مشخصات:
موضوع پروپوزال: بررسی رابطه بین هوش اجتماعی با رفتار شهروندی سازمانی و خلاقیت سازمانی کارکنان دانشگاه سمنان
منابع: دارد
پژوهش های داخلی و خارجی: دارد
کاربرد این مطلب: آموزش پروپوزال و پایان نامه نویسی نویسی ، الگوی پایان نامه و پروپوزال نویسی قابل استفاده برای اساتید درس روش تحقیق، آشنایی با منابع آموزشی، آشنایی با اصول تحقیق وپروپوزال نویسی و....

کیفیت : درجه عالی

تعداد صفحه: 30 صفحه
نوع فایل: word شماره 33
برای دانلود این نمونه پروپوزال به ادامه مطلب بروید...

قسمت هایی از این پروپوزال :

الف: هوش اجتماع ی

- تعر یف مفهوم ی: والنیوس، پوناماکی و ریمپلا (2007) هوش اجتماعی را درك بهتر از روابط بین انسانها، احساسها، افکار و رفتارها تعریف کرده اند. - تعر یف عمل یات ی: در ا ین پژوهش هوش اجتماع ی عبارت است از نمره ا ی که شرکت کنندگان در پژوهش از پاسخ به سؤالات پرسشنامه هوش اجتماع ی س یلورا ، مارت ین یوسن داهل (2001) به دست می آورند. - تعر یف مفهوم ی مؤلفه پردازش اطلاعات: پردازش اطلاعات اجتماع ی یعن ی توانا ی ی برا ی درک و فهم و پ یش ب ین ی رفتار و احساسات د یگران (سبحان ی نژاد و یوزباش ی، 1387: 21).

- تعر یف عمل یات ی مؤلفه پردازش اطلاعات: در ا ین پژوهش پردازش اطلاعات عبارت از نمره ا ی است که هر یک از شرکت کنندگان در پژوهش از پاسخ به پرسش ها ی : 1-2-3-4-5-6-7 پرسشنامه هوش اجتماع ی س یلورا، مارت ین یوسن داهل به دست می آورند. - تعر یف مفهوم ی مؤلفه مهارت ها ی اجتماع ی: به توانا ی ی مهارت در مد یر یت روابط و ساختن شبکه-ها ی حما یت ی و داشتن روابط مثبت با افراد تعر یف م ی شود (دوبر ین ، 1387: 88).

- تعر یف عمل یات ی مؤلفه مهارت ها ی اجتماع ی: در ا ین پژوهش مهارت هوش اجتماع ی عبارت از نمره-ا ی است که هر یک از شرکت کنندگان در پژوهش از پاسخ به پرسش ها ی 8-9-10-11-12-13-14 پرسشنامه هوش اجتماع ی س یلورا، مارت ین یوسن داهل بدست می آورند.

- تعر یف مفهوم ی مؤلفه آگاه ی ها ی اجتماع ی: آگاه ی اجتماع ی یعن ی درک مناسب از نگران ی ها و احساسات سا یر ین در فعال یت ها ی اجتماع ی (سبحان ی نژاد و یوزباش ی، 1387: 22).

- تعر یف عمل یات ی مؤلفه آگاه ی ها ی اجتماع ی: در ا ین پژوهش آگاه ی اجتماع ی عبارت از نمره ا ی است که هر یک از شرکت کنندگان در پژوهش از پاسخ به پرسش ها ی 15-16-17-18-19-20-21 پرسشنامه هوش اجتماع ی س یلورا، مارت ین یوسن داهل بدست می آورند.

ب) رفتار شهروندی سازمانی - تعر یف مفهوم ی: رفتار شهروند ی سازمان ی، رفتار ی فرد ی و داوطلبانه است كه مستق یماً به وس یله نظام رسم ی پاداش در سازمان طراح ی نشده اما با ا ین وجود باعث ارتقا ی اثربخش ی و كارآ ی ی عملكرد سازمان م ی شود( کوهان و کول ، 2004: 120)

- تعر یف عمل یات ی: در ا ین پژوهش رفتار شهروندی سازمانی عبارت است از نمره ا ی که هر یک از شرکت کنندگان در پژوهش از پاسخ به سؤالات پرسشنامه رفتار شهروندی سازمانی ارگان و کانوسکی (1996) به دست می آورند.

- تعر یف مفهوم ی مؤلفه جوانمردی: این رفتار اشاره به شکیبایی در مقابل موقعیت های نامطلوب،بدون اعتراض و گلایه مندی اطلاق دارد (کاسترو ، 2004: 9).

- تعر یف عملیاتی مؤلفه جوانمردی: در ا ین پژوهش مؤلفه جوانمردی عبارت از نمره ا ی است که هر یک از شرکت کنندگان در پژوهش از پاسخ به پرسش ها ی 7-8-9-10 رفتار شهروندی سازمانی ارگان بدست می آورند.

