عنوان: مقایسه تحریف های شناختی وطرحواره های هیجانی در افراد مبتلا به میگرن با افراد سالم
همه بندهای یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 26 صفحه
شماره: 597


قسمتی از این پروپوزال:

در این پژوهش از روش پژوهشی پس رویدادی (علی – مقایسه ای ) استفاده شد. هدف این روش یافتن علل احتمالی یک بیماری است بدین منظور ، آزمودنی هایی که دارای رفتار مورد مطالعه هستند با آزمودنی هایی که این رفتار در آنها مشاهد نمی شود ،مقایسه می شوند .

این روش را غالبا پس رویدادی می نامند ،زیرا اشاره به مواردی دارد که در آنها علت از پیش رخ می داده و مطالعه آن در حال حاضر از طریق اثری که بر متغیری دیگر (که معلول خوانده می شود )گذارده وبر جامانده است، امکان دارد(دلاور ،1378).در این تحقیق سعی شده است بااستفاده از دو پرسشنامه به جمع آوری اطلاعات درخصوص طرحواره های هیجانی وتحریف های شناختی در افراد میگرنی وغیر میگرنی پرداخته شود ودر نهایت به تجزیه وتحلیل اطلاعات وارایه پیشنهادات کاربردی در این خصوص اقدام شود.

پرسشنامه تحریف های شناختی:

الف)معرفی پرسشنامه: پرسشنامه حاضر توسط عبداله زاده وسالار درسال1389 با هدف دست یابی به ابزاری آسان برای آگاهی از تحریف های شناختی استفاده شده در زندگی روزمره ساخته شده است.پرسشنامه حاضر می تواند به عنوان یک ابزار، درخدمت اهداف آموزشی ،پژوهشی،بهداشتی درمانی،در رابطه با کار و روابط انسانی،مدیریت وسازماندهی وسیاست گذاری مورد استفاده قرار گیرد.این پرسشنامه بر مبنای تحریف های شناختی الیس ساخته شده است و به سنجش 10تحریف شناخته شناسایی شده توسط البرت الیس می پردازد

ب) روش اجرا ونمره گذاری: این پرسشنامه شامل20 سوال 5گزینه ای است که براساس مقیاس لیکرت نمره گذاری می شود.این پرسشنامه10بعد را به شرح زیر می سنجد: که به شیوه زیرتقسیم بندی ونمره گذاری می شود.

معرفی پرسشنامه: لیهی (1390 )درتلاش برای سنجش طرحواره های هیجانی افراد اقدام به ساختن مقیاس طرحواره های هیجانی کرد.در این مقیاس ما می توانیم میزان طرحواره های هیجانی را در افراد مختلف مورد سنجش قرار دهیم.فرم28 سوالی آن در این تحقیق مورد استفاده قرار گرفته است.

مفاهیمی که توسط این مقیاس سنجیده می شوند،اختصاص به سن،گروه،یا بیماری خاصی ندارند. به علاوه، اگر چه این مدل با ترکیب مولفه های شناختی و هیجانی، مدلی جدید به نظر می رسد اما این مدل صرفاً حاصل ترکیب دو مدل شناختی بک- فریمن وطرحواره های شناختی یانگ است که با مدل های تنظیم هیجانی مارشا لینهان درآمیخته شده است.

در این مقیاس ما می توانیم 14 نوع طرحواره هیجانی را بسنجیم.این پرسشنامه تا کنون در کشورهای زیادی مورد استفاده قرار گرفته است ومقبولیت فراوانی یافته است.


قیمت با تخفیف ویژه:


 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.