مشخصات این پایان نامه:
موضوع پایان نامه: بررسی تاثیر انتصاب های مبتنی بر شایستگی مدیران بر بهره وری نیروی انسانی بانک ملت استان اردبیل
منابع فارسی و لاتین: دارد
پژوهش های داخلی و خارجی: دارد
پیوست و پرسشنامه: دارد
فهرست مطالب: دارد
کاربرد این مطلب: نقد پایان نامه، آموزش روش تحقیق، منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
تعداد صفحه: 174
نوع فایل: word کد MG035
برای دانلود فایل کامل این پایان نامه به ادامه مطلب بروید...

بخش هایی از این پایان نامه:

مقدمه بررسی رابطه بین شایستگی مدیران با بهر وری نیروی انسانی بحث اصلی این تحقیق را شامل می شود. نتایج بدست آمده از تحقیق حاکی از این است که بین شایستگی مدیران در حوزه های مختلف مهارت انسانی، فنی، ادراکی, تصمیم گیری و مدیریت زمان با بهره وری نیروی انسانی رابطه معنی داری وجود دارد. در این فصل با شرح نتایج بدست آمده به تبیین نتایج پرداخته می شود. در این فصل ویژگیهای جمعیت شناختی و آمار توصیفی مربوط به متغیرها به همراه تحلیل فرضیات، تبیین فرضیات و مقایسه نتایج با تحقیقات پیشین آورده شده است.

5-2- نتیجه گیری

5-2-1- نتایج حاصل از آمار توصیفی طبق نتایج تحقیق 8/18 درصد پاسخگویان زن هستند و 2/81 درصد نیز مرد هستند. 8/1 درصد پاسخگویان مجرد هستند و 2/98 درصد نیز متاهل هستند. در مورد میزان تحصیلات نتایج نشان داد که 8/51 درصد پاسخگویان با بیشترین فراوانی تحصیلات لیسانس دارند و 3/5 درصد با کمترین فراوانی فوق لیسانس و بالاتر هستند. همچنین 9/45 درصد پاسخگویان با بیشترین فراوانی 30 تا 40 سال سن دارند و 1/7 درصد با کمترین فراوانی بالای 50 سال سن دارند.

در مورد سابقه خدمت پاسخگویان، نتایج نشان داد که 6/27 درصد پاسخگویان با بیشترین فراوانی 10 تا 15 سال سابقه کار دارند و 8/21 درصد با کمترین فراوانی بالای 20 سال سابقه کار دارند. میانگین توانایی پاسخگویان برابر 81/11، میانگین درک شناخت 10/13، حمایت 96/11، انگیزش 05/11، بازخور 70/13، اعتبار 22/12، سازگاری 21/12 و میانگین بهره وری برابر 14/86 است. در نهایت میانگین مهارت انسانی مدیران برابر 60/11، میانگین مهارت فنی 01/17، مهارت ادراکی 07/14، مهارت تشخیصی 86/12، مهارت ارتباطی 30/18، مهارت تصمیم گیری 96/16، مدیریت زمان 69/18 و میانگین شایستگی مدیران برابر 87/109 است.

5-2-2- نتایج حاصل از تحلیل فرضیه ها

فرضیه اصلی: انتصاب های مبتنی بر شایستگی مدیران بر بهره وری نیروی انسانی بانک ملت استان اردبیل تاثیر دارد. نتایج حاصل از تحقیق نشان داد که فرضیه اصلی تایید می شود و انتصاب های مبتنی بر شایستگی مدیران باعث افزایش بهره وری نیروی انسانی می شود. در تبیین این فرضیه می توان گفت که هر چه شایستگی مدیران در سازمان بیشتر باشد، بهره وری نیروی انسانی نیز افزایش می یابد. شایستگی ها، مزایای متفاوتی برای سازمان ها و مدیران در سطوح مختلف دارند و سازمان ها نیز به دلایل گوناگونی، نظیر: انتقال رفتارهای ارزشمند و فرهنگ سازمانی، عملکرد موثر برای همه کارکنان، تاکید بر ظرفیت های افراد (به جای شغل آنها) به عنوان شیوه کسب مزیت رقابتی، تقویت رفتار تیمی و متقابل از شایستگی ها استفاده می کنند.

فرضیه اول: مهارت انسانی مدیران بر بهره وری نیروی انسانی بانک ملت استان اردبیل تاثیر دارد.

نتایج نشان داد که فرضیه اول تایید می شود و مهارت انسانی مدیران باعث افزایش بهره وری نیروی انسانی می شود. همچنین تاثیر دو متغیر مستقیم می باشد. مهارت انسانی عبارت است از توانایی کار با انسان ها به نحو موثر و تشکیل گروه های کار آمد. کلیه ی رهبران سازمان ها ، ضرورتا در تمام سطوح به مهارت های انسانی نیاز دارند و این قسمت مهم از رفتار رهبری به شمار می آید.نتیجه این فرضیه نشان می دهد که مهارت مدیران در ارزش نهادن به روابط انسانی کارکنان با یکدیگر، ایجاد انگیزه در کارکنان به منظور تحقق اهداف فردی و یا سازمانی و درک متقابل از رفتار کارمندان در محیط سازمان از سوی مدیر به طور معنی داری بهره وری نیروی انسانی را افزایش می دهد.

