مشخصات این پایان نامه:
موضوع پایان نامه: بررسی ارتباط بین تعهد عاطفی کارکنان و اجرای موفقیت آمیز مدیریت ارتباط با مشتری (مورد مطالعه: شهرک صنعتی گلپایگان)
منابع فارسی و لاتین: دارد
پژوهش های داخلی و خارجی: دارد
پیوست و پرسشنامه: دارد
فهرست مطالب: دارد
کاربرد این مطلب: نقد پایان نامه، آموزش روش تحقیق، منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
تعداد صفحه: 134
نوع فایل: word کد MG027
برای دانلود فایل کامل این پایان نامه به ادامه مطلب بروید...

بخش هایی از این پایان نامه:

امروزه شرکت ها باید به جای تمرکز بر روی یک برهه از عمر مشتری برای کل عمر آن برنامه ریزی کنند که بدین منظور می توان سیستم مدیریت ارتباط با مشتری را برای داشتن روابطی بلند مدت با مشتریان و اداره مطلوب این ارتباطات پیشنهاد کرد و از این طریق می توان با استفاده از تدابیر مختلف سعی در جمع آوری اطلاعات از مشتری و استفاده از آن اطلاعات در ارایه خدمات و محصولات مشتری پسند نمود.

هم چنین ارزیابی صحیح و متناوب براساس عوامل کلیدی موفقیت می تواند شرکت های صنعتی را از نقاط ضعف و قوت آنها در مورد مدیریت ارتباط با مشتری مطلع سازد. هدف از انجام این تحقیق بررسی ارتباط بین تعهد عاطفی کارکنان و اجرای موفقیت آمیز مدیریت ارتباط با مشتری در شرکت های صنعتی گلپایگان بوده است .

با توجه به اينكه کارخانه ها باید سعی کنند نیازها و خواسته های مشتری را شناسایی کنند و در جهت جلب رضایت آن ها و حفظ روابطی بلند مدت با مشتریان اقدام کنند در صورتی که مدیریت ارتباط با مشتری تنها یک سیستم نرم افزاری نیست بلکه در بحث مدیریت ارتباط با مشتری در صنایع باید یکسری از موارد مهم، از جمله تدوین استراتژی مدیریت ارتباط با مشتری لحاظ گردند تا از طریق اثربخشی و کارآمدی این سیستم بروز شود.با توجه به اين موارد محقق در صدد برآمده است تا ارتباط بین تعهد عاطفی کارکنان و اجرای موفقیت آمیز مدیریت ارتباط با مشتریان را بررسی کند. پس از جمع آوری داده ها با استفاده از پرسشنامه و تحلیل آنها با استفاده از نرم افزار SPSS و روش های آماری رگرسیون تک متغیره به نتیجه گیری و ارایه پیشنهادهایی پرداخته است.

در این فصل از تحقیق با توجه به نتایج به دست آمده در فصل چهارم، به ارایه پیشنهادات کاربردی و محدودیت های تحقیق پرداخته شده است. 5- 2 ) نتایج تحقیق در این قسمت ابتدا زمینه آشنایی با پاسخگویان نمونه مورد مطالعه آورده می شود. مطابق پاسخ نمونه موردمطالعه، بیشترین حجم نمونه دارای سن 31 تا 40 سال با درصد فراوانی 49 درصد بوده اند. 4/48 درصد از جامعه آماری دارای مدرک لیسانس بوده اند و حجم عمده نمونه را مردان با درصد فراوانی 65 درصد تشکیل داده اند. تحلیل نتایج در مورد فرضیه اصلی ارتباط مثبت و معنی داری بین تعهد عاطفی کارکنان و پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری موفق وجود دارد. با توجه به نتایج بدست آمده، این فرضیه با ضریب استاندارد شده 630/0 ، مورد تأیید قرار گرفته است.

