سازگاری با محیط اطراف به میزان هوش فرد بستگی دارد. نمی توان بدون در نظر گرفتن سطح رشد ذهنی، هوش او را اندازه گیری کرد و آنرا پیش بینی نمود.

این اطلاعات بر پایه رشد عقلی و بر اساس آزمونهای استاندارد هوش عمومی به دست می آید. این یافته ها میزان رشد هوش عمومی و افزایش تدریجی آن را در دوره جوانی و نیز وقفه و کاهش آن را در اواخر دوره جوانی و یا اوایل دوره بزرگسالی نشان می دهد. کسانی که به بالاترین ظرفیت ذهنی نائل می گردند، سنین مختلفی دارند. برخی، ۱۶ تا ۱۸ سال و بعضی دیگر ۲۱ سال ویا بیشتر دارند. میزان هوش ذاتی بیشتر، سرعت رشد را طولانی تر می کند و استعدادهای ذهنی متفاوت را ازکم به زیاد نشان می دهد. همانطور که بیلی (۱۹۹۸) اشاره کرده است کودکان در طول سالهای رشد از لحاظ هوشی رشد یکسانی دارند.

برخی از آنها از اینکه جریان رشدشان به طور قابل توجهی همراه با نوسان است دچار نگرانی می شوند؛ زیرا گاهی رشد کند و گاهی رشد سریعی دارند. سایر کودکان ، رشد منظم و پیوسته ای دارند که به صورت مراحل جهت دار و بدون تغییر ناگهانی است. از این رو برخی کودکان در سنین خاصی رشد ثابت و برخی دیگر رشد ناگهانی و متغییری دارند. به دلیل وجود نوسان در جریان رشد، پیش بینی هوش یک انسان بزرگسال کار دشواری است. سان تگ (۲۰۰۰) ، بعد از مطالعه تحول ذهنی گروهی از کودکان ۳ تا ۱۲ ساله اظهار کرد که میزان تغییرات هوش آنها بین سنین ۶ تا ۷ سال بیشتر بوده است. هم چنین کودک ممکن است سن هوشی یا عقلی کمتری داشته باشد. اکثر کودکان در طول سالهای ابتدایی در نمرات 10رشد بیشتری نشان می دهند، اگر چه میزان آن نسبت به سن شان کاهش می یابد.

علاوه بر آن، فعالیت و تنبلی تنها به یک توانایی ذهنی محدود نمی شود و به تواناییهای ذهنی دیگر نیز بستگی دارد. الگوی تحول ذهنی، از دوره جوانی نسبتا ثابت است و نوسان قابل توجهی در سرعت رشد وجود ندارد. بعد از اینکه رشد ذهنی فرد، در سنین ۱۶، ۱۸، ۲۰ سالگی و یا حتی دیرتر به بالاترین سطح خود رسید، آن از لحاظ سازگاریهای بعدی در حد فاصل ۳۰ تا ۲۵ سالگی کمی تغییر خواهد کرد. افراد با ظرفیت ذهنی بالا، احتمالا تا ۲۵ سالگی و یا حتی بعد از آن به اوج توانایی خود می رسند، اگر چه میزان رشد هوش بعد از ۲۰ سالگی ثابت می ماند. در دوران بزرگسالی هوش کمی تغییر می کند و ثبات آن با گذر زمان زیاد میشود.


پروپوزال روش تحقیق همراه با پنج فصل

مشخصات پروپوزال روش تحقیق و پروژه سمینار:
عنوان : ویژگی های روانسنجی پرسشنامه سازگاری و رابطه آن با هوش هیجانی دانش آموزان دختر
قسمت های یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word و قابل ویرایش
تعداد صفحات پروپوزال: 29 صفحه
تعداد صفحات پنج فصل کامل پروژه سمینار با فهرست و پرسشنامه ها و منابع فارسی و لاتین : 130 صفحه


بعد از پرداخت ، پروپوزال به همراه پنج فصل پروژه همین پروپوزال بلافاصله قابل دانلود است.


کد فایل: zp28


قیمت این محصول :


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.