توان نتیجه گرفت افرادی که دارای ویژگی های روان رنجور خویی بالا هستند استفاده از راهبرد عدم مقابله را ترجیح داده و کمتر به ابراز نظر و همکاری با دیگران می پردازند و کمتر تمایل دارند که خود را با تعارضات مواجه کنند. یافته های تحقیق نشان داد، بین روان رنجور خویی و راهبرد مدیران هیات های ورزشی استان فارس رابطه مثبت و معنی دار وجود دارد.

در نتیجه فرض 2-2 پژوهش تایید گردیدکه با نتایج بدست آمده از تحقیق کلانتری (1386) و آنتونیونی(2000) و حیدری نژاد(1389) همخوانی دارد ولی با نتایج تحقیق پارک و آنتونیونی(2007)، اوساچ و آندوسکی(2006) و ما(2005) هم خوانی ندارد. درخصوص این ناهمخوانی ها می توان اشاره کرد که تحقیق آنتونیونی و کلانتری در سازمان بر روی مدیران انجام شده است ولی تحقیقات دیگر بر روی دانشجویان انجام شده است و به علت اینکه بسیاری از دانشجویان در مقام اجرایی نیستند و قطعا سبک و شیوه آنان با افرادی که مسولیت اجرایی دارند و مدیر هستند متفاوت است. به خصوص مدیران هیات های ورزشی که با گروه افراد خاصی از افراد جامعه سر و کار دارند. که احتمال دارد این ناهمخوانی به دلیل ویژگی های متفاوت نمونه و جامعه آماری و عوامل دیگر تاثیر گذار در انتخاب راهبرد های مدیریت تعارض همچون، تفاوت در نگرش، شایستگی های فردی و میزان قدرت و اختیار آنان باشد. یافته های تحقیق نشان داد، بین روان رنجور خویی و راهبرد راه حل گرایی مدیران هیات های ورزشی استان فارس رابطه منفی معنی دار وجود دارد.

در نتیجه فرضیه 2-3 پژوهش تایید گردید،که با نتایج بدست آمده از تحقیق پارک و آنتونیونی(2007)، اوساچ و آندوسکی( 2006) و ما (2005)و حیدری نژاد(1389) همخوانی دارد .ولی با نتایج بدست آمده از تحقیق آنتونیونی(2000) و کلانتری(1385) همخوانی ندارد. افرادی که در شاخص روان رنجوری بالا هستند، دارای ثبات عاطفی پایینی هستند. این افراد به طور آشفته ای با موقعیت های بغرنج مواجه می شوند. (کاستا و مک کری،1992). بنابراین می توان نتیجه گرفت، این افراد بیشتر آز انکه در موقعیت تعارض به رقابت بپردازند، به کنارگیری و اجتناب از تعارض می پردازند و کمتر خود را با آن مواجهه می کنند و تمایل کمتری به تشریک مساعی برای حل پدیده تعارض نشان می دهند.

3) تبیین فرضیه مربوط به رابطه ی ویژگی شخصیتی برونگرایی و راهبرد های مدیریت تعارض (راه حل گرایی،عدم مقابله،کنترل) یافته های تحقیق نشان داد که بین برونگرایی و راهبرد های عدم مقابله مدیران هیات های ورزشی فارس رابطه وجود ندارد.که این فرضیه در تحقیق حاضر تایید نمی گردد. هم چنین فرضیه 3-2 مبتنی بر وجود رابطه بین برونگرایی و کنترل تائید نمی گردد. به عبارت دیگر بین برونگرایی و راهبرد کنترل مدیران هیات های ورزشی استان فارس رابطه وجود ندارد.که با نتایج کلانتری(1386)، فورد وود و بل(2008)، پارک و آنتونیونی(2007)، اوساچ وآندوسکی(2006)، ما(2005)، آنتونیونی(2000) همخوانی ندارد.

