عنوان: مقایسه تطبیقی گوته و عطار با مطالعه موردی نمایشنامه فاوست و قصه شیخ صنعان
همه بندهای یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 20 صفحه
شماره: 607


دانلود بهترین پروپوزال های جدید و اختصاصی زبان و ادبیات فارسی در این صفحه امکان پذیر است. این پروپوزال ها در هیچ سایت دیگری نیامد.

 برای مشاهده اطلاعات کامل هر فایل روی عنوان کلیک کنید و یا در همین صفحه از قسمت خرید آنلاین و سریع فایل را خریداری نمایید.

بخش اول : پروپوزال های روش تحقیق همراه با پایان نامه است

بخش دوم : شامل پروپوزال های روش تحقیق است.

نکته مهم: این پروپوزال ها در سال تحصیلی جدید منتشر شده است و در سایت دیگری وجود ندارد.


پروپوزال استاندارد روش تحقیق شامل همه بندهای پروپوزال همراه منابع

پروپوزال های روش تحقیق رشته ادبیات فارسی

 دانلود پروپوزال روش تحقیق :  مقایسه تطبیقی گوته و عطار با مطالعه موردی نمایشنامه فاوست و قصه شیخ صنعان خرید و دانلود


 دانلود پروپوزال روش تحقیق :  مقایسه تطبیقی ضرب المثل های عربی و فارسی مطالعه موردی دویست ضرب المثل خرید و دانلود


 دانلود پروپوزال روش تحقیق :  جامعه شناسی شخصیت زن در آثار سیمین دانشور ( سووشون و جزیره سرگردانی ) خرید و دانلود


 دانلود پروپوزال روش تحقیق :  تحلیل و بررسی شخصیت و روش های شخصیت پردازی در مجموعه داستان کوتاه صادق چوبک خرید و دانلود


 دانلود پروپوزال روش تحقیق :  تحلیل عروضی و موسیقایی شعر فارسی با مطالعه موردی چهار تن از شاعران فارسی (فغانی شیرازی، هلالی جغتائی، محتشم کاشانی، وحشی بافقی) خرید و دانلود


 دانلود پروپوزال روش تحقیق :  جلوه های ادب تعلیمی در شعر سنائی غزنوی خرید و دانلود


 دانلود پروپوزال روش تحقیق :  تحلیل و بررسی کلمه خاموش در دیوان مولوی خرید و دانلود


 دانلود پروپوزال روش تحقیق :  بررسی زبانشناسی (نحوی ، آوایی و عاطفی) غزل معاصر با تکیه بر نگاه پست مدرنیسم خرید و دانلود


 دانلود پروپوزال روش تحقیق :  تحلیل و مقایسه ساختاری غزلیات سعدی و انوری خرید و دانلود


 دانلود پروپوزال روش تحقیق :  بررسی جامعه شناسی دین در دیوان اشعار استاد شهریار خرید و دانلود


 

 
خرید یک پروپوزال:

مطالعات و تحقیق های تطبیقی در حوزه ادبیات در دنیای معاصر، از اهمیت زیادی برخوردار است.

از طریق تحلیل و بررسی تطبیقی متون ادبی می توان ظرفیت ها و امکانات نهفته آنها را بیشتر شناخت و ویژگی ها و صفات یک ادبیات یا فرهنگ را در سنجش با ادبیات و فرهنگی دیگر تحلیل کرد. نگاهی اجمالی به سابقه ادبیات تطبیقی در ایران حاکی از آن است که این رشته هیچ گاه به صورت گروه دانشگاهی مستقلی وجود نداشته، هیچ انجمن علمی به این نام در ایران شکل نگرفته و هیچ مجله تخصصی در این زمینه منتشر نشده است.

به عبارت دیگر، هیچ گاه این سه شرط اساسی (گروه دانشگاهی مستقل، انجمن علمی، و نشریه تخصصی) که معرف و پشتوانه دوام و گسترش و پیشرفت هر رشته ای است، برای ادبیات تطبیقی در ایران فراهم نیامده است.

در نتیجه تلاش اندک شمار پژوهشگران این رشته راه به جایی نبرده و ادبیات تطبیقی، به رغم پشتوانه سترگ فرهنگ و ادب فارسی، همچنان در فضای دانشگاهی در محاق مانده است. همین مسأله کافی است که ضرورت پژوهش ها و مطالعات مربوط به ادبیات تطبیقی صدچندان شود؛ تا شاید از این طریق اندکی از کمبودهای موجود در حوزه های مطالعاتی این رشته جبران گردد. موضوع این تحقیق نیز بررسی داستانی از ادبیات فارسی و مقایسه آن با متنی متعلق به ادبیات اروپایی است.

از آنجا که داستان شیخ صنعان طبق روایت عطار، به حوزه ادبیات عرفانی ما مربوط می شود و فاوست گوته نیز در قلمرو ادبیات رمانتیک قرار دارد، با توجه به شباهت های اساسی میان این دو سنت ادبی، به نظر می رسد که بررسی تطبیقی این دو متن دارای توجیه و پشتوانه علمی مناسبی باشد و به نتایج جالبی در این مورد منجر شود.

به جرئت می توان گفت که آثار تألیفی قابل استناد در زبان فارسی در حوزه مبانی نظری ادبیات تطبیقی، بیش از انگشتان یک دست نیستند، و حتی با در نظر گرفتن ترجمه هایی که در این حوزه انجام شده است، تعداد این آثار تغییر چندانی نمی کند. در عین حال می باید در نظر داشت که بسیاری از این ترجمه ها، ترجمه آثار تألیفی گذشته هستند و جای متفکران و نظریه های تازه تر خالی به نظر می رسد. ب) تطبیق نظریه و متن یکی از مشکلاتی که در مطالعات تطبیقی گریبان گیر محققان است، تطبیق نظریه با متن های مورد بررسی است.

امروزه دو مکتب غالب؛ یعنی مکتب فرانسوی و امریکایی، در تطبیق متون ادبی به کار گرفته می شوند؛ اما سؤالی که پیش می آید این است که آیا تمامی آثار ادبی دنیا، ذیل این دو مکتب قابل انطباق و بررسی هستند؟ بدون شک چنین نیست.

این نکته که خواه ناخواه به فقر در مبانی نظری بازمی گردد، مشکل جدی تری به نظر می آید و بی تردید جز با ترجمه آگاهانه و دقیقِ مهم ترین کتاب های نظری در این حوزه و جز با نوشتن و تألیف آکادمیک و دقیق نمی توان این نقیصه را جبران کرد، که متأسفانه در روزگار ما محققان کمتر مجال و توانایی پرداختن به چنین موضوعاتی را داشته اند.

ادبیات تطبیقی به دلیل گستردگی حوزه مطالعاتی اش، دربردارنده خیل کثیری از آثار ادبی است که متعلق به ملت ها و فرهنگ های مختلف هستند و بی شک تحلیل قسمت عمده ای از این آثار نیازمند ورود به حوزه های جدیدتری از ادبیات تطبیقی است و این مهم محقق نمی شود مگر آن که اهالی ترجمه، به ویژه کسانی که ضمن آگاهی به زبان مبدأ، خود در این علم صاحب نظر هستند، به نظریه های جدید بپردازند، تا با معرفی نظریه های جدید، سبب ارتقای این دانش شوند.


قیمت با تخفیف ویژه:


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.