مشخصات این پروپوزال:
عنوان پروپوزال: اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر پذیرش، سازگاری روانی_اجتماعی و خودکارآمدی نوجوانان دچار سوگ

اندوه می تواند بین افراد متفاوت باشد. با این حال، هنوز روندهای جهانی در مورد چگونگی کنار آمدن مردم با ضرر وجود دارد. روانشناسان و محققان مدل های مختلفی از سوگ و اندوه را بیان کرده اند. برخی از آشناترین مدل ها شامل مراحل پنج گانه سوگ، چهار وظیفه عزاداری و مدل فرآیند دوگانه است.

پنج مرحله سوگ و اندوه

در سال 1969، الیزابت کوبلر راس پنج مرحله خطی سوگ و اندوه را شناسایی کرد: انکار خشم چانه زنی افسردگی پذیرش - پذیرفته شدن کوبلر-راس در ابتدا این مدل را برای نشان دادن روند سوگ ابداع کرد.

با این حال، او در نهایت مدل را برای توضیح هر نوع سوگ و اندوهی تطبیق داد. کوبلر راس خاطرنشان کرد که هر کس حداقل دو مرحله از پنج مرحله سوگ را تجربه می کند. او اذعان کرد که برخی از افراد ممکن است مراحل خاصی را در طول سالیان متمادی یا در طول زندگی دوباره مرور کنند.

چهار تکلیف عزاداری

روانشناس JW Worden همچنین یک مدل مبتنی بر صحنه برای مقابله با مرگ یکی از عزیزان ایجاد کرد. او روند سوگ را به چهار وظیفه تقسیم کرد: برای پذیرش واقعیت از دست دادن برای غلبه بر درد سوگ برای تطبیق با زندگی بدون متوفی برای حفظ ارتباط با متوفی در حین ادامه زندگی مدل فرآیند دوگانه به عنوان جایگزینی برای مدل خطی مبتنی بر مرحله، مارگارت استروبه و هنک شوت یک مدل فرآیند دوگانه سوگ را توسعه دادند.

آنها دو فرآیند مرتبط با سوگ را شناسایی کردند: فعالیت‌ها و عوامل استرس‌زای زیان‌محور آن‌هایی هستند که مستقیماً با مرگ مرتبط هستند. این شامل: گریان اشتیاق تجربه سوگ، انکار یا خشم توجه به شرایط مرگ اجتناب از فعالیت های مرمتی فعالیت های ترمیم محور و عوامل استرس زا با زیان های ثانویه مرتبط هستند.

آنها ممکن است شامل سبک زندگی، روال معمول و روابط باشند. فرآیندهای بازسازی محور عبارتند از: انطباق با نقش جدید مدیریت تغییرات در روال ایجاد راه های جدید برای برقراری ارتباط با خانواده و دوستان پرورش یک روش جدید زندگی.

استروبه و شوت پیشنهاد می‌کنند که بیشتر افراد بین فعالیت‌های زیان‌محور و ترمیم‌محور به عقب و جلو حرکت می‌کنند. روند بهبودی از سوگ و اندوه هر کس به شیوه خود و در زمان خود سوگ می شود. برخی از افراد از سوگ و اندوه بهبود می یابند و در عرض شش ماه فعالیت های عادی خود را از سر می گیرند، اگرچه همچنان لحظات سوگ را احساس می کنند.

برخی دیگر ممکن است بعد از حدود یک سال احساس بهتری داشته باشند. زن جوانی به تنهایی تاب می خورد و به تاب خالی کنارش نگاه می کند.گاهی اوقات مردم سال ها سوگ می شوند بدون اینکه به نظر می رسد تسکین موقتی پیدا کنند. سوگ و اندوه می تواند با شرایط دیگر، به ویژه افسردگی، پیچیده شود.

میزان وابستگی فرد به فرد فوت شده نیز می تواند عوارضی ایجاد کند. فرآیند سوگواری اغلب شامل بسیاری از احساسات دشوار و پیچیده است. با این حال لازم نیست شادی، رضایت و شوخ طبعی در این دوران سخت وجود نداشته باشد. مراقبت از خود ، تفریح و حمایت اجتماعی می تواند برای بهبودی حیاتی باشد. احساس شادی گاه به گاه به این معنا نیست که یک فرد عزاداری تمام شده است.


مشخصات این پروپوزال:
عنوان پروپوزال: اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر پذیرش، سازگاری روانی_اجتماعی و خودکارآمدی نوجوانان دچار سوگ
موارد قابل استفاده از این پروپوزال: آموزش پروپوزال نویسی – برای درس روش تحقیق و سمینار و کلیه امور پژوهشی مرتبط
شامل همه قسمت های یک پروپوزال استاندارد: مقدمه – بیان مسئله – اهمیت و ضرورت – پیشینه – اهداف جزئی و کلی – فرضیه ها - تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها – روش - جامعه، نمونه و روش نمونه گیری – ملاک ورود و خروج – ابزار - روش اجرا - روش تجزیه و تحلیل اطلاعات - منابع فارسی و انگلیسی
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word و قابل ویرایش
تعداد صفحه: 25 صفحه


کد فایل : 636


 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.