علت این ناهمخواهی این یافته با نتایج تحقیقات قبلی به عوامل مختلفی چون نگرش، سبک مدیریت و رهبری، شایستگی فردی و میزان قدرت و اقتدار یک فرد یا گروه در سازمان مربوط است. نگرش تاثیر شگرفی در تکوین رفتارهای انسانی دارد و چگونگی نگرش افراد به تعارض تا حد زیادی به چگونگی رفتار آنها را هنگام بروز تعارض تعیین می کند. هم چنین با توجه به اینکه مدیریت تعارض جزء لازم و مکمل سبک کلی مدیریت محسوب می شود، تحت تاثیر سبک رهبری قرار می گیرد. لذا وجود نگرش های مختلف به تعارض ،سبک های رهبری متفاوت مدیران و قدرت و اقتدار و اختیاری که در سازمان دارند بر انتخاب راهبرد مدیریت تعارض آن ها تاثیر می گذارند. هم چنین همان طور که ایزدی(1379) بیان می کند راهبرد کنترل با شیوه رقابتی یکسان است و مبین بکارگیری شیوه های استبدادی، آمرانه وتحکم آمیز است.

بنابراین جای تعجب نیست که بین برونگرایی و راهبرد کنترل رابطه معنی دار ی مشاهده نشده است. یافته های تحقیق نشان داد که بین برونگرایی و راه حل گرایی مدیران هیات های ورزشی استان فارس رابطه وجود دارد بنابراین فرضیه 3-3 در این پژوهش تایید گردید. نتیجه بدست آمده با نتایج تحقیق کلانتری(1386)، فورد وود بل (2008)، پارک و آنتونیونی(2007) ، اوساچ آندوسکی(2006)، ما(2005)، آنتونیونی(2000) همخوانی دارد. به عبارت دیگر افرادی که برونگرا هستند بیشتر از راهبرد راه حل گرایی برای برخورد با تعارض استفاده می کنند. افراد برونگرا افراد اجتماعی ، مردم دوست، قاطع، فعال و پرحرف هستند. هیجان و تحریک را دوست دارند و ذاتا بشاش هستند. آنان امیدوار ،پر انرژی و خوش بین هستند(کاستا و مک کری،1992).

افرادی که از لحاظ شخصیتی دارای اعتماد به نفش، استقلال رای خودشناخته،منطقی، دارای گوش شنوا و پذیرش انتقادات واقع بینانه،خلاق و رفتار های بالغانه هستند و برای خود و دیگران احترام قائلند، به هنگام بروز تعارض سعی می کنند دلیل اصلی آن را تشخیص داده و از طریق تحلیل و بررسی آن، علل اصلی آن را بر طرف نمایند، در این خصوص به مواجه مستقیم با تعارض و حل آن از طریق تشریک مساعی و مذاکره مبادرت می ورزند. هم چنین کسانی که از نظر اعتماد دیگران نمره بالا می گیرند.

معمولا به انسجام گروهی کمک می کنند، تعامل اجتماعی را بسط و گسترش می‌دهند، و از رقابت و هم چشمی پرهیز می کنند(ایزدی،1379). بنابراین می توان نتیجه گرفت افرادی که ویژگی برونگرایی بالایی دارند، در مواجهه با تعارض بیشتر به تشریک مساعی پرداخته و راهبرد راه حل گرایی را بر راهبرد دیگر رویارویی با تعارض ترجیح می دهند. این افراد بیشتر از آنکه به رقابت بپردازند به انسجام گروهی کمک می کنند.

4) تبیین فرضیه مربوط به رابطه ویژگی شخصیتی خوشایندی(توافق) و راهبرد های مدیریت تعارض (راه حل گرایی، عدم مقابله،کنترل) یافته های تحقیق نشان دادکه بین خوشایندی (توافق) و راهبرد عدم مقابله مدیران هیات های ورزشی استان فارس رابطه منفی معنی دار و جود دارد. در پژوهش حاضر فرضیه 4-1 تایید می شود. این یافته با نتایج تحقیق فورد وود و بل(2008)، پارک و آنتونیونی(2007)، اوساچ و آندوسکی(2006)، ما (2005)، آنتونیونی(2000) همخوانی ندارد. به عبارت دیگر در تحقیق حاضر رابطه به صورت منفی ولی در تحقیقات حاضر به صورت مثبت به دست آمده است.

