یکی از اختلالات ناتوان کننده عصب شناختی، بیماری مولتیپل اسکلروزیس (MS) می باشد که علاوه بر اختلالات عصبی- حرکتی با علائمی چون اضطراب، ضعف و کاهش قدرت حل مشکل بروز می کند و باعث اختلالات جسمی و روانی متعددی می شود.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل پروپوزال


متغیرهای اصلی این پروپوزال:
بررسی عوامل روانی- اجتماعی موثر بر استراتژی های مقابله ای بیماران ام اس شهر کرمانشاه

سال نگارش:
جدید
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
37 صفحه
شماره:
532


توضیحات و بخش هایی از این پروپوزال:

انسان های سالم محور توسعه پایدارند بر همین اساس نیز در برنامه سوم توسعه دسترسی به خدمات بهداشتی درمانی در ردیف حقوق شهروندی قلمداد شده و مورد تاکید قرار گرفته است. پس تحقیقات پیرامون سلامتی می تواند داده هایی فراهم کند که در بخش های مختلف برنامه های توسعه موثر باشد. ام اس از آن دسته بیماری هایی است كه علاوه بر فرد بیمار، زندگی اطرافیان او را نیز به شكل پررنگی تحت تاثیر قرار می دهد. وقتی به فردی می گویند مبتلا به بیماری ام اس شده است، در واقع این پیام تنها به یك فرد داده نشده بلكه خانواده او نیز باید خود را با یك بیماری مزمن و ناتوان كننده و البته غیرقابل پیش بینی هماهنگ كنند.

با توجه به ماهیت خاص بیماری ام اس (علائم ناخوشایند و غیرقابل پیش بینی و عوارض دارویی) و شیوع آن در بین جمعیت جوان که بشدت کیفیت زندگی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد و از آنجا که یک بیماری مزمن محسوب می شود و تاکنون هیچ درمان قطعی و مؤثری برای آن تشخیص داده نشده است لازم است مبتلایان به آن با بیماری مزمن خود تطابق و هماهنگی پیدا کنند. بهبودی آنها بستگی به این دارد که چگونه با تغییر شرایط شان سازش یابند. لذا تحقیقاتی پیرامون این موضوع اهمیت پیدا می کند تا بیماران بهتر بتوانند موقعیت های فشارزای زندگی را کنترل کنند.

این واقعیت که به نظر می رسد چیزهایی خارج از کنترل افراد هستند ممکن است به واکنش های منفی منجر شود به طوریکه درک از عدم کنترل این بیماری ممکن است به واکنش هایی مثل احساس درماندگی و افسردگی منجر شود، واکنش افراد در سبک های مقابله ای مورد استفاده در برابر شرایط استرس زا (بیماری) در افراد مختلف متفاوت بوده و معمولاً منحصر به فرد است و از عواملی مثل ویژگی های احساسی، فرد، سن، جنسیت، ارتباطات اجتماعی، روش-های مقابله ای که فرد قبلاً استفاده می کرده، حمایت های عاطفی اجتماعی و منابع در دسترس فرد تأثیر می پذیرد (روزنبلوم و ویلیامز، 2010؛ به نقل از جعفری و همکاران، 1391).

 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.