دانلود پروپوزال روانشناسی بالینی با موضوع آنهدونیای روانی و فیزیکی

موضوع پروپوزال : اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر کاهش افسردگی و اضطراب زنان متاهل مبتلا به آنهدونیای روانی و فیزیکی

تعداد صفحه : 24 صفحه

نوع فایل : word قابل ویرایش

بخش های این پروپوزال :

1- بیان مسئله

2-اهمیت و ضرورت

3-پیشینه داخلی و خارجی

4-اهداف پژوهش (اهداف کلی و جزئی)

5-سوالات پژوهش (سوالات کلی و جزئی)

6-تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

7-روش تحقیق

8-جامعه و نمونه و روش نمونه گیری

9-ابزار

10-روش تجزیه و تحلیل اطلاعات

11-منابع فارسی

12-منابع لاتین

فرم یا بدون فرم: وارد شده در فرم استاندارد پروپوزال

پرسشنامه : دارد

سال نگارش : 1401 با منابع جدید

قابل استفاده: برای درس روش تحقیق دانشجویان رشته های روانشناسی و مشاوره

کد فایل : 641


دانلود فایل pdf این پروپوزال به صورت رایگان-کلیک کنید

توضیحات :

 فرد مبتلا به هدونیسم اغلب از از دست دادن حس لذت در هنگام تمرین فعالیت هایی که اغلب از آن لذت می برد شکایت می کند و این وضعیت یکی از مظاهر اصلی است که نشان دهنده وجود یک اختلال افسردگی است اما تجلیات را می توان به مشکلات روانی دیگری نیز نسبت داد و برخی از افرادی که از این مشکل شکایت دارند به هیچ عنوان از هیچ مشکل روحی و روانی رنج نمی برند.

علائم هدونیسم


انزوای اجتماعی
نه ایجاد روابط اجتماعی و یا خارج شدن از روابط قدیمی.
احساس بد نسبت به خود و دیگران.
توانایی های عاطفی پایین، مانند عبارات کم کلامی یا غیر کلامی.
مشکلات مقابله با شرایط اجتماعی.
سوگیری نسبت به برجسته کردن احساسات جعلی، مانند تظاهر به شاد بودن در عروسی.
مشکلات مداوم در بدن مانند احساسخستگی بیشتر اوقات.
علل هدونیسم چه هستند؟
این وضعیت نشانه اصلی افسردگی است اما مهم نیست که همه افراد مبتلا به افسردگی از این وضعیت شکایت کنند و دارو، به طور خاص داروهای ضد افسردگی و داروهای ضد روان پریشی که برای درمان افسردگی استفاده می شوند، می توانند باعث شروع این وضعیت شوند.
از سوی دیگر نظریه شخصیت اسکیزوفرنیک در روانشناسی حاکی از آن است که ویژگی های شخصیتی خاصی ممکن است عامل خطری برای تشدید اختلالات روانی مانند اسکیزوفرنی باشد.
این وضعیت ممکن است در نتیجه مصرف دارو یا وجود درصد زیادی از استرس یا اضطراب در زندگی فرد نیز ظاهر شود.
عوامل خطر برای هدونیسم
اگر سابقه خانوادگی افسردگی بیش از حد یا اسکیزوفرنی داشته باشد، در معرض خطر بالای ابتلا به این وضعیت قرار می گیرید و سایر عوامل خطر عبارتند از:
مواجه شدن با یک وضعیت آسیب زا یا فشارهای عظیم.
مقابله با سوء استفاده یا غفلت گذشته.
مبتلا شدن به بیماری که سبک زندگی را تحت تاثیر قرار می دهد.
بیماری مزمن.
مشکلات خوردن.
ماده ها بیشتر مستعد این وضعیت هستند.
تشخیص هدونیسم
اغلب سوالاتی در مورد ظاهر و خلق و خوی به طور کلی می پرسد، بنابراین فرد باید فهرستی از تمام مظاهری که قبل از قرار ملاقات با متخصص از آن شکایت می کند، از جمله از دست دادن حس لذت، گفتن به دکتر در مورد تمام مظاهر می تواند به او کمک کند تا تصویر کامل را ببیند و تشخیص مناسب را مطرح کند و پزشک نیز می تواند یک معاینه بالینی انجام دهد تا مشخص شود آیا از هر گونه مشکل جسمی شکایت می کنید یا خیر.
علاوه بر این، پزشک می تواند از فرد بخواهد که آزمایش خون داشته باشد تا ببیند آیا مشکل کمبود ویتامین خاص دارد یا مشکلات تیروئیدی که می تواند در توسعه اختلالات خلقی نقش داشته باشد.
چگونه آنورکسی درمان می شود
درمان این وضعیت ممکن است آسان ن باشد، چرا که بیمار را ملزم به درمان اختلال روانی می کند که باعث این تظاهرات مانند افسردگی می شود.
در ابتدا باید از یک روانپزشک کمک گرفت، چرا که یک روانپزشک فردی با آموزش حرفه ای است که می تواند به مشکلات فرد آسیب دیده گوش دهد و به قرار دادن او در مسیر درست کمک کند تا دوباره حس شادی خود را در زندگی بازپس گیرد و بیمار می تواند اعتماد کند که آنچه به روان درمانگر می گوید کاملا محرمانه است.
پزشک همچنین ممکن است نسخه ای برای یک داروی ضد افسردگی یا ضد روان پریشی بدهد، بیمار نباید از مصرف دارو به صورت برنامه ریزی شده دریگ کند و به پزشک بگوید اگر از هر گونه عوارض جانبی شکایت می کند، ممکن است نیاز به تنظیم دوس هایی که مصرف می کنید یا دارو را با نوع دیگری جایگزین می کنید وجود داشته باشد، چرا که این داروها از چند طریق افراد را تحت تأثیر قرار می دهند.
نوع دیگری از درمان وجود دارد که درمان با تشنج الکتریکی است که در آن ECT یکی از مفیدترین درمان ها برای درمان افسردگی است و در حین درمان پزشک الکترودها را روی سر بیمار قرار می دهد و جریان الکتریکی را در آن ها طی حضور بیمار تحت بیهوشی عمومی عبور می دهد، این امر منجر به سکته مغزی کوچک فرد می شود و معمولاً ECT زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که درمان های دیگر کار نمی کنند.
تحریک مغناطیسی از طریق جمجمه از میدان مغناطیسی برای فعال کردن سلول های عصبی استفاده می کند و از جریان الکتریکی کوچکتر از جریانی که در شوک درمانی الکتریکی استفاده می شود استفاده می کند و برای این کار فرد نیازی به بیهوشی عمومی ندارد و شایان ذکر است که تحریک مغناطیسی می تواند افسردگی بیش از حد را در افرادی که از افسردگی رنج می برند درمان کند و به درمان با داروها پاسخ نمی دهد.

 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.