- تعر یف مفهوم ی مؤلفه نوع دوستی: به رفتارهایی مفید و سود بخش از قبیل ایجاد صمیمیت، همدلی و میان همکاران اشاره دارد (همان منبع). - تعر یف عملیاتی مؤلفه نوع دوستی: در ا ین پژوهش مؤلفه نوع دوستی عبارت از نمره ا ی است که هر یک ازشرکت کنندگان در پژوهش از پاسخ به پرسش ها ی 1-2-3 رفتار شهروندی سازمانی ارگان بدست می آورند.

- تعر یف مفهوم ی مؤلفه وجدان کاری: اشاره به رفتارهایی از قبیل وقت شناسی، پیروی از مقررات و حفظ موقعیت های برتر در محل کار دارد (همان منبع: 9). - تعر یف عملیاتی مؤلفه وجدان کاری: در ا ین پژوهش مؤلفه وجدان کاری عبارت از نمره ا ی است که هر یک از شرکت کنندگان در پژوهش از پاسخ به پرسش ها ی 4-5-6 رفتار شهروندی سازمانی ارگان بدست می آورند.

- تعر یف مفهوم ی مؤلفه رفتار مدنی: شامل رفتارهایی از قبیل: حضور در فعالیت های فوق برنامه و اضافی آن هم در زمانی که این حضور لازم نباشد، حمایت از تغییرات توسط مدیران اشاره دارد (همان منبع).

تعر یف عملیاتی مؤلفه رفتار مدنی: در ا ین پژوهش مؤلفه رفتار مدنی عبارت از نمره ا ی است که هر یک از شرکت کنندگان در پژوهش از پاسخ به پرسش ها ی 11-12-13 رفتار شهروندی سازمانی ارگان بدست خواهد آورد. تعر یف مفهوم ی مؤلفه ادب و ملاحظه: این بعد اشاره به نحوه رفتار افراد (با احترام و تکریم) با دیگران و همکاران دارد (همان منبع: 9).

تعر یف عملیاتی مؤلفه ادب و ملاحظه: در ا ین پژوهش مؤلفه ادب و ملاحظه عبارت از نمره ا ی است که هر یک ازشرکت کنندگان در پژوهش از پاسخ به پرسش ها ی 14-15 رفتار شهروندی سازمانی ارگان بدست می آورند. ج) خلاقیت سازمانی؛ تعر یف مفهوم ی خلاقیت سازمانی: عبارت است از فرایند تولید ایده های نوین سازمانی و یافتن راه های جدید حل مسائل سازمان است (گلستان هاشمی، 1380)

تعر یف عملیاتی خلاقیت سازمانی: در ا ین پژوهش خلاقیت سازمانی عبارت است از نمره ا ی هر یک از شرکت کنندگان در پژوهش از پاسخ به سؤالات پرسشنامه خلاقیت سازمانی رندسیپ (1979) به دست می آورند. روش تحقیق انتخاب روش تحقیق بستگی به هدف ها، ماهیت موضوع پژوهش و امکانات اجرایی آن دارد. به سخن دیگر، هدف از انتخاب روش تحقیق آن است که محقق مشخص نماید چه شیوه و روشی را اتخاذ کند تا او را هرچه دقیق تر، آسان تر، سریع تر و ارزان تر در دست یابی به پاسخ یا پاسخ هایی برای پرسش های تحقیق مورد نظر کمک کند (نادری و سیف نراقی، 1390: 31).

با توجه به این که پژوهش بررسی رابطه بین هوش اجتماعی با رفتار شهروندی سازمانی و خلاقیت سازمانی است، محقق سعی می کند آنچه را که هست بدون دخالت یا استنتاج ذهنی گزارش کند، بنابراین از روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی استفاده شد. مسئله پژوهش زمانی از نوع همبستگی است که پژوهشگر با استفاده از گروهی از آزمودنی ها دست کم درباره دو متغیر بدون آنکه هیچ یک از آنها دستکاری یا کنترل شود، اطلاعاتی بدست آورد. این گونه اطلاعات را می توان برای بررسی این مطلب به کار برد که آیا متغییرهای مورد مطالعه با یکدیگر ارتباط دارند یا نه؟

در صورتی که رابطه ای کشف شود آیا این رابطه مثبت است یا منفی و شدت و قدرت آن چه اندازه است؟ (نادری و سیف نراقی، 1390: 46).

بنابراین روش تحقیق مورد استفاده در این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری تعریف جامعه بنابر نظر اغلب محققان عبارت است از همه اعضای واقعی یا فرضی که محقق علاقه مند است تا یافته های پژوهشی را به آنها تعمیم دهد (دلاور، 1387: 120).

جامعه آماری پژوهش حاضر، شامل کلیه کارکنان دانشگاه سمنان 93- 92 است. برابر آمار موجود، در زمان پژوهش کارکنان این سازمان مجموعا 777 نفر شامل 587 نفر مرد و 190 نفر زن بوده است.

 

شماره 33

 

 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.