دانلود یک نمونه پروپوزال ارشد پرستاری

 عنوان: تأثیر انجام ماساژ نوزاد بر میزان دلبستگی پدر با نوزاد
همه بندهای یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 25 صفحه
کد: 27 pz


قسمتی از این پروپوزال:

تعریف واژه های اختصاصی:

ماساژ تعریف نظری: مالیدن، ضربه زدن و مشت و مال دادن بدن که به صورت سیستماتیک و در جهت درمان صورت می گیرد[25].

تعریف عملی: در این مطالعه از تکنیک ماساژ (Kathleen Alfano)استفاده می شود. در این تکنیک سر، شانه ها، پشت، شکم ، پاها و دستهای نوزاد به مدت 12 دقیقه با استفاده از روغن زیتون ماساژ داده شد[26]. نوزاد تعریف نظری: به کودک تازه متولد شده تا 28 روز نوزاد اطلاق می شود[12].

تعریف عملی: در این مطالعه به نوزادی گفته می شود که سن 40-37 هفته داشته باشد و فاقد مشکلات مادرزادی واضح بوده و در زمان انجام مطالعه در بخش نوزادان مرکز درمانی بستری باشد.

دلبستگی تعریف نظری: در روانشناسی رشد به پیوند هیجانی که بین شیرخوار و مادر یا یک شخص بالغ دیگر پدید می آید، اطلاق می شود[27].

به عبارت دیگر: رفتارهایی که نشاندهنده وجود ارتباط محکم میان والدین و نوزاد می باشد[28].

تعریف عملی: در این مطالعه میزان دلبستگی پدر با نوزاد با استفاده از ابزار دلبستگی پدرنوزاد که توسط John T.condon و همکاران(2008) در 19 سؤال تهیه شده است، سنجش می شود[29]. پیش فرض ها 1) ماساژ پیوند عاطفی بین والد و نوزاد را بهبود بخشیده و اطمینان بیشتری از نظر مهارت های والدینی به وجود می آورد[1].

2) میزان دلبستگی قابل سنجش و اندازه گیری است[29] 3) روابط اولیه بین کودک و والدین ممکن است به عنوان پایه های تعامل اجتماعی عمل کند[30]. 4) روش مراقبت کانگروئی بر رفتارهای دلبستگی مادر اثر مثبت دارد[11]. 5) پدران در مراقبت از نوزاد، خودشان را در مقایسه با مادران کم اهمیت تر می پندارند[31].

نوع پژوهش این مطالعه مداخله ای، از نوع کارآزمایی بالینی تصادفی است. مطالعه تجربی قویترین نوع مطالعات برای اثبات رابطه علیتی است. مطالعات تجربی را که بر روی انسان انجام می شود را کارآزمایی بالینی می-گویند. کارآزمایی بالینی، مطالعات تجربی کنترل شده ای هستند که برای مقایسه تأثیر اقدامات پزشکی متفاوت در انسانها بکار می روند. امروزه، کارآزمایی بالینی بعنوان قویترین روش علمی برای ارزیابی زوشهای مختلف درمانی پذیرفته شده است.

دلیل اهمیت کارآزمایی بالینی در این نهفته است که در مطالعات متعددی نشان داده شده است که حتی بدون تجویز داروی مؤثر و فقط به کمک ایجاد احساس تحت حمایت بودن و تحت درمان بودن در بیماران و یا با دادن دارونما، بسیاری از بیماران بهبود می یابند. شاید به جرأت بتوان گفت که کارآزمایی بالینی مدرن، بهترین شاخص پزشکی قرن بیستم از سایر قرون می باشد[53].


قیمت با تخفیف ویژه:


 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.