مشخصات پروپوزال:
موضوع پروپوزال: اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر عملکرد خانواده و صمیمیت زناشویی دانشجویان متاهل در شهر …
منابع فارسی و لاتین: دارد
تعداد صفحه: 21 صفحه
نوع فایل: Word شماره 124

 

برای دانلود به ادامه مطلب رجوع کنید...
 
 

ازدواج پیمان مقدسی است که از طریق آن خانواده تشکیل می شود و تقریباً از ابتدای زندگی انسان در تمام زمان ها و مکان ها در میان اقوام و ملل و جوامع وجود داشته و مورد تأکید بیشتر ادیان بوده است. آن را پیوند مطلوب انسانی دانسته اند که به زندگی افراد معنا می بخشد (نورانی پور و همکاران، 1386). ازدواج در جامعه متغیر امروزی یک پدیده پیچیده است. انسان ها به دلایل مختلفی ازدواج می کنند. در کنار تمایلات جنسی که از مسائل اولیه هستند، عشق، امنیت اقتصادی، محافظت، امنیت عاطفی، احساس آرامش و فرار از تنهایی نیز بعضی از عواملی هستند که باعث گرایش به ازدواج می شوند (جانیتیوس ، 2004). در واقع، ازدواج موفق و شروع رابطه زناشویی قادر است بسیاری از نیازهای روانی و جسمی را در یک محیط امن برآورده سازد و تأثیر بسزایی بر سلامت و بهداشت روانی افراد داشته باشد ( نورانی پور و همکاران، 1386). سازمان جهانی بهداشت نیز خانواده را به عنوان عامل اجتماعی اولیه در افزایش سلامت و بهزیستی معرفی کرده است (کمپبل ، 2003).

پژوهش های مختلف بر این امر اشاره کرده اند که ازدواج موفق موجب می شود افراد شادتر، با نشاط تر و سالم تر زندگی کنند (دانلی ، 1993؛ به نقل از بخشایش و مرتضوی، 1388). غریزه جنسی از نیازهای ذاتی انسان است، به طوری که مزلو (1976) این نیاز را در رده نیازهای جسمانی یا نیازهای حیاتی اولیه قرار داده است. در زمینه رابطه جنسی نیز می توان گفت که اگرچه زندگی زناشویی سعادتمندانه فقط تا اندازه ای مربوط به رابطه جنسی است ولی این رابطه ممکن است از مهم ترین علل خوشبختی یا عدم خوشبختی در زندگی زناشویی باشد. زیرا اگر این رابطه قانع کننده نباشد منجر به احساس محرومیت، ناکامی و عدم احساس ایمنی (به خطر افتادن سلامت روان) و در نتیجه از هم پاشیدگی خانواده می شود ( شاملو، 1380؛ به نقل از بخشایش و مرتضوی، 1388).

تحقیقات بسیاری نشان داده است که مشکل در روابط جنسی علت ناسازگاری های زوجین است وناسازگاری های زوجین علت مشکل در روابط جنسی است(بشارت،1377). الیس می نویسد طرق مختلفی برای تعریف رضایتمندی زناشویی وجود دارد که یکی از بهترین تعریف ها توسط هاکینز (1968) ارائه شده است. وی رضایت زناشویی را احساسات عینی از خشنودی و رضایت، لذت تجربه شده توسط زن و شوهر زمانی که همه جنبه های ازدواجشان را در نظر می گیرند، تعریف می کند(مرادی، 1379). رضایت جنسی احساس خوشایندی است که فرد از درآمیختن روانی و فیزیکی با لذت حاصل از آمیزش جنسی به دست می آورد (پیتر، 1976؛ به نقل از شمس مفرحه،1380).

 

شماره 124


 

 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.