فرضیه دوم: مهارت فنی مدیران بر بهره وری نیروی انسانی بانک ملت استان اردبیل تاثیر دارد.

نتایج نشان داد که فرضیه دوم تایید می شود و مهارت فنی مدیران باعث افزایش بهره وری نیروی انسانی می شود.همچنین تاثیر دو متغیر مستقیم و ضریب همبستگی بین دو متغیر نیز برابر 64/0 است. مهارت فنی به دانش و توانایی های شخصی درهر گونه فراگرد یا حرفه اطلاق می شود. در تبیین این فرضیه می توان گفت که هر چه تسلط بر علوم مرتبط با حوزه مدیریت، تسلط بر استفاده از ابزار مدیریتی، استفاده از تکنیک های منحصر به فرد برای مدیریت، استفاده از ابزار های خاص مدیریتی و تهیه سخت افزار و نرم افزار های تسهیل گر در انجام خدمات ادراکی از سوی مدیر افزایش یابد، میزان بهره وری کارکنان سازمان نیز افزایش می یابد.

فرضیه سوم: مهارت ادراکی مدیران بر بهره وری نیروی انسانی بانک ملت استان اردبیل تاثیر دارد.

نتایج نشان داد که فرضیه سوم تایید می شود و مهارت ادراکی مدیران باعث افزایش بهره وری نیروی انسانی می شود.همچنین تاثیر متغیر مستقیم و ضریب همبستگی بین دو متغیر نیز برابر 64/0 است. مهارت ادراکی عبارت است از توانایی اندیشیدن در قالب مدلها،چهار چوب ها و روابط گسترده مانند برنامه های بلندمدت که در سطوح بالای سازمانی اهمیت زیادی دارد. با توجه به این مطالب و نتایج بدست آمده از تحلیل فرضیه سوم می توان گفت که هر چه ارزش نهادن به سازمان به عنوان واحد کل، درک روابط روابط بین اجزاء سازمان، ظرفیت ذهنی بالا جهت تحلیل روابط درونی سازمان و درک نیازهای اعضاءو کارکنان سازمان از سوی مدیر بیشتر باشد، به همان نسبت میزان بهره وری کارکنان سازمان افزایش می یابد.

فرضیه چهارم: مهارت تشخیصی مدیران بر بهره وری نیروی انسانی بانک ملت استان اردبیل تاثیر دارد. طبق نتایج تحقیق فرضیه چهارم تایید می شود و مهارت تشخیصی مدیران باعث افزایش بهره وری نیروی انسانی می شود.همچنین تاثیر دو متغیر مستقیم و ضریب همبستگی بین دو متغیر نیز برابر 70/0 است. در تبیین این فرضیه می توان گفت که قدرت تشخیص بالا در امور نیازهای کارکنان، تشخیص به هنگام نیازهای بیرون سازمانی، تمییز و تفکیک نیازهای آنی از نیازهای آتی و اولویت بندی خدمات برای اثر بخشی بیشتر از جمله مواردی هستند که به عنوان مولفه های مهارت تشخیصی مطرح هستند و با افزایش آنها از سوی مدیریت سازمان میزان بهره وری نیروی انسانی نیز افزایش می یابد.

فرضیه پنجم: مهارت ارتباطی مدیران بر بهره وری نیروی انسانی بانک ملت استان اردبیل تاثیر دارد. نتایج نشان داد که فرضیه پنجم تایید می شود و مهارت ارتباطی مدیران باعث افزایش بهره وری نیروی انسانی می شود.همچنین تاثیر دو متغیر مستقیم و ضریب همبستگی بین دو متغیر نیز برابر 74/0 است.در تبیین این فرضیه باید گفت که مدیران می توانند با استفاده از ارتباط صحیح با کارکنان، ارتباط صحیح با مراجعین، تلاش برای برقراری ارتباط انسانی بین اعضاء و کارکنان سازمان، تلاش برای برقراری روابط با خارج سازمان و ایجاد ارتباط با افراد صاخب نظر در حوزه مسائل سازمان بهره وری نیروی انسانی را افزایش دهند.

فرضیه ششم: مهارت تصمیم گیری مدیران بر بهره وری نیروی انسانی بانک ملت استان اردبیل تاثیر دارد.


برای مطالعه کامل این پایان نامه لازم است فایل آن را خرید کنید

قیمت : 15800 تومان
پس از پرداخت انلاین وجه، بلافاصله دانلود فایل ظاهر می شود.


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.