پروپوزال روانشناسی بالینی درباره بی رمقی زناشویی : پیش‌بینی بی رمقی زناشویی زوجین بر اساس بخشودگی زناشویی، خود تنظیمی زناشویی و سبک های دلبستگی

تعداد صفحه : 23 صفحه

نوع فایل : word قابل ویرایش


پروپوزال روانشناسی بالینی درباره بی رمقی زناشویی به عنوان یک موضوع جدید در این صفحه قابل دانلود است. برای دانلود پروپوزال و مشاهده اطلاعات آن از جمله موضوع پروپوزال به انتهای متن رجوع کنید.

طبق مطالعات و تحقیقات علاوه بر آمارهای رسمی منتشر شده در حوزه طلاق و جدایی، آمارهای دیگری نیز وجود دارند که در آن زوجین به ظاهر با هم زندگی می کنند، اما بی رمقی زناشویی باعث طلاق عاطفی آنها شده است.

بی رمقی زناشویی زمانی اتفاق می افتد که یکی از طرفین یا هر دوی آنها دچار مشکلاتی از جمله مشکلات شخصی، مشکلات شخصیتی، مشکلات اجتماعی و غیره باشند. در این مقاله قصد داریم به بی رمقی زناشویی و مطالبی در مورد آن بپردازیم و شما را با این مقوله آشنا کنیم.


دلایل به وجود آمدن بی رمقی زناشویی


به وجود آمدن بی رمقی زناشویی دلایل متعددی دارد که به صورت کلی می توان آنها را در سه دسته بندی جداگانه قرار داد:

۱. ارتباطات نامطلوب

زوجینی که از بی رمقی زناشویی رنج می برند دارای ارتباط مطلوب با یکدیگر نیستند‌. آنها نمی‌توانند احساسات خود را به درستی ابراز کنند، روابط کلامی موثری ندارند، در زمینه های مختلف مانند دین سیاست نحوه تربیت فرزندان و غیره تفاهم ندارند و حتی همکاری و قدردانی بین آنها دیده نمی شود.
یکی دیگر از جلوه های ارتباطات نامطلوب در زوجین با این مشکل، این است که این زوجین روابط جنسی درستی ندارند. این زوجین با فواصل زمانی طولانی رابطه جنسی برقرار می کنند و حتی گاهی جدا از هم می خوابند. یکی از مهمترین دلایل این موضوع عدم رسیدگی به شکل ظاهری در افراد است.

۲. مشکلات شخصیتی

مشکلات شخصیتی هر یک از زوجین می تواند باعث به وجود آمدن مشکلات عدیده شود. عدم احساس مسئولیت، عدم اعتماد به نفس، قدم انعطاف پذیری و بدبینی افراد در ابعاد مختلف می تواند از جمله مشکلات شخصیتی باشد. زمانی که مشکلات شخصیتی در یک فرد افزایش پیدا میکند، در طرف مقابل باعث بی رمقی میشود.

۳. عوامل تشدید کننده

عوامل تشدید کننده مختلف مانند مشکلات مالی از جمله عواملی هستند که میتوانند زوجین را از یکدیگر جدا کنند. در برخی از موارد تمام فشار مالی روی یک زوج قرار دارد، به همین دلیل خستگی بیش از اندازه زوج را از پا در می آورد و تمرکز او را از طرف مقابل می گیرد. در برخی دیگر از موارد هر دو طرف برای رفع مشکل مالی تلاش می کنند و صبح تا شب دنبال کار هستند و این مورد باعث میشود هر دو طرف در هنگام ملاقات با یکدیگر خسته باشند و رمقی برای رسیدن به طرف مقابل خود و ارضای عاطفی و جسمی او نداشته باشند.

قابل استفاده رابطه بین بی‌رمقی زناشویی با طلاق

بی رمقی زناشویی تاثیر بسزا و مستقیمی روی طلاق دارد. طبق مطالعات انجام شده اولین و اصلی ترین عامل طلاق عدم ایجاد رابطه جنسی مستحکم بین زوجین است. زوجینی که از بی رمقی زناشویی رنج می برد رابطه جنسی درستی ندارند و به همین دلیل کار آنها به طلاق کشیده میشود.
دومین دلیل این موضوع عدم درک متقابل افراد است که دقیقاً مقوله‌ای است که در بی رمقی زناشویی وجود دارد. در دادگاه‌های خانواده عدم درک متقابل یکی از دلایل زوجین برای طلاق است.


پروپوزال روانشناسی بالینی درباره بی رمقی زناشویی

عنوان پروپوزال روانشناسی بالینی درباره بی رمقی زناشویی : پیش‌بینی بی رمقی زناشویی زوجین بر اساس بخشودگی زناشویی، خود تنظیمی زناشویی و سبک های دلبستگی

تعداد صفحه : 23 صفحه

نوع فایل : word قابل ویرایش

بخش های پروپوزال : 1- بیان مسئله 2-اهمیت و ضرورت 3-پیشینه داخلی و خارجی 4-اهداف پژوهش (اهداف کلی و جزئی) 5-سوالات پژوهش (سوالات کلی و جزئی) 6-تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها 7-روش تحقیق 8-جامعه و نمونه و روش نمونه گیری 9-ابزار 10-روش تجزیه و تحلیل اطلاعات 11-منابع فارسی 12-منابع لاتین

فرم یا بدون فرم: وارد شده در فرم استاندارد پروپوزال

پرسشنامه : دارد

سال نگارش : 1401 با منابع جدید

قابل استفاده: برای درس روش تحقیق دانشجویان رشته های روانشناسی و مشاوره

کد فایل : 640

مشاهده بخش هایی از این پروپوزال

 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.