پروپوزال روش تحقیق همراه با پنج فصل

مشخصات پروپوزال روش تحقیق و پروژه:
عنوان پروپوزال و پایان نامه : مقایسه حل تعارض زناشویی، بهزیستی روانشناختی و کنترل خشم بین زنان نابارور ورزشکار و غیر ورزشکار


شامل همه قسمت های یک پروپوزال استاندارد: مقدمه – بیان مسئله – اهمیت و ضرورت – پیشینه – اهداف جزئی و کلی – فرضیه ها - تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها – روش - جامعه، نمونه و روش نمونه گیری – ملاک ورود و خروج – ابزار - روش اجرا - روش تجزیه و تحلیل اطلاعات - منابع فارسی و انگلیسی
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word و قابل ویرایش
تعداد صفحات پروپوزال: 19 صفحه
تعداد صفحات پنج فصل کامل پروژه سمینار با فهرست و پرسشنامه ها و منابع فارسی و لاتین : 129 صفحه
تحقیق روی ارتباط خانواده و اختلالات روانی این دیدگاه را تایید نمی کند که ارتباطات مختل باعث اختلالات روانی می شود.بلکه بیشتر بعنوان عاملی تنش زا برای آسیب پذیری بیولوژیکی فرد برای اختلال عمل می کند(موسیر وگلین۱۰، ۱۹۹۹). درمانگرهای رفتاری خانواده مثل فالون و همکارانش (۱۹۸۴) بر تغییر ارتباط منفی و نامفهوم خانواده به عنوان یکی از عوامل تنش زای عمده تاکید کردند که احتمال بروز نشانه هایی از بیماری روانی را افزایش می دهد.تحقیقات روی هیجان ابراز شده یا میزان بروز انتقاد،خصومت و درگیری بیش از حد هیجانی اعضاء خانواده در برابر عضو مبتلا به اختلال عمده روانی ،بیانگر این است که چنین شرایطی در خانواده احتمال بهبود بیمار در درمان را کاهش و احتمال بازگشت او را افزایش می دهد(میکلوویتز۱، ۱۹۹۹). علاوه بر این درمانگر های رفتاری خانواده، بروز آشکار و سازنده افکار و احساسات، گوش دادن همدلانه و مهارت‌های موثر مسئله گشایی را در حل تعارضات بین اعضاء خانواده ضروری می دانند. تعارض هایی که شامل تعارض زوج ها و والد _ فرزندی هم می‌شوند. یافته های محققان در چندین کشور نشان داد که درمان رفتاری شامل آموزش مهارت های ارتباطی و مسئله گشایی، بهبود چشمگیری در عملکرد خانواده ایجاد می کند(مویسر،گلین،۱۹۹۹).

بعلاوه تحقیقاتی که روی ارتباط زوج ها توسط محققانی مثل کریستین۲ (۱۹۹۸) و گاتمن (۱۹۹۴) انجام شد، اهمیت کاهش رفتار های اجتنابی و واکنش های خشونت آمیز بین طرفین مضطرب را نشان داد.به نظر می رسد که عدم آگاهی از این بهبود ها ،این ایده را نشان می دهد که رفتار درمانی ساده است. همانطور که درمانگر های رفتاری به توسعه رویکردهای جامع‌تری برای تعدیل تعاملاتی که در روابط آشفته دخیل هستند می پردازند، روش های آنها برای درمانگرهای خانواده و زوج جذاب تر می شوند، کسانی که کار آنها توسط نظریه سیستم هدایت می‌شود (فالون ، ۱۹۸۸). با این وجود مراکز خانواده درمانی بر تعدیل الگوهای رفتاری تاکید می‌کند (مثل راهکارهای ساختاری و رویکردهای مبتنی بر راه حل) و معمولاً با استفاده از مداخلاتی متفاوت توسط درمانگر های خانواده و زوج به کار خود ادامه می‌دهند (مثل دستورالعمل‌ها، پیش‌بینی‌های متناقض، و مداخلات نامتعادل مثل کناره‌گیری موقتی عضوی از خانواده). اصول شناخت درمانی در اواخر دهه ۱۹۷۰ شناخت ها و به عنوان مولفه ای از الگوی درمان رفتاری معرفی شدند ( مارگولین و ویس، ۱۹۷۸).

