پایان نامه رایگان روانشناسی تربیتی درباره اختلال یادگیری با موضوع تاثیر آموزش راهبردهای یادگیری خود تنظیمی بر انشا نویسی در دانش آموزان با اختلال نارسا توجه فزون کنشی .

آیا رفتار نابهنجار نوعی اختلال است؟ در این صورت، ماهیت اختلالی که مستلزم درمان است چیست؟ برای پاسخ دادن به این سؤال ها معلمان آموزش های ویژه باید منابع و عوامل ایجاد کننده مشکل و توانایی های موجود در هر کودک را مورد بررسی قرار دهند. * آیا کودک اختلال یادگیری دارد و یا عدم پیشرفت در موضوع هایی مانند زبان، خواندن و سایر حوزه ها بر اثر معلولیت هایی نظیر نقص شنوایی، عقب ماندگی ذهنی کلی، فقدان آموزش، عدم فرصت های یادگیری به وجود آمده است. برنامه درمانی کودک مبتلا به اختلال های یادگیری از برنامه آموزشی مورد استفاده دیگر کودکان معلول متفاوت است، هر چند که مشکل مشهود مانند اختلال زبان در هر دو مورد ممکن است یکسان باشد. * اختلال کودک را چگونه می توان توصیف نمود؟ اگر کودک عقب مانده ذهنی است و یا دچار یک معلولیت حسی می باشد و یا دچار محرومیت محیطی شده است، عواملی که منجر به این ناتوانی شده اند، روشن است.

در هر حال، گاهی اوقات عامل مؤثریا مانع در شخصیت یا سیستم پردازش اطلاعات کودک آشکار نمی باشد. فرض کنید یک کودک در فهم زبان شفاهی با مشکل مواجه است. آیا این اختلال ناشی از یک نقص بارز در تشخیص شنیداری است؟ آیا نقصی در خزانه لغات کودک وجود دارد؟ آیا در فهم معانی با مشکل مواجه است؟ و یا عوامل دیگری دخالت دارند. برای برنامه ریزی یک برنامه درمانی مناسب، تعیین ماهیت دقیق مشکل ضروری است * کودک چه توانایی های دارد؟ یک جزء تفکیک ناپذیر در مفهوم اختلال های یادگیری، مفهوم تفاوت های درون فردی است یا نا هم خوانی های فاحش میان حوزه های تحولی کودک وجود دارد. اگر کودکی به مدت سه سال در مدرسه تحت آموزش عادی بوده و نتوانسته است خواندن را یاد بگیرد، متخصصین در جستجوی حوزه هایی هستند که کودک در آنها یادگیری بیشتری از خود نشان داده است.

آیا زبان کودک در حد متوسط است؟ آیا کودک از توانایی ذهنی برای یادگیری خواندن برخوردار است؟ آیا کودک توانسته است سایر موضوع ها (مانند ریاضی را در مدرسه فرا گیرد؟ واضح است که ما هرچه زودتر کودکان مبتلا به اختلال های یادگیری را شناسایی کنیم، زودتر خواهیم توانست یک برنامه مداخله درمانی را برای کمک به آنان شروع کنیم. نکته مهم تر این که در صورتی که بتوانیم نوجوانانی را که در معرض خطر اختلال های یادگیری هستند، تشخیص دهیم، ممکن است قادر به پیشگیری از این اختلال های باشیم (والری ، ۱۹۹۲). آیا ما توانایی لازم برای تشخیص کودکان پیش دبستانی که در خطر ابتلا به اختلال های یادگیری قرار دارند، را دارا می باشیم؟

بادیان (۱۹۸۸٬۱۹۸۲) در یک مطالعه طولی به دنبال بررسی تست هایی بود که برای تشخیص مشکلات خواندن مناسب باشد. او گروهی از کودکان پیش دبستانی را پیگیری نمود و آنان را قبل از این که وارد دبستان شوند (در سن ۴ سالگی) و سپس در کلاس سوم و مجددا در کلاس هشتم مورد سنجش قرار داد. او دریافت که دو نوع از تست هایی که به کار برد (اطلاعات و لغات، آزمون های فرعی مقیاس هوشی وکسلر پیش دبستانی و دبستانی توانستند درجه نسبتا بالایی از دقت در عملکرد دراز مدت خواندن دانش آموزان را پیش گویی کنند. (آزمون فرعی اطلاعات دانش واقعی را مورد ارزیابی قرار می دهد و آزمون فرعی لغات توانایی تکرار لغات پیچیده ای که به تدریج مشکل تر می شوند را ارزیابی می کند. علاوه براین، او دریافت که برخی از ویژگی ها، (مانند وضع تولد، سوابق ابتلای به اختلال یادگیری در خانواده ترتیب تولد در میان خواهران و برادران، تأخیر در رشد زبان، وضعیت اجتماعی - اقتصادی پایین در میان کودکانی که نارسایی خواندن داشتند با آنان که در خواندن پیشرفته بودند، متفاوت بود.

پروپوزال روش تحقیق همراه با پنج فصل پروژه روانشناسی تربیتی

مشخصات پروپوزال روش تحقیق و پروژه سمینار روانشناسی تربیتی :
عنوان : تاثیر آموزش راهبردهای یادگیری خود تنظیمی بر انشا نویسی در دانش آموزان با اختلال نارسا توجه فزون کنشی
قسمت های یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word و قابل ویرایش
تعداد صفحات پروپوزال: 24 صفحه
تعداد صفحات پنج فصل کامل پروژه سمینار با فهرست و پرسشنامه ها و منابع فارسی و لاتین : 115 صفحه


بعد از پرداخت ، پروپوزال به همراه پنج فصل پروژه روانشناسی تربیتی همین پروپوزال بلافاصله قابل دانلود است.


کد فایل: zp191


قیمت این محصول :


 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.