بنیاد محکم خانواده، ازدواج است. ازدواج، نیازمند همکاری زوجین، همدلی و یکدلی، وحدت، علاقه، مهربانی بردباری و صبر و مسئولیت پذیری است . رضایت زناشویی به عنوان یکی از مهمترین نقش های استحکام عاطفی زوجین به شمارمی‌آید.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل


پیشینه داخلی و خارجی:
دارد
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
13 صفحه
کد:
692 mb


فهرست مطالب:

پژو هش مقابل درباره ی رضایت زنا شویی می باشد . و در بر دارنده : مطالعات داخلی و خارجی، مطالعات خارجی، مطالعات داخلی، جمع بندی مطالعات و ارائه مدل مفهومی تحقیق، مدل مفهومی تحقیق، منابع و ماخذ فارسی، منابع و ماخذ لاتین:


توضیحات:

بنیاد محکم خانواده، ازدواج است. ازدواج، نیازمند همکاری زوجین، همدلی و یکدلی، وحدت، علاقه، مهربانی بردباری و صبر و مسئولیت پذیری است . رضایت زناشویی به عنوان یکی از مهمترین نقش های استحکام عاطفی زوجین به شمارمی‌آید. حمایت از خانواده در برابر حمایت و حفظ آن به عنوان الگویی براى پيشرفت، رشد و تعالى مادى و معنوى انسان ضرو ری است . به‏ خوبى هنگامى كه هنجارها به ميزان زيادى روی دهد و زوجین نتوانند با آن كنار بيايند، اثار زیان بار فراوانى براى سلامت روانى و روحی جسمى همسران و فرزندان آنها به بار خواهد آورد . اولين و مهم‏ترين بنیاد خانواده را مجموعه زوجین تشكيل مى‏دهند و تحقیقات نشان داده‏ است كه چگونگی نوع رابطه ميان دو همسر، مهم ترین پيش‏بينى كننده رضايت زناشويى است .

ازدواج، حتی اگر با بهترین کیفیت هم به انجام برسد ، نمی تواند معیار حفظ استحکام و سازگاری آن در گذر زمان باشد. بسیاری ازتحقیقات نشان می‌دهد که ویژگی‌های درونی زن ومرد در احساس رضایت افراد، نقش مفیدی به وجود می‌ اورد . مرد باعث به وجود آوردن ارامش عاطفی و رفتارهای سازگارو رضایت زناشویی می شود. رضایت زناشویی می‌تواند پیامدی از تاثیر شادی افراد از روابط زناشویی و یا جمعی از شاد بودن به وسیله بسیاری از عوامل تاثیر گذار رابطه زناشویی باشد. رضایت زناشویی به معنای داشتن احساس خوشبختی و رضایت از ازدواج است. با توجه به نقش و اهمیت خانواده و جلوگیری از نابود شدن آن، شناخت مسائل مربوط به رضایت زناشویی که اساس پایداری بخش زندگی خانوادگی است، ضروری به نظر می‌رسد.