این نا همخوانی می تواند به این علت باشد که خوشایندی یک سازه مطلوب و عدم مقابله یک سازه نامطلوب است. و همچنین سوالات مربوط به راهبرد عدم مقابله به علت داشتن بار منفی باعث شده آزمودنی ها خود را در ویژگی خوشایندی بالا و سازه عدم مقابله پایین ارزیابی کرده باشند. علت دیگر آن به تفاوت نگرش و عملکرد آزمودنی ها بر می گردد. یافته تحقیق نشان داد بین خوشایندی (توافق) و راهبرد کنترل مدیران هیات های ورزشی استان فارس رابطه منفی معنی دار وجود دارد.

در پژوهش حاضر فرضیه 4-2 تایید می شود. این یافته با نتایج تحقیق فورد وود و بل(2008)، پارک وآنتویونی(2007)، اوساچ وآندوسکی(2006)، ما (2005)،آنتونیونی(2000) همخوانی دارد. افراد موفق در روابط بین فردی به هم حسی، همکاری، اعتماد کردن، و ویژگی حمایت کنندگی تمایل دارند و کمتر خود را در تقابل دیگران می بینند. افراد تقابلی به گستاخی، اهل همکاری نبودن و هم حس نبودن معروفند(کاستا و مک کری،1992).

افرادی که ویژگی های توافقی بالایی دارند، به علت اینکه کمتر خود را در تقابل با دیگران می بینند، کمتر هم سبک کنترل استفاده می کنند. سبک کنترل ،شیوه ای استبدادی، آمرانه و تحکیم آمیز جهت کنترل تعارض است. پس بنابراین افراد توافقی کمتر از این سبک استفاده می کنند(ایزدی،1379). یافته های تحقیق نشان داد که بین خوشایندی (توافق) و راهبرد راه حل گرایی مدیران هیات های ورزشی استان فارس رابطه مثبت و معنا داری وجود دارد. این یافته ها با نتیجه تحقیق فورد وود و بل(2008)، پارک وآنتونیونی(2007)، اوساچ و آندوسکی (2006 ، ما(2005)، آنتونیونی(2000) همخوانی دارد.

توافق نیز مانند برونگرایی یک بعد از تمایلات بین فردی است. افرادی که دارای ویژگی های توافقی بالایی هستند، اساسا نوع دوست، دلسوز و مشتاق کمک به دیگرانند(کاستا و مک کری،1992). می توان نتیجه گرفت افرادی که نوع دوست هستند و تمایل به همکاری ، اعتماد و حمایت کردن دارند، بیشتر سبک تشریک مساعی، همکاری یا راه حل گرایی را در برخورد با تعارضات انتخاب می کنند. 5) تبیین فرضیه مربوط به رابطه ی ویژگی شخصیتی وجدانی بودن و راهبرد های مدیریت تعارض(راه حل گرایی،عدم مقابله ،کنترل) یافته های تحقیق نشان داد که بین وجدانی بودن و راهبرد عدم مقابله مدیران هیات های ورزشی استان فارس رابطه منفی معنی دار وجود دارد.درنتیجه فرضیه 5-1 پژوهش تایید شد.

این یافته ها با نتایج آنتونیونی(2000) همخوانی دارد ولی با نتایج تحقیق پارک وآنتونیونی(2007)، اوساچ و آندوسکی(2006)، ما (2005) همخوانی ندارد. در خصوص این ناهمخوانی همان طور که مک کری و کاستا (1992) بیان می کنند، افراد با وجدان تر، هدفمند، با اراده، پر انرژی، و مصصم هستند، این افراد کمتر منزوی هستند و سعی در برخورد با تعارض دارند. افرادی که در ویژگی های وجدانی بودن پایین هستند، احتمال بیشتری داده می شودکه سبک مصالحه، سازش، و مدارا و عدم مقابله برای برخورد با تعارض استفاده کنند. همچنین به علت اینکه مدیران در مقام اجرایی هستند و یک مدیر وظیفه شناس در هنگام بروز تعارض باید به بررسی و حل آن بپردازند، می توان نتیجه گرفت که مدیران با ویژگی وجدانی بودن بالا در موقعیت تعارض کمتر کناره گیری می کنند و در هر صورت باید با پدیده تعارض بر خورد کرده و به حل آن بپردازند. یافته های تحقیق نشان داد که بین وجدانی بودن و راهبرد کنترل مدیران هیات های ورزشی استان فارس رابطه وجود ندارد. در نتیجه فرضیه 5-2 پژوهش تایید نشد.

