شاید بتوان گفت بزرگترین هدف نظام آموزشی و در رأس آن آموزش عالی هر کشور، تربیت افرادی تواناست؛ افرادی که به درستی توانایی های خود را بشناسند و درک درستی از آنها داشته باشند و توانایی ها و قابلیت های خود را باور کنند و نگاه مثبت به آنها داشته باشند.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل پروپوزال


متغیرهای اصلی این پروپوزال:
بررسی رابطه سبک مدیریت کلاس اساتید با یادگیری خودتنظیمی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی شهرآبادان

سال نگارش:
جدید
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
43 صفحه
شماره:
436


توضیحات و بخش هایی از این پروپوزال:

شاید بتوان گفت بزرگترین هدف نظام آموزشی و در رأس آن آموزش عالی هر کشور، تربیت افرادی تواناست؛ افرادی که به درستی توانایی های خود را بشناسند و درک درستی از آنها داشته باشند و توانایی ها و قابلیت های خود را باور کنند و نگاه مثبت به آنها داشته باشند. چنین افرادی بدون شک در برابر مسائل، راه حل های منطقی را به کار خواهند گرفت و اهداف واقع بینانه تری را انتخاب خواهند کرد و به هنگام برخورد با مشکلات، پایداری و استقامت بیشتری از خود نشان می دهند و به جای رویگردانی از مشکل به استقبال آن رفته و احساس آرامش می کنند (قربانی ولیک چالی، 1391 ).

نیروی انسانی تحصیلکرده و دانش آموخته مهمترین سرمایه هر ملتی محسوب می شوند که توسعه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی هر جامعه ای به نیروی انسانی متخصص آن بستگی دارد. با توجه به اینکه ما در عصر پیشرفت سریع علم و تکنولوژی به سر می بریم و افراد برای سازگاری با این شرایط و ادامه زندگی نیازمند افزودن بر دانش خود از طریق یادگیری هستند؛ بنابراین توجه به عوامل مؤثر بر عملکرد دانشجویان، از جمله سبک مدیریت کلاس که زمینه ساز تحقق یادگیری مطلوب می شود و متعاقباً بر یادگیری خود تنظیمی نیز تأثیر می گذارد به ویژه در میان دانشجویان که در شرف ورود به بازار کار و استفاده کاربردی از تخصص و دانش خویش هستند، ضرورت دارد.

با توجه به اینکه پژوهش های اندکی در ایران در زمینه مدیریت کلاس انجام شده و قریب به اتفاق آنها از لحاظ نظری متکی بر سبکهای مدیریت برگرفته از تئوری های مدیریت اند؛ تا اینکه مبتنی بر نظریه های مدیریت کلاس و روانشناسی یادگیری باشند؛ وبا توجه به اینکه مفهوم سبک مدیریت کلاس و یادگیری خود تنظیمی از جمله موضوعات مهم در تعلیم و تربیت می باشند که بر روی یادگیری و پیشرفت تحصیلی تأثیر بسزایی دارند؛ و به دلیل اهمیت شناخت سبک های مدیریت در طراحی و برنامه ریزی رشد حرفه ای مدرسان، و از سویی به دلیل اهمیتی که یادگیری فرایند های خود تنظیمی در ایجاد خود باوری و پیشرفت تحصیلی دانشجویان دارد، بنابراین می توان امید داشت که با مطالعه این مباحث بتوان زمینه پیشرفت سازمان های آموزشی را فراهم کرد. تعریف مفاهیم مطرح شده در سؤال ها یا فرضیه های تحقیق سبک مدیریت کلاس: تعریف نظری: کلیه تلاشهای معلم برای سرپرستی فعالیتهای کلاس که شامل تعاملات اجتماعی، رفتار دانش آموزان و یادگیری است ( ولفگانگ و گلیکمن، 1986 ).

تعریف عملیاتی: نمره ای که مدرس از پرسشنامه ی محقق ساخته ی مدیریت کلاس به دست می آورد.

- سبک مداخله گرا: تعریف نظری: در سبک مداخله گرا معلم تصمیم گیرنده اصلی است، موظف است قوانین و مقررات را وضع کند، پاداش و تنبیه در دست معلم است. معلم نظارت مداوم بر یادگیری دانش آموزان و هدایت گروه ها را بر عهده دارد.

تعریف عملیاتی: نمره ای که مدرس از سوالات مربوط به سبک مداخله گرا در پرسشنامه ی سبک مدیریت کلاس به دست می آورد.

- سبک غیر مداخله گرا: تعریف نظری: در این سبک مداخله معلم در حل مشکلات کلاس بسیار اندک است. هدف اصلی ارتقای رشد فردی دانش آموزان و آزادی آنان است.

معلم دارای حداقل اقتدار است. دانش آموزان مسئولیت نظارت بر یادگیری خود را بر عهده دارند و در پیروی از علایق خود آزادند.

تعریف عملیاتی: نمره ای که مدرس از سوالات مربوط به سبک غیر مداخله گرا در پرسشنامه ی سبک مدیریت کلاس به دست می آورد.

- سبک تعامل گرا: تعریف نظری: در این سبک، معلم نظرات دانش آموزان را مد نظر قرار می دهد. معلم و دانش آموزان در تعیین اهداف درسی، برنامه کلاسی، سازماندهی مواد آموزشی و تعیین قوانین کلاس مشارکت دارند. تعریف عملیاتی: نمره ای که مدرس از سوالات مربوط به سبک تعامل گرا در پرسشنامه ی سبک مدیریت کلاس به دست می آورد.

یادگیری خود تنظیمی:

تعریف نظری: نظریه یادگیری خود تنظیمی بر این اساس استوار است که دانش آموزان چگونه از لحاظ فراشناختی، انگیزشی و رفتاری، یادگیری خود را سامان می بخشند ( زیمرمن و مارتینز- پونز، 1990).

تعریف عملیاتی: نمره ای که دانشجو از 22 سؤال مربوط به یادگیری خود تنظیمی در پرسشنامه ی راهبردهای انگیزشی یادگیری (MALQ) به دست می آورد. پیشرفت تحصیلی: تعریف نظری: پیشرفت تحصیلی مفهومی است که ناظر به انجام تکلیف و نیز میزان موفقیت فرد در گذراندن دروس یک مقطع تحصیلی و نیز میزان موفقیت وی در امر یادگیری است.

 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.