مشخصات پروپوزال روش تحقیق و پروژه سمینار:
عنوان : گرایش به تفکر انتقادی دانشجویان با توجه به عوامل پیش آیند ارزشهای فرهنگی، ابعاد الگوهای ارتباطات خانوادگی- دانشگاهی و ارضای نیازهای روان شناختی (ارائه مدل)


قسمت های یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word و قابل ویرایش
تعداد صفحات پروپوزال: 39 صفحه
تعداد صفحات پنج فصل کامل پروژه سمینار با فهرست و پرسشنامه ها و منابع فارسی و لاتین : 285 صفحه
شوالیه و همکاران به بررسی تحقیقی در مورد عملکرد والدین در چین، ژاپن و کره پرداخت که همه آنها خیلی سریع در حال مدرنیزه شدن هستند اما هنوز کمی ابهام فرهنگی دارند. مجددا در این حیط نیز تحقیقات زیادی صورت نگرفته است و تحقیقات موجود نیز ضرورت تمایلتر کل جمعیت جامعه نیستند. اما به نظر می رسد در بیشتر قسمتهای اسیای شرقی دارای نقش اقتصادی برتر خانواده و سرپرست خانواده در جوامع بزرگ پدر سالار میباشد. باید به پدر احترام گذاشته شود و از او اطاعت شود و فرزندان باید از والدین خود به نحوی که شایسته آنها می باشد اطاعت کنند. نقش مادرها به صورت تفاوتی تعریف شده است و در زیر مجموعه نقش پدر قرار دارد و اصطلاح کلی " پدر سخت گیر و مادر مهربان " در این رابطه وجود دارد. در دوره جدید این نقش ها و احساسات سنتی و قدیمی به همراه تغییرات فاحش اجتماعی وجود دارند که البته همه آنها بی طرفانه نیستند.

صنعتی سازی، شهر نشینی، و مهاجرت اقتصادی به این معنا بوده است که خانواده ها باید با عدم حضور نان آور خانواده که ساعت های زیاد و یا ماهها (مثل چین) را در سر کار می باشد (مثل ژاپن )، فرزندان خود را بزرگ کنند. این مساله بدون پشتیبانی یک شبکه خانوادگی بزرگ باعث ایجاد مشکلاتی برای والدین می شود و مشکلات بزرگتری را برای تربیت فرزندان سبب می شود. سیاست تک فرزندی در چین ممکن است به طرز مشابهی بر انتظارات والدین در تربیت فرزندان و پیامدهای آن برای فرزندان تأثیر گذار بوده باشد. روانشناسان علاقمند به تفاوت های فرهنگی به بحث در مورد فرضیه و عملکرد فرزندان در خانواده، اجتماع و سیستم آموزشی پرداخته اند و ویژگیهای این افراد از موارد متداول شخصیتی در چین می باشد. ایده کوتفوسیون فرد گرایی امروزه بیشتر به جمع گرایی تبدیل شده و بیان شده است. می توان گفت که این یک روش درونی سازی اطاعت کردن از والدین میباشد که باعث بروز خیلی کم بزهکاری در میان نوجوانان چین شده است. (حتی بعد از مهاجرت به غرب). رمان ها و نوشته های خاطره انگیز مثل جان چنگ، کینگستون، مکسین هانگ نشان می دهند که هم در چین و هم در خانوادهای مهاجرت کرده به امریکا دخترها در زیر مجموعه مردها قرار دارند و وظایف خانواده بر عهده التها است. فلنگ می گوید به دنبال سیاست تک فرزندی در چین دخترهای شهری قدرت بیشتری پیدا کرده بودند چون والدین آنها تنها برای آینده شان سرمایه گذاری می کنند. ( در حالیکه قبلا پسرها مرکز توجه والدین بودند. این دخترها بیشتر انگیزه پیدا می کنند تا تحصیلات خود را ادامه دهند ومنصب های شغلی سخت را عهده دار باشند چون آنها تنها افرادی هستند که می توانند خانواده موفق را در نسل آینده بسازند.

