مشخصات این پایان نامه:
موضوع پایان نامه: عنوان: بررسی تأثیر ابزارهای تأمین مالی بر ارزش شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران 1385-1391
منابع فارسی و لاتین: دارد
پژوهش های داخلی و خارجی: دارد
پیوست و پرسشنامه: دارد
فهرست مطالب: دارد
کاربرد این مطلب: نقد پایان نامه، آموزش روش تحقیق، منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
تعداد صفحه: 150
نوع فایل: word کد MG032
برای دانلود فایل کامل این پایان نامه به ادامه مطلب بروید...

بخش هایی از این پایان نامه:

مقدمه با توجه به مطالب بیان شده در فصول قبلی تحقیق، در این فصل به جمع بندی مطالب پرداخته می شود و نتیجه گیری از کار بیان می شود؛ و در ادامه پیشنهاد ها و راهکار های مرتبط با موضوع پژوهش، و همچنین پیشنهاد هایی برای موضوعات تحقیقات آینده ارائه می شود. در انتها، محدودیت هایی که تحقیق حاضر با آن مواجه شد بیان می گردد.

5-2 نتیجه گیری

فرضیات پژوهش با توجه به جدول 4-2 ارائه شده در فصل 4 و این که سطح معناداری آزمون برای کلیه ی متغیرها بیشر از 05/. بر اساس آزمون کلموگروف-اسمیرنوف بدست آمد، که دال بر نرمال بودن داده ها است. نتایج بر اساس تحلیل داده های انجام شده در فصل چهارم مورد بررسی قرار گرفته است.

5-2-1 فرضیه اصلی اول:

تأمین مالی کوتاه مدت بر ارزش شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران تأثیر دارد در جدول 4-3 مشاهده می شود که سطح معناداری آزمون 0.00 است که از 0.05کمتر می باشد، بنابراین فرض مقابل از نظر آماری تایید شده و نتیجه گیری می شود که بین روشهای تامین مالی کوتاه مدت و ارزش شرکت رابطه معناداری وجود دارد. با توجه به این که هنوز در مورد تأثیر ابزارهای تأمین مالی بر ارزش شرکت در داخل و خارج از کشور پژوهشی صورت نگرفته، هیچ پیشینه ای جهت مطابقت فرضیه ها یافت نشد.

5-2-1-1 فرضیه فرعی 1

فرضیه فرعی 1 : بین تأمین مالی از طریق اعتبارات تجاری و ارزش شرکت رابطه وجود معنادار دارد. همانطور که در جدول 4-4 ارئه شده در فصل چهارم نشان داده شده است، ضریب همبستگی بین دو متغیر 0.452 می باشد و سطح معناداری آزمون 0.00 است که از 0.05 کمتر است. مقدار آماره دوربین-واتسن که میزان خودهمبستگی میان پسماندها را نشان می دهد برابر با 1.563 است که مابین 1.5 تا 2.5 قرار دارد. بنابراین فرض صفر رد می شود و فرض مقابل پذیرفته می شود بدین معنی که بین تامین مالی کوتاه مدت از طریق اعتبارات تجاری و ارزش شرکت رابطه معنی دار وجود دارد.

5-2-1-2 فرضیه فرعی 2 فرضیه فرعی 2: بین تأمین مالی از طریق وام های بانکی کوتاه مدت و ارزش شرکت رابطه وجود معنادار دارد. اجرای همبستگی پیرسون بین متغیرهای وام بانکی کوتاه مدت و ارزش شرکت، میزان همبستگی را برابر با 0.562 گزارش نموده است. سطح معناداری آزمون برابر با 0.00 برآورده شده است که از 0.05 کوچکتر می باشد. مقدار آماره دوربین-واتسن برابر با 1.765 است که قابل قبول می باشد، بنابراین از داده های به دست آمده چنین نتیجه گیری می شود که بین وام های بانکی کوتاه مدت و ارزش شرکت است رابطه معنادار وجود دارد یعنی فرض صفر رد می گردد و فرض مقابل پذیرفته می گردد.

5-2-1-3 فرضیه فرعی 3 فرضیه فرعی 3:بین تأمین مالی از طریق پیش دریافتهای کوتاه مدت و ارزش شرکت رابطه وجود معنادار دارد. نتایج ضریب همبستگی و همچنین آزمون t که به منظور آزمون معنادار بودن ضریب همبستگی نمونه و در نتیجه تعمیم ضریب همبستگی نمونه به کل جامعه در جدول 4-6 ارائه شده است. ضریب همبستگی بین دو متغیر 0.551 و سطح معناداری آزمون t برابر با 0.00 می باشد که از 0.05 کمتر است. همچنین مقدار آماره دوربین-واتسن برابر با 1.926 است که در محدوده قابل قبول قرار دارد. بنابراین فرض صفر رد شده و فرض مقابل پذیرفته می شود یعنی بین تامین مالی از محل پیش دریافتها و ارزش شرکت رابطه معناداری وجود دارد.