این یافته ها با نتایج تحقیق پارک و انتونیونی(2007)، اوساچ و آندوسکی(2006)، ما(2005)، آنتونیونی(2000) همخوانی دارد. یافته های تحقیق نشان داد که بین وجدانی بودن ور اهبرد راه حل گرایی مدیران هیات های ورزشی استان فارس رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. در نتیجه فرضیه 5-3 پژوهش تایید شد.

این یافته ها با تحقیق انتونیونی(2000) همخوانی دارد ولی با نتایج تحقیق پارک و آنتونیونی (2007)، اوساچ و آندوسکی (2006)،ما (2005) همخوانی ندارد. افراد با وجدان تر هدفمند، با اراده، پر انرژی و مصصم هستند. این ویژگی از جنبه مثبت با پیشرفت تحصیلی و شغلی همراه است(کاستا و مک کری،1992). افرادی که دارای استقلال رای و با اراده و منطقی هستند و به مرحله خودیابی و تحقق ذات رسیده اند، با مواجهه مستقیم با تعارض و حل مساله در موقعیت های تعارض واکنش نشان می دهند. بنابراین ، این گونه افراد کمتر منزوی هستند و بیشتر به سبک راه حل گرایی روی می آورند.

6) تبیین فرضیه مربوط به رابطه ی چندگانه ویژگی های شخصیتی و راهبرد عدم مقابله مدیران هیات های ورزشی استان فارس طبق نتایج حاصل از تحلیل رگرسیون با روش مرحله ای ، از میان متغییرهای ویژگی های شخصیتی به عنوان متغییرهای پیش بین راهبرد عدم مقابله ، فقط ویژگی وجدانی بودن پیش بینی کننده استفاده از راهبرد عدم مقابله است. سایر متغییرها نقشی در پیش بینی آن ایفا نمی کنند. نتایج تحقیق وود و بل(2008)، به نقش پیش بینی کنندگی خوشایندی و برونگرایی، تحقیق ما (2005) نقش پیش بینی کننده برونگرایی و تحقیق اوساچ وآندوسکی (2006) به نقش پیش بینی کنندگی خوشایندی ، فراخ ذهنی و روان رنجوری اشاره دارد.

7) تبیین فرضیه مربوط به رابطه چندگانه ویژگی های شخصیتی و راهبرد کنترل مدیران هیات های ورزشی استان فارس طبق نتایج بدست آمده از تحلیل رگرسیون با روش مرحله ای از میان متغییر های ویژگی های شخصیتی به عنوان متغییر های پیش بین راهبرد کنترل ، فقط ویژگی های خوشایندی(توافق) پیش بینی کننده استفاده از راهبرد کنترل است و سایر متغییرها نقشی در پیش بینی آن ایفا نمیکنند. نتایج تحقیق وود و بل(2008) به نقش پیش بینی کنندگی و خوشایندی و برونگرایی، تحقیق ما(2005)به نقش پیش بینی کنندگی برونگرایی و خوشایندی و تحقیق اوساچ و آندوسکی(2006)به نقش پیش بینی کنندگی خوشایندی و برونگرایی اشاره دارد.

8) تبیین فرضیه مربوط به رابطه چندگانه ویژگی های شخصیتی و راهبرد حل گرایی مدیران هیات های ورزشی استان فارس طبق نتایج بدست آمده از تحلیل رگرسیون با روش مرحله ای از میان متغییر های ویژگی های شخصیتی به عنوان متغییر های پیش بین راهبر راه حل گرایی، دو ویژگی شخصیتی برونگرایی و خوشایندی (توافق) پیش بینی کننده استفاده از راهبرد راه حل گرایی است و سایر متغییر ها نقشی در پیش بینی آن ایفا نمی کنند.

نتایج تحقیق وود و بل (2008) به نقش پیش بینی کنندگی خوشایندی ، تحقیق ما (2005) به نقش پیش بینی کنندگی برونگرایی وروان رنجوری و تحقیق اوساچ و آندوسکی (2006) به نقش پیش بینی کنندگی خوشایندی و برونگرایی ، فراخ ذهنی و روان رنجوری اشاره دارد.

کاربرد این مطلب:

نقد پایان نامه، آموزش روش تحقیق، منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.