عنوان: بررسی اثر بخشی مداخلات ردیابی بینایی بر عملکرد توجه پایدار کودکان دچار اختلال بیش فعالی- کم توجهی
همه بندهای یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 26 صفحه
شماره: 537


قسمتی از این پروپوزال:

در مدل باليني توجه که توسط سولبرگ و متير در 1989 معرفي گرديد، توجه شامل 5 نوع يا جزء مي-باشد که عبارتند از توجه متمرکز، توجه پايدار، توجه انتخابي، جابجايي توجه و توجه تقسيم شده. از اين ميان توجه پايدار توانايي حفظ رفتار هدفمند طي يک فعاليت تکرار شونده و ادامه دار تعريف شده است (سولبرگ و متير 2001).

اختلال نقص توجه شایع ترین اختلال روانپزشکی دوران کودکی است که حدود 45 درصد مراجعان به مراکز روانپزشکی اطفال را تشکیل می دهد (ویلسن و همکاران2003). شیوع این اختلال در کودکان ایرانی 6 تا 12 ساله در دامنه ای بین 3 تا 6 درصد گزارش شده است. (خوشابی و همکاران1381) و 33 درصد از مراجعان به مراکز درمانی را به خود اختصاص داده است (بهنیا و نخعی 1384).

گرچه به نظر می رسد با بالا رفتن سطح انتظارات و پیچیده ترشدن تکالیف محوله به این کودکان در شهرهای بزرگ و مناطق پرجمعیت درصد این اختلال تا 18 درصد نیز گزارش شود. (میچل و مندل 2005). کودکان دچار این اختلال به صورت مکرر با همسالان مورد مقایسه قرار می گیرند که همین امر موجبات کاهش اعتماد به نفس، نقصان فعالیت تحصیلی، کاهش استقلال فکری و به دنبال آن افزایش سطح استرس و اضطراب را به همراه دارد.

این عوامل در اطفالی که سطح سازگاری و قدرت تطابق کمتری دارند می تواند منجر به ضایعات بیمارگونه وسیعی شود. تمام کودکانی که از درجاتی از اختلالات توجهی رنج می برند، نیازمند استفاده از درمان های دارویی و غیر دارویی هستند و از آنجایی که درمان های دارویی علاوه بر نتایج مثبت دارای عوارض منفی نیز هستند و همچنین پر هزینه و زمان بر بودن درمان های توانبخشی، پر واضح است که خانواده این کودکان نیز با کشمکش های فراوانی مواجه می شوند.
قیمت با تخفیف ویژه:


 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.