از آنجا که اصول جنسیتی بر اطاعت و فرمانبرداری دخترها تاکید دارد بنابراین آنها در سیستم های اموزشی خیلی موفق می شوند و شغل هایی را با درامد نسبتا خوب به دست می اورند (اگرچه هنوز در مورد آنها محدوده هایی وجود دارد که دستیابی آنها به پست های بالا را محدود می کند. انها انتظار دارند آنها بیشتر وقت خود را در محیطهای عمومی بگذارند برعکس زنهای نسل های قبلی که به جای اینکه به خودشان بپردازند به خانواده شوهرشان خدمت می کردند. و بیشتر در دنیای خصوصی بزرگ کردن بچه ها و مراقبت از اعضای پیر خانواده می پرداختند که از حقوق بازنشستگی آنها استفاده می کردند. دخترهای چینی کم تر نابرابری جنسیتی را تحمل می کردند. در تحقیق قانگ دخترها می خواستند خودشان درامد داشته باشند به جای اینکه وابسته به شوهرشان باشند و مردها در کارهای خانه کمک کنند و تقریبا یک سوم دخترها گفتند که آرزو داشتند همیشه بچه می ماندند. این مساله بصورت روز افزون تشخیص داده شده است که زنها هم به اندازه مردها در حفظ نسل های خانواده نقش دارند. اکثر مردم دارای برادر و یا خواهر می باشند و برای غالب مردم روابط هم شیرها نقش مهمی را در زندگی آنها چه در دوران کودکی و چه در بزرگسالی ایفا می نماید و اغلب مردم زمان بیشتری را با هم شیرها خود نسبت به والدینشان سپری می کنند. روابط کودکان با هم شیرها، می تواند هم مؤثر و هم متاتر نسبت به روابط آنها با والدینشان عمل نماید.

وقتی مردم مهارتهای اجتماعی را تجربه می کنند، یا خود را با دیگران مقایسه می کنند، یا در مورد گزینه های ساختن زندگی اندیشه می کنند و در این میان هم شیرها ممکن است به عنوان یکی از شریکان اصلی و یا نقاط اتکا برای مردم نقش آفرینی کننده هم شیرها در عین حال که با هم رقابت می کنند تأثیری اساسی و سازنده بر روی یکدیگر می گذارند. تأتیراث هم شیرها بر روی یکدیگر هویت شخصی (دامون و هارث، ۱۹۸۸؛ شاخ تر، ۱۹۸۲؛ استیل من و همکاران، ۲۰۰۲) نظام خانوادگی، فعالیتهای درون مدرسه، دوستی هاء روابط عاطفی و عاشقانه و بسیاری از جنبه های دیگر زندگی آنها را تحت تأثیر قرار می دهد. در ابتدا بایستی این نکته را متذکر شوم که روابط بین هم شیرها همانند سایر روابط دارای تنوع بسیار می باشد. غالب روابط میان هم شیری دارای عنصر عاطفی قوی به همراه بیان بی پرده احساسات مثبت و منفی می باشد.

تحقیقات روشنگرانه تونینگهام که در دهه های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ توسط جان و الیزابت تیوسان(تیوسان و نیوسان ۱۹۸۸ ، ۱۹۶۸ ) انجام شد این مسئله را بطور کامل روشن می سازد. به عنوان مثال، حتی اگر در خاوادهای دعوا و مشاجره بشدت تقبیح و منع شود باز با این حال ما شاهد حجم قابل ملاحظه ای دعوا و مشاجره میان هم شیرها خواهیم بود. (تیوسان و نیوسان ۱۹۹۸) غالبا روابط میان هم شیری روابطی بسیار صمیمی می باشد. بیشتر هم شیرها زمان بسیار زیادی را با یکدیگر می گذرانند و این واقعیت در بزرگسالی نیز صدق می کند. ممکن است آنها دارای اتاق، دوستان و اسباب بازی های مشترک باشند. آنها یکدیگر را خوب می شناسند. خودشان را با یکدیگر مقایسه می کنند و توسط دیگران مقایسه می شوند. حتی گاهی اوقات در یک خانواده آنها به عنوان گزینه قابل جایگزین بجای یکدیگر نگریسته می شوند. این عقیده که روابط میان هم شیوها همانند روابط میان دوستان انتخابی است پنداری کاملا نادرست می باشد. کودکان هم شیری که مجادله می کنند نمی توانند بگویند که " دیگر من خواهر تو نیستم " بلکه بایستی راه حل دیگری برای این اختلاف پیدا کنند. بچه ها از همان ابتدا چنان این روابط را با استفاده از شیوه های خاص خود سامان می دهند که این روابط را مفید و سازنده می سازد. کودکان نسبت به هزینه های تسیی ناسازگاری با والدین، هم شیرها و دوستان خود کاملا واقف و مطلع هستند. ادبیات تحقیقی گسترده ای نشان می دهد که روابط خوب هم شیرها، با سازگاری کودکان و دیگر روابط اجتماعی مناسب رابطه تنگاتنگی دارد برای نقد وبررسی مراجعه شود به برودی، ۱۹۹۸: گس، جنکینس و دان، ۲۰۰۷). مطالعات طولی (برای مثال، دان و دیگران، ۱۹۹۴) نشان داد که نزاع هم شیرها در مراحل اولیه نشان دهنده مشکلات عاطفی کودکان است هم در آن زمان و هم در مراحل بعدی و حتی زمانی که دیگر تأثیرات خانوادگی تیز امکان پذیر است.