در ابتدا درمانگر های رفتاری تکنیک های شناختی را به صورت محدود می شناختند و تصور می‌کردند که اندازه‌گیری آنها با هر درجه اعتباری دشوار است. این تفکر بر حال به تدریج با انتشار نتایج تحقیقات جدید تغییر کرد. محققان رفتاری از جمله جاکوبسن( ۱۹۹۲) و هالوگ، با کام و مارک من،(۱۹۸۸) نمونه هایی از کابرد منظم راهکارهای شناختی در زوج هایشان را شامل می شد.این موضوع بعدها توسط برخی از محققان بویژه اپستین ۵و باکام پیگیری شد(۱۹۹۰). در دهه ۱۹۸۰، عوامل شناختی مورد توجه فزاینده‌ای در حیطه تحقیقات مربوط به زوج درمانی قرار گرفتند. شناخت ها به روش مستقیم و منظم تر، توسط درمانگر های رفتاری بیشتر از طرفداران دیگر رویکردهای نظری برای زوج درمانی و خانواده درمانی مورد بررسی قرار گرفتند (از جمله با کام ، ۱۹۸۷؛داتیلیو،۱۹۸۹ ایداسون واستیو،۱۹۸۲؛اپستین و ایدلسون، ۱۹۸۱؛فینچم ،بیچ و نلسون، ۱۹۸۷؛ویس،۱۹۸۴).

مسلماً پردازش های فکری اعضاء خانواده در انواع نظریه های مربوط به خانواده درمانی مورد توجه عمده قرار گرفته است ( برای مثال بازسازی دوباره با راهکاری برنامه‌ریزی‌شده انجام شد مانند "صحبت راجع به مشکل" در درمان متمرکز راه گشایی و داستان های زندگی در روایت درمانی). به هر حال هیچ یک از رویکردهای اصلی خانواده درمانی، مفاهیم و روش های منظم CBT را برای ارزیابی و مداخله بر اساس شناخت در روابط خصوصی به کار نگرفته است. درمانگران سنتی خانواده، شناخت را تنها از طریق روش‌های ساده مثل بررسی افکار خاصی که اعضای خانواده بروز می دهند و دیدگاه‌های کاملاً آگاهانه آنها، مورد بررسی قرار می‌دهند.

در عین حال درمانگر های شناختی و روش های کامل تر و پیچیده تری را برای بررسی سیستم های اعتقادی اصلی اعضاء خانواده مطرح می‌کنند، سیستم هایی که در تعامل اعضاء با یکدیگر نقش دارند. روش های ارزیابی شناختی و مداخله که از فرد درمانی منشأ گرفته اند، توسط درمانگر های شناختی رفتاری در زوج درمانی به کار گرفته شده اند تا تحریفات شناختی را که طرفین راجع به یکدیگر تجربه می کنند، شناسایی و تغییر دهند(باکام،اسپیتن،۱۹۹۰؛داتیلیو؛پدسکی؛۱۹۹۰). مداخلات شناختی رفتاری همانند روان درمانی فردی برای زوج ها برای تقویت مهارت های ارزیابی و تغییر شناخت های مسئله ساز و مهارت‌های ارتباطی و مسئله گشایی سازنده مطرح شده اند(باکام و اپستین،۱۹۹۰؛اپستین و باکام ،۲۰۰۲). رویکردهای رفتاری در خانواده درمانی به طور مشابهی به شناختهای اعضاء خانواده راجع به یکدیگر تعمیم داده می شود.الیس (۱۹۸۲) یکی از اولین افرادی بود که رویکرد شناختی ۳ برای خانواده درمانی را مطرح کرد و رویکرد RBT را ارائه داد.

بدروسیان۴ (۱۹۸۳) همزمان مدل بک در شناخت درمانی را به کار گرفت تا نقایص پویش های خانواده را شناسایی و درمان کند همانطوری که بارتون و الکساندر (۱۹۸۱) به کاری مشغول شدند که بعد ها به عملکرد درمانی خانواده شهرت یافت.(الکساندر و پارسونز،۱۹۸۲).در دهه های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ مدل درمانی شناختی رفتاری خاتواده (CBFT) توسعه سریعی داشت(الکساندر،۱۹۸۸؛داتیلیو،۱۹۹۳؛اپستین و شلسینگر ،۱۹۹۶؛تیچ من، ۱۹۸۱، ۱۹۹۲ ) و CBFT در حال حاضر به عنوان یکی از رویکرد های مهم درمانی در کتب خانواده درمانی مطرح است(مثلاً بکوار،۲۰۰۸؛ گلدنبرگ و گلدنبرگ ،۲۰۰۲ ؛ نیکولز،شوارتز،۲۰۰۸؛بیتر،۲۰۰۹).


بعد از پرداخت ، پروپوزال به همراه پنج فصل پایان نامه همین پروپوزال بلافاصله قابل دانلود است.


کد فایل: zp348


 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.