مشخصات این پایان نامه:
 
منابع فارسی و لاتین: دارد
پژوهش های داخلی و خارجی: دارد
پیوست و پرسشنامه: دارد
فهرست مطالب: دارد
کاربرد این مطلب: نقد پایان نامه، آموزش روش تحقیق، منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
تعداد صفحه: 159
نوع فایل: word کد Psy042
برای دانلود فایل کامل این پایان نامه به ادامه مطلب بروید...

بخش هایی از فصل پنجم این پایان نامه:

مقدمه :

در پژوهش حاضر جهت تجزیه تحلیل اطلاعات ، از تحلیل کوواریانس چند متغیره (مانکوا) استفاده شده است . بعد از جمع آوری داده ها و انجام فنون و روش های آماری مناسب ، نتایجی به دست آمد که با توجه به آن ها به بحث و نتیجه گیری فرضیه های پژوهشی پرداخته شده است .

بحث و نتیجه گیری

1- برای بررسی فرضیه اصلی پژوهش ، مبنی بر اینکه : " آموزش زندگی خانوادگی (F.L.E) تاثیری در تغییر سبک فرزندپروری مادران دارد. " از تحلیل کوواریانس (مانکوا) استفاده شده است . با توجه به نتایج به دست آمده از پژوهش و براساس آلفای میزان شده بنفرون (017 /0) اثر آموزش زندگی خانوادگی ( F.L.E ) در تغییر سبک فرزندپروری در یک متغیر ترکیبی اثر معنی داری داشته است ، (01 /0>P) . پژوهش حاضر با پژوهش های ، مشکبیدحقیقی ( 1386 ) ، صالحی ( 1385 ) ، اسماعیلی ( 1380 ) ، فطین حور ( 1375 ) ، برهمند ( 1381 ) ، ایرلن و وایزنر ( 2004 ) ، فارشتاین ( 1986 ) ، بامریند ( 1991 ) ، درونباچ و همکاران ( 1978 ) ، کوهن و همکاران ( 1977 ) ، همسو است .

در تبیین پژوهش حاضر می توان گفت که جلسات آموزش زندگی خانوادگی (F.L.E) و مطالب آموزش داده شده در جلسات مثمر ثمر بوده و در تغییر سبک فرزندپروری مؤثر بوده است . این بدین دلیل است که هر نوع آموزشی می تواند سبب تغییر گردد ، که احتمالاً این موضوع سبب گشته تا در این پژوهش والدین با توجه به مطالب آموزش داده شده در نوع سبک فرزندپروری خود بازنگری کنند و دست به تغییر نگرش خود در برخورد با فرزندان خود بزنند .

مقادیر مجذوراتی Eta نشان می دهد ، سهمی از واریانس است که مربوط به متغیر ترکیبی جدید می شود . قاعده کلی چنین است که اگر این مقدار بزرگتر از 14/0 باشد میزان اثر زیاد است مجذور سهمی إ تا شدت این اثر را (58/0) نشان می دهد كه بیانگر شدت اثر بسیار بالاست .

2- آموزش زندگی خانوادگی (F.L.E) سبب افزایش سبک فرزند پروری مقتدارانه در مادران گروه آزمایش نسبت به مادران گروه گواه می گردد . با توجه به نتایج به دست آمده و براساس آلفای میزان شده بنفرون (017/0) آموزش زندگی خانوادگی (F.L.E) سبب افزایش سبک فرزند پروری مقتدارانه با 96/100= (75، 1) F مؤثر بوده است ، (01 /0>P) . پژوهش حاضر با پژوهش های ، مشکبیدحقیقی ( 1386 ) ، اسماعیلی ( 1380 ) ، ایرلن و وایزنر ( 2004 ) ، فارشتاین ( 1986 ) ، بامریند ( 1991 ) ، درونباچ و همکاران ( 1978 ) ، همسو است . هر نوع آموزشی می تواند سبب تغییر گردد ، که احتمالاً این موضوع سبب گشته تا در این پژوهش والدین با توجه به مطالب آموزش داده شده در نوع سبک فرزندپروری خود بازنگری کنند و دست به تغییر نگرش خود در برخورد با فرزندان خود بزنند .