اینجا نیز علت چندان مشخص نیست. این تأثیرات میتواند از روابط هم شیرها به سمت سازگاری و یا برعکس ویا دوطرفه باشد. تحقیقات باترسون در مورد پرخاشگری در خانواده (پاترسون، ۱۹۸۶: اسنایدر و پاترسون، ۱۹۹۵؛ پاترسون و فیشر، ۲۰۰۲: پاترسون، دگارمو و فورگاچ، ۲۰۰۴) هم شیرهایی را نشان داد که تعامل بین آنها به گونه ای است که تزاع را افزایش می دهد. یک چنین رفتاری نه تنها فرصت فعالیت گسترده را به بچها می دهد و حتی تشویق به پرخاشگری و زورگویی می کند بلکه در این خانوادمها فرصتهای کمتر از حد معمول برای یادگیری رفتار به روش های کارآمدتر ایجاد می شود. مدیریت والدین در نزاعهای هم شیرها در خانواده ها متفاوت است، اما این مسئله نیز به مقررات خانواده در مورد رفتار شخصی و عمومی در ارتباط است. نیوسان و نیوسان (۱۹۷۶) نشان دادند که والدین به کودک اجازه می دهند تزاعهای خود را با هم شیرهایش، نسبت به آنچه با افراد غریبه در بیرون از خانواده به آنها اجازه داده میشود، متخاصمانه تر حل و فصل کند، خصوصا اگر کودک دختر باشد و خصوصا اگر این خانواده از طبقه متوسط باشد.

پسران خانوادهای طبقه کارگر به احتمال زیاد تشویق می شوند تا اختلافات خود را در عوض گفتگو و یا عقب نشینی و کنار آمدن در یک نبرد فیزیکی حل و فصل کنند. بزرگ شدن در فضای پر از تراع همراه با هم شیرهایی که پرخاشگر، متخاصم و تحقیر کننده هستند ممکن است باعث شود دیدگاه کودکان نسبت به خودشان منفی و مأیوسانه و تیزهمراه با پیامدهایی چون عزت نفس پایین، افسردگی و نگرانی (بندورا، ۱۹۹۵ء ۱۹۹۷: زاهن - واكسلر و دیگران، ۲۰۰۸) و شاید تغییرات ناسازگارانه در انتقال دهنده های عصبی و دیگر مکانیسم های کاهش استرس باشد. استاکر (۱۹۹۲) و استاکر و دیگران (۲۰۰۲) دریافتند که نزاع هم شیرها بین کودکان پیش از دبستان مشکلات سازگاری بعد از ورود کودک بزرگتر به مدرسه را پیش بینی می کند که نشان از ورود به بافت اجتماعی جدید همراه با چالش های جدید دارد. از طرفی روابط خوب با هم شیرها می تواند به کنار آمدن با وقایع استرس زای زندگی مانند مرگ پدربزرگ کمک کند (دان و دیگران، ۱۹۹۴).


بعد از پرداخت ، پروپوزال به همراه پنج فصل پروژه همین پروپوزال بلافاصله قابل دانلود است.


کد فایل: zp215


قیمت این محصول :


 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.