مطالعه ها نشان داده است که ابعاد تعهد و به طور مشخص تعهد عاطفی تأثیر خاصی بر موفقیت کارکنان می گذارد (میر و وندنبرگ ،2004، 991). همچنین مطالعه ها نشان می دهد که اهمیت تعهد عاطفی، بیش از سایر ابعاد تعهد سازمانی ارزیابی شده و توجه بسیار بیشتری را به خود جلب کرده است؛ چرا که بیشترین تأثیر را بر کارکنان سازمان داشته است (ایسینگ و دیگران ، 2010،44). بنابراین تعهد عاطفی، سودمندترین شکل تعهد به سازمان و سنجه اصلی در مطالعه تعهد است (لوک و دیگران ، 2007 ). مديريت ارتباط با مشتري نیز يك استراتژي تجاري متمركز بر مشتري است كه به صورت پويا، فروش، بازاريابي و خدمات را در جهت ايجاد و افزايش ارزش هم براي سازمان و هم براي مشتري يكپارچه مي سازد )ین ، 2002، 337). نتایج به دست آمده در این تحقیق مطابق نتایج تحقیقات فیلیپ شام و دیگران (2008) و اوگو (2012) می باشد.

تحلیل نتایج در مورد فرضیه فرعی اول ارتباط مثبت و معنی داری بین فرهنگ سازمانی و تعهد عاطفی کارکنان وجود دارد. با توجه به نتایج بدست آمده این فرضیه با ضریب استاندارد شده 381/0 مورد تأیید قرار گرفته است. شواهد پژوهشی موجود حاکی از آن است که تعهد عاطفی با پیامدهای مختلفی نظیر تمایل به ترک خدمت، تعهد حرفه ای و رفتار اخلاقی، تعلق و احساس تملک روان شناختی برای سازمان، عملکرد و آمادگی برای تغییر دارای ارتباط است. نتایج به دست آمده در این تحقیق با نتایج تحقیقات فروند (2005)، مدلسون و میلروجان (2008)، ون داین و پیرس (2004) و لیونگ، هیونگ و هسو (2003) یکسان می باشد.

تحلیل نتایج در مورد فرضیه فرعی دوم ارتباط مثبت و معنی داری بین تسهیلات رهبری و تعهد عاطفی کارکنان وجود دارد. با توجه به نتایج بدست آمده این فرضیه ها با ضریب استاندارد شده 260/0 ، مورد تأیید قرار گرفته است. تسهیلات رهبری باعث افزایش وفاداری فرد می شود و این باعث افزایش احساس تعلق و وفاق سازمانی کارکنان می شود و علاوه بر تأثیرگذاري بر رفتار انسان دوستانه مافوق با کارکنان، باعث افزایش تعهد سازمانی کارکنان به سازمان می شود. بنابراین دیدگاه کارکنان و نوع نگرش آن ها در رابطه با میزان مشارکت سازمانی ، در کنش آن ها از جمله تعهد سازمانی شان تأثیرگذار است.

نتایج به دست آمده در این تحقیق با نتایج تحقیقات الموهنادی (2007) و چن (2012) یکسان می باشد. تحلیل نتایج در مورد فرضیه فرعی سوم ارتباط مثبت و معنی داری بین فرآیندهای سازمانی و تعهد عاطفی کارکنان وجود دارد. با توجه به نتایج بدست آمده این فرضیه با ضریب استاندارد شده 219/0 مورد تأیید قرار گرفته است. باتوجه به نظریه هاي مختلف از جمله نظریات بوسول و مونچ و نظریه رهبري، اگر کارکنان از مافوق خود رفتار مثبت و مطابق با اصول انسانی را مشاهده کنند و یا به عبارت دیگر، هرچه رهبران رابطه صمیمانه تري با کارکنان خویش داشته باشند می توانند در افزایش میزان تعهد کارکنان به سازمان موفق تر عمل کنند.

نتایج به دست آمده در این تحقیق با نتایج تحقیقات شیان و رلی (2003) و مک مری و دان (2004) یکسان می باشد. تحلیل نتایج در مورد فرضیه فرعی چهارم ارتباط مثبت و معنی داری بین تکنولوژی و تعهد عاطفی کارکنان وجود دارد. با توجه به نتایج بدست آمده این فرضیه با ضریب استاندارد شده 065/0 -، مورد تأیید قرار نگرفته است. با توجه به پیشرفت تکنولوژي و افزایش رقابت، مهمترین چالش پیش روي هر سازمان اقتصادي افزایش مهارت کارکنان در استفاده از فناوری های تکنولوژیکی می باشد. بدلیل پایین بودن سطح اطلاعات کارکنان از تکنولوژی روز جهان، ارتباط مثبت بین تکنولوژی و تعهد عاطفی در شرکت های صنعتی مورد پذیرش قرار نگرفته است. نتیجه ی به دست آمده در این تحقیق با نتایج تحقیقات فیلیپ شام(2008)، میلر (2003) و چن(2012) مغایر می باشد.

 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.