مقاله ای در مورد حالت های روحی کگان رزتیچ و گییوتر ۱۹۸۹؛ به بررسی تفاوتهایی بین افراد در گرایش به روش برخورد یا اجتناب از موقعیتهای جدید می پردازد.

منبع این اختلافها را به سختی می توان مشخص کرد : درسی در مورد مبنای ژنتیکی این مساله وجود دارد طوریکه تحقیقات مربوط به شجره نامه افراد و تحقيقلاث مربوط به دو قلوها نشان می دهند که حداقل یک میزان متوسط از توارث در این امر دخیل می باشد. و در تحقیقات انجام شده بر روی حیوانات غالبأ به این مساله پی برده شده است که حالات روحی تا حد زیادی توارتی هستند، در بعضی تحقیقات بر روی نقش محیط تاکید شده است.

در این جا ممکن است یک مبنای فیزیولوژیکی وجود داشته باشد. برای مثال شواهدی در حال ارائه شدن در مورد این موضوع می باشند که نشان می دهند کم رویی کودکان تا حد زیادی فعالیت قسمت مرکزی EEG در زمان استراحت کودکان و در زمانی می باشد که تصویر ترس در ذهن انها شکل می گیرد که در مورد کودکانی که کم رو نیستند اینگونه نمی باشد. و در کودکانی که والدین آنها دارای ترس بی دلیل از اجتماع هستند بیشتر در حالت استراحتشان، در مقایسه با کودکانی که دارای والدین سالم هستند، فعالیت قسمت جلویی EEG بیشتر می باشد.

هم چنین نشان داده شده است که تجربه های وابستگی در دوران اولیه زندگی فرد منبع تفاوتها در میزان کم رویی در طول دوران کودکی می باشد. اگر فردی در دوران کودکی ونوزادی اش دارای تجربه و آہستگی تا مطمئن باشد و دائما او را از انجام کارها منع شود آنگاه ممکن است که نتیجه آن باعث ایجاد ترس زیاد به خصوص در موقعیتهای اجتماعی شود. ترکیبی از منع حالتهای روحی و رفتاری و واکنش زیاد به استرس در نتیجه وابستگی نامطمئن به عنوان مساله ای در نظر گرفته شده است که مشکلات زیادی را در رویارویی با موقعیتهای اجتماعی و روش اجتناب از آنها به وجود می آورد بودلین، هیگ کول و اندرسون (۲۰۰۵) در تحقیقی در مورد کودکان در سن مدرسه به این نتیجه رسیدند که وابستگی نامطمئن و کم رویی در دوران نوزادی در ارتباط متقابل با پیش بینی رفتار شایسته اجتماعی و هم سن و سالان و همسران آنها در دوره های بعدی زندگی آنها می باشد.

اگر چه می توان این مساله را پیش بینی کرد که رابطه متقابل مشليهی بین وابستگی و حالت روحی در حیطه روابط کودکان با بزرگسالان در مدرسه وجود دارد اما بوهلين، ريدل و تورل به این مساله پی بردند که به نظر می رسد احساس ولبستگی و حالت روحی دارای تأثیرات جداگانه ای بر روی روابط کودکان ۵ و ۶ ساله با معلم هایشان دارد.

افرادی که در زندگیشان مساله وابستگی به یک منبع مطمئن را تجربه کرده بودند دارای روابط مثبت تری با معلم های خود بودند و رابطه اجتماعی بهتری با دوستان خود داشتند تا کودکانی که دارای وابستگی های نامطمئن بودند. کودکان کم رو دارای روابط مطمئن و خوب کم تری با معلمين خود بودند و از نظر روابط اجتماعی نسبت به کودکانی که کمر رو نبودند با دوستان خود روابط چندان خوبی نداشتند اما آنها نیز با معلمین خود درگیری هایی داشتند.


پروپوزال روش تحقیق همراه با پنج فصل

مشخصات پروپوزال روش تحقیق و پروژه سمینار:
عنوان : بررسی تاثیر واقعیت درمانی بر کاهش کمرویی و نارسایی هیجانی دانش آموزان
قسمت های یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word و قابل ویرایش
تعداد صفحات پروپوزال: 24 صفحه
تعداد صفحات پنج فصل کامل پروژه سمینار با فهرست و پرسشنامه ها و منابع فارسی و لاتین : 91 صفحه


بعد از پرداخت ، پروپوزال به همراه پنج فصل پروژه همین پروپوزال بلافاصله قابل دانلود است.


کد فایل: zp54


قیمت این محصول :


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.