5-2-1-4 فرضیه فرعی 4 فرضیه فرعی 4:بین تأمین مالی از طریق ذخیره مالیات بر درآمد و ارزش شرکت رابطه وجود معنادار دارد. برای فرضیه حاضر، ضریب همبستگی و سطح معناداری آزمون به ترتیب برابر با 0.675، 0.00 می باشد و مقدار آماره دوربین-واتسن برابر با 1.730 است. بنابراین فرض صفر به نفع فرض مقابل رد می شود، یعنی بین تامین مالی از محل ذخیره مالیات بر درآمد و ارزش شرکت رابطه معناداری وجود دارد.

5-2-1-5 فرضیه فرعی 5: فرضیه فرعی 5:بین تأمین مالی از محل سایر اسناد و حسابهای پرداختنی و ارزش شرکت رابطه وجود معنادار دارد. جدول 4-8 نتایج آزمون فرضیه فرعی 5 را بطور خلاصه گزارش نموده است. همانطور که در جدول آمده است ضریب همبستگی بین دو متغیر تامین مالی از محل سایر اسناد و حسابهای پرداختنی (اعتبارات غیر تجاری) و ارزش شرکت 0.697 و سطح معناداری ازمون نیز برابر با 0.00 می باشد. مقدار آماره دوربین-واتسن برابر با 1.802 گزارش شده است. در نتیجه فرض صفر رد می شود یعنی ادعای مطرح شده در این فرضیه مبنی بر وجود رابطه معنادار بین تامین مالی کوتاه مدت از محل سایر اسناد و حسابهای پرداختنی و ارزش شرکت تایید شده است.

5-2-1-6 فرضیه فرعی 6: فرضیه فرعی 6:بین تأمین مالی از طریق سود سهام پیشنهادی پرداختنی و ارزش شرکت رابطه وجود معنادار دارد. ضریب همبستگی بین دو متغیر برابر با 0.544 می باشد که دلالت بر وجود یک رابطه در حد متوسط بین دو متغیر دارد. سطح معناداری آزمون برابر با 0.00 می باشد که از 0.05 کمتر است و مقدار آماره دوربین-واتسن برابر با 1.743 است. بنابراین فرض صفر رد می شود و فرض مقابل پذیرفته می شود یعنی بین تامین مالی کوتاه مدت از محل سود سهام پیشنهادی و ارزش شرکت رابطه معناداری وجود دارد.

5-2-2 فرضیه اصلی دوم: تأمین مالی میان مدت و بلند مدت بر ارزش شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران تأثیر دارد براساس نتایج به دست آمده از انجام ضریب همبستگی میان متغیرهای تامین مالی میان مدت و بلند مدت و ارزش شرکت وجود یک ارتباط بسیار قوی به اثبات رسیده است. همانطور که جدول 4-10 نشان می دهد که سطح معناداری آزمون t برابر با 0.00 بوده که از 0.05 کمتر است. بنابراین فرض صفر به نفع فرض مقابل رد می شود یعنی فرض مقابل مبنی بر وجود رابطه معنادار بین روشهای تامین مالی بلند و میان مدت و ارزش شرکت تایید شده است.

5-2-2-1 فرضیه فرعی 1 فرضیه فرعی 1: بین تأمین مالی از طریق وام های بلند مدت و ارزش شرکت رابطه وجود معنادار دارد. همانطور که در جدول 4-11 گزارش شده است، ضریب همبستگی 0.605 می باشد و سطح معناداری برابر با 0.00 است که از 0.05 کمتر می باشد. همچنین مقدار آماره دوربین-واتسن برابر با 1.868 است که مابین 1.5 و 2.5 قرار دارد. بنابراین فرض صفر رد و فرض مقابل پذیرفته می شود یعنی بین تامین مالی از طریق وامهای بلند مدت و میان مدت و ارزش شرکت رابطه معناداری وجود دارد.

5-2-2-2 فرضیه فرعی 2 فرضیه فرعی 2:بین تأمین مالی از طریق ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان و ارزش شرکت رابطه وجود معنادار دارد. همانطور که در جدول 4-12 آورده شده است، ضریب همبستگی بین ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان و ارزش شرکت برابر با 0.557 می باشد و مقدار آماره t برابر با 28.013 است که سطح معناداری آن 0.00 ، کمتر از 0.05می باشد. مقدار آماره دوربین-واتسن برابر با 1.795 می باشد. بنابراین فرض صفر رد و فرض مقابل پذیرفته می گردد. بنابراین می توان نتیجه گرفت که بین تامین مالی از محل ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان و ارزش شرکت رابطه معناداری وجود دارد.

5-2-2-3 فرضیه فرعی 3 فرضیه فرعی 3: بین تأمین مالی از طریق انتشار سهام عادی و ارزش شرکت رابطه وجود معنادار دارد.

جدول 4-13 به اختصار نتایج حاصله از آزمون فرضیه فرعی 3 را ارائه کرده است. ضریب همبستگی برابر با 0.822 می باشد که دال بر وجود یک رابطه قوی میان متغیرهای تامین مالی با انتشار سهام عادی و ارزش شرکت می باشد. سطح معناداری برابر با 0.00 است که از 0.05 کمتر بوده، همچنین مقدار آماره دوربین-واتسن برابر با 1.762 است، بنابراین فرض صفر به نفع فرض مقابل رد می شود و فرض مقابل پذیرفته می شود بدین معنی که بین تامین مالی با انتشار سهام عادی و ارزش شرکت رابطه معناداری وجود دارد.

 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.