بنابراین می توان نتیجه گرفت كه مطالب آموزش داده شده در جلسات آموزش زندگی خانوادگی (F.L.E) بیشتر بر سبک مقتدرانه تکیه داشته و برای مادران موثر بوده که توانسته موجب افزایش سبک فرزندپروری مقتدرانه مادران گردد . با این وجود فرض پژوهش مبنی بر اینكه آموزش زندگی خانوادگی (F.L.E) سبب افزایش سبک فرزند پروری مقتدارانه در مادران گروه آزمایش نسبت به مادران گروه گواه می گردد ؛ مورد تأیید قرار می گیرد .

مجذور سهمی إ تا شدت این اثر را (57/0) نشان می دهد ، كه بیانگر شدت اثر بسیار بالاست . 3- آموزش زندگی خانوادگی (F.L.E) سبب کاهش سبک فرزند پروری مستبدانه در مادران گروه آزمایش نسبت به مادران گروه گواه می گردد . با توجه به نتایج به دست آمده و براساس آلفای میزان شده بنفرون (017/0) آموزش زندگی خانوادگی (F.L.E) سبب کاهش سبک فرزند پروری مستبدانه با 5/14= (75، 1) F مؤثر بوده است ، (01 /0>P) . پژوهش حاضر با پژوهش های ، مشکبیدحقیقی ( 1386 ) ، صالحی ( 1385 ) ، اسماعیلی ( 1380 ) ، فطین حور ( 1375 ) ، ایرلن و وایزنر ( 2004 ) ، فارشتاین ( 1986 ) ، بامریند ( 1991 ) ، کوهن و همکاران ( 1977 ) ، همسو است .

هر نوع آموزشی می تواند سبب تغییر گردد ، که احتمالاً این موضوع سبب گشته تا در این پژوهش والدین با توجه به مطالب آموزش داده شده در نوع سبک فرزندپروری خود بازنگری کنند و دست به تغییر نگرش خود در برخورد با فرزندان خود بزنند . بنابراین می توان نتیجه گرفت كه جلسات آموزش زندگی خانوادگی (F.L.E) برای مادران موثر بوده و موجب کاهش سبک فرزندپروری مستبدانه شده است . با این وجود فرض پژوهش مبنی بر اینكه آموزش زندگی خانوادگی (F.L.E) سبب کاهش سبک فرزندپروری مستبدانه در مادران گروه آزمایش نسبت به مادران گروه گواه می گردد ؛ مورد تأیید قرار می گیرد . مجذور سهمی إ تا شدت این اثر را (16/0) نشان می دهد ، كه بیانگر شدت اثر بالاست . 4- آموزش زندگی خانوادگی (F.L.E) سبب کاهش سبک فرزند پروری سهل گیرانه در مادران گروه آزمایش نسبت به مادران گروه گواه می گردد .

با توجه به نتایج به دست آمده و بر اساس آلفای میزان شده بنفرون (017/0) آموزش زندگی خانوادگی (F.L.E) کاهش سبک فرزندپروری سهل گیرانه با 82/17= (75، 1)F مؤثر بوده است ، (01 /0>P) . پژوهش حاضر با پژوهش های ، مشکبیدحقیقی ( 1386 ) ، صالحی ( 1385 ) ، برهمند ( 1381 ) ، ایرلن و وایزنر ( 2004 ) ، فارشتاین ( 1986 ) ، بامریند ( 1991 ) ، درونباچ و همکاران ( 1978 ) ، همسو است .

هر نوع آموزشی می تواند سبب تغییر گردد ، که احتمالاً این موضوع سبب گشته تا در این پژوهش والدین با توجه به مطالب آموزش داده شده در نوع سبک فرزندپروری خود بازنگری کنند و دست به تغییر نگرش خود در برخورد با فرزندان خود بزنند . بنابراین می توان نتیجه گرفت كه جلسات آموزش زندگی خانوادگی (F.L.E) برای مادران موثر بوده و موجب کاهش سبک فرزندپروری سهل گیرانه شده است .

با این وجود فرض پژوهش مبنی بر اینكه آموزش زندگی خانوادگی (F.L.E) سبب کاهش سبک فرزند پروری سهل گیرانه در مادران گروه آزمایش نسبت به مادران گروه گواه می گردد ؛ مورد تأیید قرار می گیرد . مجذور سهمی إ تا شدت این اثر را (19/0) نشان می دهد ، كه بیانگر شدت اثر بالاست.

کاربرد این مطلب:

نقد پایان نامه، آموزش روش تحقیق، منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.